کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

تجربه رانندگی با جدیدترین شاسی‌بلند اوپل در ایران

کدخبر:۱۹۰۷۵شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۴۷۱۰۳۲۲ بازدید

بازار شاسی‌بلند‌ها در ایران هرروز میزبان یک عضو جدید است؛ اعضایی که این روزها باید در بازاری رقابتی حاضر شوند و به همین دلیل لازم ...
تجربه رانندگی با جدیدترین شاسی‌بلند اوپل در ایران

بازار شاسی‌بلند‌ها در ایران هرروز میزبان یک عضو جدید است؛ اعضایی که این روزها باید در بازاری رقابتی حاضر شوند و به همین دلیل لازم است با دست‌پر به میدان رقابت بیایند. توان خودرو جی، عرضه‌کننده محصولات اوپل آلمان در ایران نیز پس از عرضه مدل‌های آسترا و کورسا، وارد این بازار شده و اوپل موکا را معرفی کرده است؛ خودرویی که از شاسی مشترک با محصولات جنرال موتورز بهره می‌برد و قصد دارد نام اوپل را در ورود مجدد به بازار ایران، بیش‌ازپیش تقویت کند. این خودرو هم‌اکنون با قیمت 157 میلیون و 630 هزار تومان از سوی توان خودرو جی عرضه می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است پیش از پایان سال نخستین سری از موکا تحویل مشتریان شود. به این مناسبت و پیش از ورود این خودرو به بازار، ملاقاتی با آن داشتیم تا توانایی‌های آن را برای ورود به بازار دشوار شاسی‌بلند‌ها در ایران محک بزنیم.

به گزارش عصرخودرو، در نگاه اول، موکا می‌تواند خریداران را جذب ظاهر خود کند؛ ظاهری که اغراق زیادی در آن دیده نمی‌شود اما در عین حال خاص است ضمن آنکه ویژگی‌های یک خودروی شاسی‌بلند را هم دارد. اینها اما همه توانایی‌های موکا نیست؛ چراکه در زیر این ظاهر دوست‌داشتنی، اوپل در سایر بخش‌ها هم موکا را به‌خوبی مجهز کرده است.

 
قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت

اوپل موکا در بازارهای جهانی با موتورهای مختلف بنزین‌سوز و دیزل عرضه می‌شود که خوشبختانه نمونه‌های وارد‌شده به ایران از قویی‌ترین موتور این خودرو بهره می‌گیرند تا این خودرو بتواند در مقابل رقبایی که حجم موتور بالاتری دارند، به‌خوبی خود را نشان دهد. موکا را در بازارهای جهانی می‌توانید با موتورهای 1.4، 1.6 و 1.8 لیتری بنزین‌سوز و موتورهای 1.6 و 1.7 لیتری دیزل خریداری کنید که در ضعیف‌ترین نمونه قدرتی برابر با 110 اسب بخار و قوی‌ترین مدل‌ها قدرتی معادل 140 اسب بخار دارد. موتور موکاهای وارد‌شده به ایران از سری 1.4 لیتری بنزین‌سوز است که به لطف بهره‌گیری از توربوشارژر، 140 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6000 و 200 نیوتن متر گشتاور را دور موتور 4900 تولید می‌کند. این موتور برای علاقه‌مندان اوپل نمونه‌ای آشناست چراکه مشابه آن را پیش‌از این‌ روی مدل‌های آسترا نیز دیده‌ایم. ضمن آنکه کورسا نیز از همین موتور البته بدون توربوشارژر بهره می‌گیرد. استفاده از موتور 1.4 لیتری، در بازاری که رقبا از موتورهای 2.4 لیتری بهره می‌گیرند، شاید انتخاب عجیبی باشد اما اوپل برای این خودرو از سیاست کوچک‌سازی موتور استفاده کرده است تا به این ترتیب بتواند مصرف سوخت خودرو را کنترل کند و در مقابل با نصب توربوشارژر، توان و گشتاور آن را در دورهای بالا افزایش داده است و به این ترتیب در زمان راندن موکا، موتوری دارید که در همه حال گوش‌به‌فرمان است و به‌خوبی می‌تواند فرمان‌های راننده را اجرا کند و این موضوع در زمان بررسی خودرو نیز به چشم می‌آمد چراکه در زمان راندن خودرو به‌محض فشردن پا ‌روی پدال، واکنش سریع و قدرتمند موتور را شاهد هستید و البته در مقابل مصرف سوخت خودرو 6.6لیتر است. توان 140 اسب بخاری موتور موکا هرچند کمتر از رقبایش در این کلاس است اما در مقابل باید به این نکته نیز توجه کرد که موکا بیش از 200 کیلوگرم از رقبا سبک‌تر است و به این ترتیب توان کمتر پیشرانه را می‌تواند جبران کند. از سوی دیگر مشابهت موتور موکا با آسترا و کورسا باعث آسان‌تر شدن دسترسی به قطعات یدکی و سهولت در تعمیرات می‌شود و این مزیت بزرگی برای این خودروی تازه‌وارد است ضمن آنکه نباید فراموش کنیم این موتور از محصولات جنرال موتورز است و مشابه آن را می‌توان در خودروهای شورولت کروز و تراکس هم دید.

اروپایی‌ها علاقه زیادی به گیربکس‌های دستی دارند و به همین دلیل موکا در بازارهای اروپا با دو گیربکس 5 و 6 سرعته دستی عرضه می‌شود اما در کنار آن، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز به‌صورت آپشن روی این خودرو نصب می‌شود که گیربکس‌های مورد استفاده در خودروهای واردشده به ایران نیز از همین سری است و نیرو را به چرخ‌های جلو می‌رساند. این گیربکس‌ها ساخت جنرال موتورز است و به‌طور گسترده روی کراس اوور‌ها و شاسی‌بلند‌های این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.
 

uxq2bvpo0qk8q8k6i1wy.jpg

  ایمنی 5 ستاره

این روزها ایمنی یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های خرید یک خودرو در بازارهای جهانی است و حتی در ایران هم خریداران به‌ویژه در رده‌های بالای 100 میلیون تومان به این مسئله توجه می‌کنند. اوپل با آگاهی از نیازهای بازار در این زمینه برای موکا در زمینه ایمنی سنگ تمام گذاشته است و این خودرو در ایمنی فعال و غیرفعال بسیار قدرتمند عمل می‌کند. در تست تصادف EuroNCAP، موکا توانسته 5 ستاره ایمنی را به دست آورد و در ایمنی سرنشینان در زمان تصادف به امتیاز 96درصد رسیده که امتیاز بسیار مناسبی است، ضمن آنکه ایمنی کودکان نیز در زمان حضور در این خودرو بسیار بالاست.این خودرو ساختار بدنه مقاومی دارد که در زمان تصادف به‌خوبی می‌تواند ضربه ناشی از برخورد را جذب کند و اتاق خودرو بدون تغییر باقی می‌ماند. در کنار این، موکا در زمینه تجهیزات ایمنی نیز خودرو کاملی است به‌گونه‌ای که توانسته در این بخش 100درصد امتیازات را از EuroNCAP کسب کند. این خودرو با سری کامل ایربگ‌ها عرضه می‌شود و علاوه بر این، سیستم کنترل پایداری، ترمز ABS، کمربندهای پیش‌کشنده برای صندلی‌های جلو و عقب، سیستم هشدار کنترل فشار باد تایرها، سیستم آغاز حرکت در سربالایی، پشت‌سری‌های تنظیم‌شونده برای جذب ضربه شلاقی به گردن و... نیز به‌صورت استاندارد‌ روی موکا نصب می‌شود تا در مجموع راننده و سرنشینان ازنظر ایمنی در وضعیت کاملا مناسبی باشند.


rbhh2b1im12lipe61i.jpg


امکانات رفاهی، برگ برنده موکا در یک بازار رقابتی

موکا قرار است وارد بازاری شود که در حال حاضر کره‌ای‌ها در آن حکمرانی می‌کنند و این یعنی باید طیف کاملی از امکانات رفاهی و آپشن‌ها را عرضه کند تا بتواند از پس رقبای آسیایی خود برآید. خوشبختانه توان خودرو جی، در زمان انتخاب مدل موکا برای بازار ایران این مسئله را در نظر گرفته است و نمونه‌های عرضه شده در کشور ازنظر امکانات رفاهی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند. این خودرو به تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک مجهز است تا راننده و سرنشین بتوانند هر یک به‌طور جداگانه دمای دلخواه خود را تنظیم کنند ضمن آنکه خروجی هوا برای سرنشینان عقب نیز در این خودرو تعبیه شده است. موکا مجهز به کامپیوتر سفری است و راننده می‌تواند اطلاعات لازم را به‌راحتی از آن به دست آورد ضمن آنکه سیستم صوتی پیشرفته این خودرو یکی دیگر از برگ‌های برنده آن است چراکه به‌صورت استاندارد از یک مانیتور 7 اینچ بهره می‌گیرد و ورودی‌های USB و AUX نیز برای آن پیش‌بینی شده است ضمن آنکه با همراهی 6 بلندگو، کیفیت صدای مناسبی دارد. سیستم صوتی خودرو مجهز به رابط بلوتوث است و به این ترتیب می‌توانید تلفن همراه خود را از طریق این سیستم به خودرو متصل کنید ضمن آنکه کنترل‌های سیستم صوتی و تلفن همراه نیز روی فرمان خودرو قرار دارد و راننده برای تنظیم آنها نیازی به برداشتن دست خود از فرمان یا تغییر جهت نگاه خود در زمان حرکت ندارد. موکا به‌صورت استاندارد از چراغ نور روز و چراغ‌های اصلی زنون و ‌هالوژن بهره می‌گیرد تا راننده دید خوبی نسبت به محیط اطراف داشته باشد.

برای کمک به راننده در زمان پارک خودرو، سنسورهای پارک در جلو و عقب این خودرو نصب شده است ضمن آنکه دوربین عقب خودرو با زاویه دید 130درجه در زمان پارک کردن آن کمک بزرگی برای راننده است. آیینه‌های جانبی موکا تاشونده برقی و مجهز به گرمکن است ضمن آنکه آیینه وسط الکتروکرومیک است و در برخورد نور چراغ خودروهای پشتی به‌صورت خودکار تیره می‌شود. سنسور نور و سنسور باران در این خودرو نصب شده و برف‌‌پاک‌کن‌های جلو و عقب آن قابلیت یخ‌زدایی دارند. گرمکن صندلی‌ها از دیگر آپشن‌های این رده قیمتی در بازار است که روی موکا برای صندلی‌های جلو به‌صورت استاندارد نصب می‌شود ضمن آنکه فرمان چرمی آن نیز گرمکن دارد که در یک روز سرد زمستانی نعمت بزرگی برای راننده خواهد بود.موکا با بهره‌گیری از این امکانات، خودروی کاملی در این کلاس به شمار می‌رود و قطعا می‌تواند نیازهای خریداران این رده قیمتی را فراهم کند و همین مسئله باعث شده توان خودرو جی امید زیادی به موفقیت این خودرو در بازار شاسی‌بلند‌های ایران داشته باشد.


ngqkebmlv5mz5z0295k.jpg

فضای داخلی؛ زمانی برای لذت بردن از رانندگی

اوپل موکا با طول 4.3 متر، قطعا در دسته شاسی‌بلند‌های فول سایز جای نمی‌گیرد اما در عین حال ابعاد آن به‌گونه‌ای است که می‌تواند نیازهای خریداران را برآورده کند ضمن آنکه فضاسازی داخلی آن به شکلی است که سرنشینان بزرگسال هم در آن احساس راحتی خواهند کرد. فاصله محوری موکا 4555 میلی‌متر و اندکی کوچک‌تر از اسپورتیج است اما در مقابل ارتفاع سقف آن به‌خوبی طراحی شده و سرنشینان می‌توانند به‌راحتی در آن بنشینند ضمن آنکه زانوها نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند. فضای صندوق بار این خودرو در حالت استاندارد 356 لیتر است اما صندلی‌ها قابلیت تا‌شوندگی دارند و به این ترتیب می‌توان حجم صندوق را با توجه به نیازهای سرنشینان افزایش داد. با قرارگیری پشت فرمان موکا، حس راندن یک خودروی امروزی و با فناوری بالا را خواهید داشت و این مسئله به‌ویژه برای جوان‌ترها جذاب خواهد بود چراکه دگمه‌های کنترلی آن به شکل زیبایی در کنسول میانی جای گرفته‌اند و عملا امکان کنترل بخش‌های مختلف سیستم صوتی، تهویه مطبوع و دیگر بخش‌ها را به راننده می‌دهند. در زمان قرارگیری پشت فرمان موکا، حس راندن یک خودروی شاسی‌بلند را خواهید داشت چراکه ارتفاع خودرو به‌اندازه کافی بلند است و دید خوبی نسبت به محیط اطراف دارید. به‌علاوه به ارگونومی کلی کابین می‌توان نمره قبولی داد چراکه باوجود تعدد دگمه‌های کنترلی، چیدمان آنها منطقی است و با یک‌بار بررسی کلی آنها می‌توان در زمان مناسب بدون نیاز به جستجو، آنها را یافت. به‌علاوه پوشش چرم صندلی‌ها و فرمان هم آن را لوکس‌تر از بازه قیمتی خود نشان می‌دهد.


qu28kzkjnu2y14zw5r.jpg

سوار بر موکا

با توجه به آنکه موکا هنوز مراحل شماره‌گذاری را به پایان نرسانده، امکان بررسی جامع آن در زمان حرکت در روز ملاقات فراهم نبود و به همین دلیل این بررسی جامع را باید به‌وقت دیگری موکول کنیم اما در سواری کوتاهی که با موکا داشتیم می‌توان گفت خودرویی است که می‌تواند راننده را جذب کند. شاسی خودرو محکم است و سیستم تعلیق می‌تواند به‌خوبی بخش زیادی از ضربات مسیر را جذب کند ضمن آنکه آنقدر خشک نیست که آزاردهنده باشد و درمجموع وضعیتی بین اسپرت و شهری دارد که آن را ایده‌آل برای خانواده‌ها و جوانان می‌کند. موتور خودرو گوش‌به‌فرمان است و با فشردن پدال گاز به‌خوبی می‌تواند خودرو را به پیش ببرد ضمن آنکه گیربکس هم آمادگی پذیرش فرمان‌ها را دارد و با نیاز به سرعت‌گیری، به‌خوبی دنده‌های معکوس را اعمال می‌کند. البته با بهره‌گیری از وضعیت ECO خودرو آرام‌تر می‌شود چراکه در اینجا هدف کاهش مصرف سوخت است و به این ترتیب دنده‌ها سریع‌تر تعویض شده و دور موتور پایین باقی می‌ماند. هرچند امکان تست اسلالوم در روز ملاقات فراهم نبود اما در مانورهای معمول، موکا خودروی قابل کنترلی است و حسی از عدم تعادل در آن دیده نشد.


جمع‌بندی

موکا قطعا برای ورود به بازاری که هم‌اکنون در تسخیر هیوندای ix35 و کیا اسپورتیج است، کار دشواری پیش رو دارد اما این اوپل تازه‌وارد هم دست‌وپا بسته نیست. یک برند اروپایی و به‌ویژه آلمانی و البته محبوب قطعا یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده موکا است اما در کنار آن، طراحی جدید در بازار ایران، آپشن‌های مناسب، ایمنی بالا، فضای داخلی جادار، موتور توربوشارژ و چالاک و البته کیفیت مناسب و ریشه‌های جنرال موتورزی می‌توانند عواملی برای موفقیت این اوپل تازه‌وارد باشند.

 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

علي: 1394/11/312:57:01،
153
34
بريد نشريات روز خودروي دنيا رو بخونيد چقدر اين ماشينو مسخره كردن
حامد: 1394/11/313:54:21،
80
38
اُپل برند درجه دو سه اروپاست اونجا که نفروخته آمریکا هم تست استانداردها رو رد شده آوردن اینجا شاید بندازن به مردم ایران! ولی نمیدونن ما زرنگتر از این حرفهاییم درضمن خدمات پس از فروشش هم کلاً تعطیله
فاروق: 1394/11/314:08:34،
53
22
اوپل متغلق به جنرال موتورز هست و به هیچ وجه المانی نیست قبلا بوده ولی الان نه
احمد: 1394/11/314:27:53،
58
71
ماشيناي آمريكايي خيلي وقته فاتحه شون خوندس مديران كشور طبق معمول بنجل يابي رو شروع كردن


ماشين فقط فقط فقط فقط ژاپن آلمان
رضا: 1394/11/314:48:14،
56
51
به نظر من سانتافه یا سورنتو ازین خیلی بهتره
رهگذر: 1394/11/314:49:43،
62
25
انگار اپل کورسا قدیم رو باد کردن خخخخخخ
آرمان: 1394/11/314:50:13،
34
34
پــژو 2008 که رقیب همین اوپـل مـوکا است...

امسال توانست در رالی داکار 2016 که در آمریکای جنوبی برگزار می شود
به مقام قهرمانی دست پیدا کند.
آلبالو: 1394/11/316:49:17،
31
23
در کیفیت و ایمنی و دوامش شکی نیست ولی ظاهر جذابی نداره.خصوصا واسه ایرانیا که عقلشون به چشمشونه و دلشون پی چشمشون میره!!!!!
س.ص.: 1394/11/318:37:03،
39
17
من موندم، حقا که ایرانی جماعت هیچوقت پیشرفت نمیکنه. آقا همچین میگید این ماشین خوب نیست که انگار ماشینای ایرانخودرو تو دنیا اولن...
حمید: 1394/11/320:16:00،
30
24
اگه ماشین به درد بخوری بود قطعا با این قیمت وارد ایران نمیشد. موتورشم که بسیار کم حجم و ضعیفه. 160 میلیون بدی واسه 1400 سی سی. با این بنزین آشغال بعد دو روز فاتحه موتورش خونده است. در ضمن ایرانی ها هم از بس ماشین آشغال سوار شدند الانه عاشق موتورهای قوی و پر حجم هستند.
نکته: 1394/11/410:17:22،
17
25
اسپورتیج 2015 خودم زیباتر با امکانات کاملتر و بازار بهتر رو هرگز به این ترجیح نمیدم. چون خیلی از کارشناسان اتومبیل مثل برنامه " ماشین هفته" تو voa اعتقاد دارن که ماشین های کره ای از بعضی از ماشین های اروپایی سرترن.
رضا: 1394/11/312:59:14،
71
33
تعجب نکنین اینم اشغاله منتها اشغال آلمانیا بوده که اومده تو ایران
حق و صبر: 1394/11/321:49:37،
23
21
بلــــــــــــــــــــــــــه
اینم از هنر قیمت گذاری آقایان
47 هزار دلار اون ور جاگوار اف فیس یا مرسدس بنز c200 و البته پورشه باکستر مدل 2016 با فول ترین امکانات سوار میشن اینجا یه ماشین اقتصادی که برای قشر کم درآمد طراحی شده!
اینا دقیقا روی هر ماشین چقدر میخوان بخورن؟؟
حمید: 1394/11/313:10:45،
67
25
157 میلیون؟؟؟؟؟؟حتما به ریاله نه تومن.
شهرام: 1394/11/314:23:30،
45
24
١٥٧ تومن براي ماشين با موتور ١٤٠٠ سي سي!!
هرچقدرم مصرف كم و شتاب بالايي داشته باشه بازم بپاي موتور هاي تنفس طبيعي ٢٤٠٠ همرده قيمتيش نميرسه!
kazemi1349: 1394/11/313:11:58،
74
23
چیزی به عنوان اپل آلمان نداریم.الان این ماشینها تو چین و کره و اسپانیا مونتاژ میشوند .می تونید با سرچ تو اینترنت به این مطلب پی ببرید.قیمتش هم بیش از حد نجومیه.واسه یک کراس اوور تک دیفرانسیل ۱۵۷.۶۵۰ میلیون خیلیه.تو این کلاس تیوولی با ۹۰ تومن و کپچر با ۱۰۵ تومن حضور داره.
بهنام: 1394/11/313:13:35،
38
61
دمه شركت جك.گرم دكمه هاي كنترلي اپل با محصولات جك يكيه واقعا كيفيت جك بالاست شركت جك تو زمينه فني هم از شركت هاي الماني كمك.ميگيره
جواد: 1394/11/313:15:01،
15
27
قیمت؟
حسین: 1394/11/317:27:12،
31
18
قابل شما روو نداره ؟
سادین: 1394/11/313:15:32،
43
28
خیلی زشته.... خیلی
ارا: 1394/11/313:16:37،
48
12
نمیتونم تشخیص بدم زشته یا زیبا شما چطور؟
ممود: 1394/11/313:24:23،
19
28
به نظرم قشنگ تر از شورلت ترکسه .باید دید از لحاظ فنی کدوم بهتره .کاش تست و بررسی دوتا ماشین انجام میگرفت
راشا: 1394/11/313:28:26،
44
25
این ماشین رقیب اصلی رنو کپچر و حتی رنو داستره ولی با بازه قیمتی اشتیاهی که براش گذاشتن باید با ماشین های یک کلاس بالاتر از خودش رقابت کنه که عملا از همین الان مشخصه که مثل سری قبلی اوپل ها بازندس!
ن: 1394/11/313:28:26،
26
33
اینم یک ماشین سایز پراید امممممما.......محکم....!!!
خخخخخخ
sorino: 1394/11/313:28:55،
40
17
عجب چیزه زشتیه
حسین 2: 1394/11/313:39:44،
20
20
فقط تحریم جواب میدهدو بس !!!!!!!
محمدرضا777 : 1394/11/313:41:32،
16
21
فاصله بین دو محور 4655 ؟؟؟؟یعنی s500 رو هم میکنه تو جیبش؟؟؟؟ لطفا اصلاحش کنید...
امير: 1394/11/313:46:49،
20
43
كپچر عاليه. صفرش تو بازار خيلى كمه. اگر باشه سفيدش ١٢٥ ميليونه
کو مشتری: 1394/11/314:41:23،
28
24
وفتی یکجا همه رو تحویل بدن اونوفت 95 هم نمیخرن چون مدل 2015
تحویل میدن
حامد: 1394/11/313:50:39،
26
43
گيربكس كپچر فوق العادس. فقط كافيه با كپچر رانندگى كنى عاشقش ميشى. تو اين كلاس ماشينها كپچر از نظر قيافه و كيفيت و كلاس عاليه
خشایار: 1394/11/317:32:22،
21
27
بذار حداقل یه سال باش رانندگی کنی بعد بگو خوبه، بی کیفیت ترین ماشین ها هم تو دو ماه خوب کار میکنن،
p: 1394/11/314:07:27،
24
19
زمانی که یه کارمند و یا کارگر با حداقل حقوق بتونه سوار ماشین با کیفیت بشه اونوقت خبراتونو درشت بنویسین. اینکه فلان ماشین اومده 160 میلیون که خبر جدیدی نیست.
آلمانی!!: 1394/11/314:12:08،
21
15
آبروی هر چی ماشین آلمانیه بردی !!
احمد: 1394/11/314:39:33،
34
19
خودروی خوبی است از یک کارخانه المانی از نوع درجه دو.!!!وقتی
ارزش دارد که با قیمت مناسب عرضه شود نه با قیمت خودروهای لوکس و درجه 1 . هر شرکتی که برای واردات خودرو تشکیل شود
فقط دنبال این است که با قیمت حداکثری بفروشد دیگه از خدمات
بعد از فروش و رعایت حقوق مصرف کننده خبری نیست.!!!
005: 1394/11/314:46:46،
27
26
12 اسب اضافی تر از تیولی در عوض 70 میلیون گرونتر اصلا بالاتر از
110 نمی ارزه اصلا با این پول میشه سانتافه تک دیفرینسیال حالا
یکمی بشتر پول بدی بخری
ارش: 1394/11/315:17:54،
17
24
١١٠ اسب بخار كه قدرت يك ٢٠٦ تيپ ٦ است واسه اين اپل خيلي كمه
333: 1394/11/316:14:44،
14
19
اقا کلا تعطیل خلاص
حسن: 1394/11/316:44:42،
15
23
مفت گرونه خدمات هم نداره ضمنا اپل كورسا و استرا هم شكست خورد اين هم ميره پيش انها
الف: 1394/11/317:16:06،
27
22
سال گذشته توي سايتها اعلام شد اين خودرو ساز در آلمان ورشكست شده است.
آيا كسي اطلاع دقيقي دارد؟
حسن: 1394/11/317:47:07،
20
15
رنو کولیوس از همه اینها ارزنده تر و سرتر است
ایوب: 1394/11/323:59:32،
15
19
بعد از 2ماه سواری با کلیوس ، کیفیت و سواری و راحتی سرنشینان عقب کاملا نمایان شده ، ضمن اینکه هیچ خودرویی در این رنج قیمت آپشنهای این چنین نداره
راد : 1394/11/319:46:20،
26
30
كوليوس پادشاه تو اين رده البته ظاهـر شايد خيلى زيبا نباشه ولى باطن معركه است البته
آزیتا: 1394/11/321:11:39،
18
21
بزودی رنو مکستون که جانشین کولئوس است و از چهره ای بسیار ارزنده بهره
می برد وارد بازارهای فروش جهانی می شود.

در ضمن رنو قاجار که یک کراس اور زیبا در سایز نیسان قشقایی می باشد نیز به بازار ایران وارد خواهد شد.
پاسخ به راد: 1394/11/323:18:46،
16
24
راد جان،من خودم این ماشین رو سوار نشدم ولی توی سایت های خارجی خیلی از کولئوس تعریف شده است.نکته جالب دیگر این است که توی کره مردم از رنو خیلی استقبال می کنند،چون رنو توی کره کارخانه داره و ماشین هاش رو به نام سامسونگ می فروشه ولی توی ایران مردم کره ای ها را به رنو ترجیح می دن.جالب تر اینکه،در حال حاضر اکثر پلت فرم خودروهای رنو با نیسان یکی هستند،یعنی موتور و گیربکس و شاسی و فنربندی و....اکثر ماشین های رنو و نیسان هیچ فرقی ندارند ولی بیشتر ایرانی ها نیسان رو محشر می دونند ولی رنو رو آشغال!
میلاد: 1394/11/500:35:55،
17
16
چه خبره 157000000 تومن با این پول میشه دو تا جک اس فایو گرفت یا یه ماشین کره ای یا ژاپنی کار کرده.
در ضمن بعنوان تجربه اگه ماشینو برای خودتون میخواید سری اول نخرید ولی اگه برای فروشه سری اول بیشترین سود رو داره.
محمود: 1394/11/500:56:36،
13
20
قیمت خیلی بالاست موفق نمیشه توان جی خودرو بیخودی داره دست و پا میزنه به جاش قیمت رو تجدید نظر کنه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانش مسافرتی سارویه تور

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
40 نما
تورآنتالیا
قاصدک
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار