کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات مستمری بیمه شدگان 10ساله


کد خبر : ۱۹۰۶شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶:۴۷۴۰۷۲ بازدید

حسن روحانی رئیس جمهور قانون تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده اند را برای پرداخت حقوق بازنشستگی به این افراد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

 بر اساس ابلاغیه رئیس جمهور، در ماده واحده این قانون آمده است: سازمان تامین اجتماعی مکلف است به افرادی که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه را دارند و به سن 60 سال برای مردان و 55 سال برای زنان رسیده اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون های موضوع ماده 91 قانون تامین اجتماعی مصوب سال 54 و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق از کار افتاده شده اند ولی از حق مستمری برخوردار نمی شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه حقوق بازنشستگی پرداخت نماید.

افرادی که کمتر از 10 سال حق بیمه پرداخت کرده اند، می توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی این حکم برخوردار شوند.

بر اساس تبصره یک این قانون، سازمان تامین اجتماعی مکلف است به فرزندان و همسران بیمه شده متوفی که زیر ده سال سابقه پرداخت حق بیمه دارد نسبت به سنوات ، مستمری پرداخت نماید.

در تبصره دو این قانون نیز آمده است: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است علاوه بر حق الثبت فعلی، یک در ده هزار به قیمت منطقه ای بابت حق الثبت امول غیرمنقول دریافت و به ردیف خاصی در خزانه داری کل واریز کند.دولت مکلف است اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون را از محل درآمدهای موضوع این تبصره پیش بینی نماید. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها