کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک روز خوب برای ایران ...


کد خبر : ۱۸۸۱۲شنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸:۴۷۷۸۴۹ بازدید

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز را « یک روز خوب » برای ایران ، منطقه و جهان خواند و گفت که امروز شنبه علاوه بر ...

 «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز را « یک روز خوب » برای ایران ، منطقه و جهان خواند و گفت که امروز شنبه علاوه بر اعلام اجرای برجام، با «یوکیا آمانو' مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، «جان کری» وزیر خارجه امریکا و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

ظریف که بامداد امروز وارد وین پایتخت اتریش شد، هنگام ورود در جمع خبرنگاران افزود: امروز با ارائه گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی خواهد شد و پس از آن یک بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام منتشر می شود.وی خاطرنشان کرد: آنچه که برجام را اجرایی می کند، گزارش مدیرکل است اما برای اعلام اهمیت این واقعه، بیانیه ای هم خوانده خواهد شد. ظریف، دیدار با مدیر کل آژانس، اعلام اجرای برجام و دیدارهای دو جانبه با خانم موگرینی و احتمالا وزرای امور خارجه کشورهای گروه پنج به علاوه یک از جمله وزیر خارجه امریکا را از جمله برنامه های امروز خود در وین اعلام کرد و گفت: این ملاقات ها برای اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که امریکایی ها اعلام کردند، انجام داده اند. 


یک روز خوب برای همه

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که بعد از اجرای برجام، جمهوری اسلامی ایران چه اهداف و اقداماتی را در منطقه دنبال خواهد کرد؟، اظهارداشت: بعد از اجرای برجام زمینه خوبی برای همکاری گسترده تر در منطقه برای خطر عمده ای که منطقه ما را تهدید می کند یعنی خطر تروریسم و افراط گرایی فراهم می شود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم و امیدواریم که سایر همسایگان ما در منطقه و جامعه بین الملل برای مبارزه با این معضل همکاری داشته باشند .
ظریف گفت: اجرای برجام نه تنها یک فرصت خوب برای مردم ایران است که با آن همه قطعنامه های ظالمانه شورای امنیت و همه قطعنامه های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان می یابد و رسما لغو می شود بلکه همه تحریم های ظالمانه ای که به خاطر موضوع هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده، نیز ان شاءالله لغو و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز خوب برای مردم ایران است. 

وی تاکید کرد: این یک روز بسیار خوب برای منطقه نیز هست , چرا که منطقه ما از سایه یک درگیری بی مورد که می توانست برای این منطقه نگرانی ایجاد کند، رها شده است.
وزیر امور خارجه گفت: منطقه ما می تواند بدون غبارهایی که به دلیل تبلیغات منفی علیه برنامه هسته ای ایران شکل گرفته بود، یک حرکت هوشمندانه و صلح طلبانه را برای نزدیکی بیشتر کشورهای آن ایجاد کند. وی با تاکید بر اینکه این روز ثابت می کند که ما می توانیم مشکلات مهم دنیا را از طریق دیپلماسی حل کنیم، تصریح کرد: آنچه امروز رخ می دهد، نماد روشن آن است که معضلات از طریق گفتگو حل می شود نه از طریق تهدید فشار و تحریم.


نحوه پایبندی کشورها به برجام را رصد خواهیم کرد

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوارید این شیوه نامه که به تایید هم رسیده است با موفقیت انجام شود؟، گفت: تاکید ما بر این است که منفعت برجام کاملا اجرایی شود و همه در این مورد متحد شوند. در این زمینه، روش ما بر احراز و رصد کردن نحوه پایبندی سایر کشورها است و این روش را ادامه خواهیم داد. وی خاطرنشان کرد: البته عقل حکم می کند کشورهایی که مدت زیادی را صرف تهیه این سند کرده اند با اقدامات نسنجیده باعث نشوند که نتیجه این مذاکرات به هدر برود.


آخرین هماهنگی برای اجرای برجام

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در وین دیدار و گفت و گو کردند.آخرین هماهنگی ها پیش از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی موضوع گفت و گوی ظریف و موگرینی است.

پیش از این، رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای که بامداد امروز(شنبه) وارد وین پایتخت اتریش شد، هنگام ورود در جمع خبرنگاران افزود: امروز با ارائه گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی خواهد شد و پس از آن یک بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام منتشر می شود.

ظریف خاطرنشان کرد: آنچه که برجام را اجرایی می کند، گزارش مدیرکل است اما برای اعلام اهمیت این واقعه، بیانیه ای هم خوانده خواهد شد. 

ظریف، دیدار با مدیر کل آژانس، اعلام اجرای برجام و دیدارهای دو جانبه با موگرینی و احتمالا وزرای امور خارجه کشورهای گروه پنج به علاوه یک از جمله وزیر خارجه امریکا را از جمله برنامه های امروز خود در وین اعلام کرد و گفت: این ملاقات ها برای اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که امریکایی ها اعلام کردند، انجام داده اند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها