کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرداخت وام 6 میلیونی خرید کالا 3 روز پس از مراجعه به بانک


کد خبر : ۱۸۷۴۶پنجشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰:۲۹۴۱۷۵ بازدید

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه طرح خرید اعتباری کالا شامل حال حدود یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار نفر می‌شود، گفت: پس از ...

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه طرح خرید اعتباری کالا شامل حال حدود یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار نفر می‌شود، گفت: پس از اینکه درخواست‌ها به بانک‌های عامل برسد، در کمتر از 3 روز این وام پرداخت می‌شود.

ناصر حکیمی، در مورد آخرین وضعیت کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دستور‌العمل آن را برای دستگاه‌ها ارسال کرد و دستگاه‌ها باید در خواست‌ها را جمع‌آوری کرده و به بانک عامل ارسال کنند تا این وام پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها آماده اجرای کارت‌های خرید اعتباری کالا هستند، افزود: این وام به گروه کارکنان دولت و مستمری بگیران و زوج‌های جوان پرداخت می‌شود و بلافاصله پس از اینکه درخواست‌ها به بانک‌های عامل برسد، در کمتر از 3روز این وام پرداخت خواهد شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که چرا میزان وام خرید کالای ایرانی از 10 میلیون به 6 میلیون تومان کاهش یافت، بیان کرد: تصمیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این بود که طوری این طرح اجرا و وام پرداخت شود که حداقل حدود یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار کارت صادر شود.

وی افزود: زوج‌های جوان با کد رهگیری وام قرض‌الحسنه می‌توانند برای کارت خرید کالا ثبت‌نام کنند و مدارک دیگری لازم نیست؛ کارکنان دولت و مستمری بگیران هم برای تقاضا می‌توانند به مدیریت منابع انسانی و کارگزینی خود مراجعه و ثبت‌نام کنند و متقاضیان پس از نهایی شدن تقاضا باید به بانک عامل مراجعه کنند.

حکیمی تصریح کرد: فعلاً منابع کافی وجود ندارد، فقط 4200 میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته است و بانک مرکزی بیشتر از این مبلغ پول پرقدرت تزریق نمی‌کند؛ فعلاً این مبلغ را به گروه‌های هدف اختصاص می‌دهیم و ممکن است یک ماه بعد به این نتیجه برسیم که از این مبلغ چیزی باقی مانده که در آن زمان به گروه‌های دیگر هم اختصاص می‌یابد؛ بستگی دارد که این طرح چگونه پیش برود.  وی در مورد ارائه کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) به متقاضیان اظهار کرد: کارا کارت از منابع بانک رفاه تأمین می‌شود و بانک‌ها منابع در اختیار این طرح نمی‌دهند و براساس دستور‌العمل این طرح، منابع بانک‌ها درگیر نمی‌شود و منابع توسط فروشگاه تأمین می‌شود و بانک فقط تضمین می‌کند که این پول را مشتری بگیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها