کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتکار سیب‌زمینی توسط کشاورزان یا دلالان؟!


کد خبر : ۱۸۶۶دوشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷:۵۳۴۵۴۱ بازدید

در حالی که وزارت تجارت از احتمال صفر شدن تعرفه واردات سیب‌زمینی در پی احتکار این محصول توسط کشاورزان خبر داده یک مقام مسئول در وزارت کشاورزی تصریح کرد:‌ احتکار در فرهنگ کشاورزی وجود ندارد و این وزارتخانه پیگیر این مسئله می‌شود.
احتکار سیب‌زمینی توسط کشاورزان یا دلالان؟!احتکار سیب‌زمینی توسط کشاورزان یا دلالان؟!

پس از افزایش تعرفه صادرات سیب‌زمینی به 120 درصد و کاهش قیمت آن در بازار یکی از مسئولان وزارت تجارت اعلام کرد که سیب‌زمینی‌کاران نسبت به این اقدام معترض شده و محصول خود را برای گران‌تر شدن آن در بازار احتکار کرده‌اند.

این مقام مسئول در بخش تجارت افزود: اگر این اقدام ادامه داشته باشد احتمال صفر شدن تعرفه واردات سیب‌زمینی وجود دارد که البته اگر در زمانی که تعرفه صادرات افزایش یافت تعرفه واردات نیز کاهش پیدا می‌کرد و به صفر می‌رسید چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آمد.

اما یکی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این باره به ایسنا گفت: تاکنون خبری مبنی بر احتکار سیب‌زمینی از سوی کشاورزان به این وزارتخانه گزارش نشده اما کشاورزان چنین کاری را درست نمی‌دانند و اصولا احتکار در فرهنگ کشاورزی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که اگر مدیریت در محصولات کشاورزی بود مردم مجبور نبودند سیب‌زمینی را که سال گذشته کیلویی 500 تومان بوده امسال 2000 تا 3000 از بازار بخرند.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: باید از مسئولان وزارت تجارت پرسید که چرا کسی فکری به حال بازار محصولات کشاورزی مانند پیاز نمی‌کند که آن را به پایین‌ترین قیمت ممکن از کشاورزان می‌خرند چرا کسی توجهی به تولیدکنندگان پیاز ندارد که همچنان در حال زیان کردن هستند؟

وی تاکید کرد: گرچه تاکنون هیچ مسئله‌ای در زمینه احتکار سیب‌زمینی از سوی کشاورزان مطرح نشده و وزارت کشاورزی می‌داند که اگر احتکاری در میان باشد از سوی دلالان و واسطه‌ها صورت گرفته است اما این وزارتخانه پیگیر این موضوع خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها