کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چراغ سبز به نزول قیمت دلار


کد خبر : ۱۸۵۹دوشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳:۲۶۷۸۲۹ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کسی مخالف کاهش نرخ دلار نیست بلکه تغییر ناگهانی نرخ ارز مورد بحث است، گفت: چند ماه قبل کاهش نرخ دلار به صلاح نبود اما الان کاهش این نرخ منطقی است.
چراغ سبز به نزول قیمت دلارچراغ سبز به نزول قیمت دلار

رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین موضع‌گیری درباره تغییرات نرخ ارز در بازار گفت: آنچه مورد بحث است، تغییر ناگهانی نرخ ارز است که باعث عدم ثبات می‌شود اما اگر نرخ ارز براساس منطق اقتصادی تعدیل شود ، مطلوب است و کاهش نرخ ارز مورد پذیرش همه بوده و کسی نیز با آن مخالف نیست.

وی افزود: زمانی که بحث این شد که نرخ ارز پایین‌تر از این نخواهد آمد شرایط فرق می‌کرد، چراکه صادرکنندگان نسبت به این موضوع نگران شده‌ بودند و براساس بررسی‌های بانک مرکزی، اعلام کردیم که بعید است نرخ ارز پایین‌تر از این بیاید. اما در حال حاضر که جهت‌گیری اقتصادی علامت‌های مثبتی را نشان می‌دهد، می‌تواند این موضوع بر روی نرخ ارز اثر داشته باشد.

به گفته سیف، نرخ متعادل براساس پارامترهایی بررسی می‌شود و بانک مرکزی وظیفه دارد با توجه به اینکه مجری طرح نظام شناور مدیریت شده عمل کند و بانک مرکزی بر همین اساس از بازار تبعیت می‌کند و براساس منطق‌های موجود اگر خبری به صورت ناگهانی باعث ایجاد شوک در بازار شود از آن ممانعت می‌کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها