کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نقد و بررسی تازه ترین سوغات چین


کد خبر : ۱۸۵۳یکشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶:۲۰۱۳۷۲۳ بازدید

بتازگی جیلران موتور پیش فروش شاسی بلند جیلی با کد Emgrand X7 را در ایران آغاز نموده و ما نیز در این گزارش میخواهیم این جدیدالورود چینی را به بوته نقد بکشیم ...

خودروهای شاسی‌بلند علاقه‌مندان زیادی دارند دلیلش چیست؟ شاید قد بلندها واقعاً خوش‌تیپ‌ترند به هر حال اینکه اکثر افراد جامعه تمایل به خرید SUV دارند دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد این خودروها در حال حاضر با اقبال خوبی در سطح جامعه رو به رو هستند به طوری که همواره مشتریان این بخش، منتظر ورود خودرویی جدیدتر به بازارند چینی‌ها نیز در این کلاس بیکار ننشسته و نمایندگان خود را به بازار ایران فرستادند که در این میان می‌توان به MVM X33 و لیفان X60 اشاره کرد اما به تازگی خودرویی جدید از این سرزمین راهی بازار ایران شده است، خودرویی از برند جیلی امگرند  نمونه‌های سواری این برند را در خیابان‌ها زیاد می‌بینیم خودرویی که خیلی زود در میان مردم جا افتاد و توانست جایگاهی مناسب در بازار به دست آورد  همزمان با نمونه سدان خودرویی هاچ‌بک راهی بازار شد که اتفاقاً موفق‌تر از نمونه سدان از آب درآمد و حالا نیز جیلی قد بلندترین محصولش را راهی بازار ایران می‌کند خودرویی که احتمال می‌رود موفقیت زیادی را در این کلاس کسب کند چرا که یکی از لوکس‌ترین‌های بازار در این کلاس و البته با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان است  جیلی از آن دسته برندهای چینی است که به صورت CBU راهی بازار ایران می‌شود و برخلاف دیگر چینی‌های بازار در ایران تولید نمی‌شود  برندی با کیفیت که جزء چهار خودروساز برتر چین به حساب می‌آید  کمپانی Geely به مدد مالکیت کمپانی ولووی سوئد، توانسته از تجربیات و دانش فنی آن بهره‌مند شود.

معرفی Emgrand X7

شاسی‌بلند Emgrand X7 نسخه‌ای سایز متوسط از جیلی است. اولین بار سال 2011 در نمایشگاه بیجینگ (پکن) بود که مدل Emgrand X7 توسط جیلی با برند Emgrand رونمایی شد. در حقیقت این اولین تجربه جیلی در دنیای SUVهاست. این خودرو در خود چین بین 100 تا 150 هزار یوان (16 هزار و 300 تا 24 هزار و 500 دلار) قیمت‌گذاری شده است.جیلی برای Emgrand X7 از دو نوع پیشرانه استفاده کرده است. نسخه اول 1.8 لیتری با 136 اسب‌بخار نیرو در 6200 دور و 172 نیوتن‌متر گشتاور در 4200 دور در دقیقه بوده و دومی با حجم 2 لیتر است که 142 اسب‌بخار نیرو در 6200 دور در دقیقه و 188 نیوتن‌متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید می‌کند. هر دو پیشرانه به فناوری DVVT (زمان‌بندی پویای متغیر سوپاپ) مجهز هستند. سیستمی مشابه VVTi که در دورهای پایین (کمتر از 3000 rpm) به منظور کاهش مصرف سوخت، بخشی از نیروی پیشرانه را به کار نمی‌گیرد. در حقیقت با جلوگیری از افزایش دور موتور در دنده‌های پایه، میزان پاشش را کاسته و در نتیجه احتراق سوخت کمتر می‌شود. اما هیچ یک از این دو موتور راهی بازار ایران نمی‌شوند چرا که برای موفقیت در این کلاس جیلی نیاز به یک موتور پر قدرت دارد از این‌رو جیلران موتور این خودرو را با موتور به حجم 2378 سی‌سی وارد بازار ایران کرده است موتوری که قادر به تولید 162 اسب‌بخار قدرت در 5700 دور بر دقیقه بوده و 220 نیوتن‌متر گشتاور در 4200 دور بر دقیقه ارائه می‌دهد.Emgrand X7 قادر است تا 175 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد این خودرو 1564 کیلوگرم وزن داشته و در سیکل ترکیبی تنها 7.9 لیتر بر 100 کیلومتر بنزین می‌سوزاند.جعبه‌دنده Emgrand X7 از نوع شش سرعته اتوماتیک است. این جعبه‌دنده را مهندسان استرالیایی شرکت DSI برای جیلی طراحی کرده‌اند. محصول فوق در آزمون‌های ایمنی موسسه C-NCAP پنج ستاره کسب کرده است که به معنی  بالاترین سطح ایمنی در چین است. این خودرو توسط کمپانی تا پنج سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی شده است. همچنین در بازار شیلی و عربستان سعودی از طرفداران بسیاری برخوردار است.

امکانات Emgrand X7

جیلی با امگرند همواره در نظر داشته است تا خودروهای لوکس را روانه بازار کند از این‌رو انتظار می‌رود که این خودرو نیز از نظر امکانات چیزی کم نگذارد و این‌طور که پیداست همین کار را کرده است چرا کهX7 را می‌توان در مقایسه با همکلاسان نزدیکش از نظر قیمتی یکی از پرآپشن‌ترین‌ها دانست.شاسی‌بلند Emgrand X7 دارای هفت ایربگ است ایربگ صندلی‌های جلو، ایربگ جانبی صندلی‌های جلو، ایربگ زانوی راننده.با توجه به فاصله 2.66 متری بین دو محور عقب و جلوی این خودرو می‌توان امید داشت که سرنشینان عقب از فضای بهتری برای قرار دادن پاهای خود سود ببرند. فضای عقب با خواباندن ردیف صندلی‌ها بیشتر هم می‌شود تا برای حمل و نقل بار و اثاثیه بزرگ مشکلی پیش نیاید. چراغ جلو به همراه تنظیم ارتفاع، فرمان چرم مجهز به کلیدهای کنترلی، چراغ زیر درب راننده، چهار پنجره مجهز به سیستم Power Windows، شیشه‌ها با محافظ نویز، پرده شیشه عقب با قابلیت جمع‌شوندگی دستی، صندلی‌های چرم، ترمز،ABS+EBD ، کمربند صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم شانه‌ها و محدودکننده نیرو، کمربندهای سه نقطه‌ای با قابلیت پیش‌کشندگی اتوماتیک، قفل کودک، آلارم باز بودن درب‌ها، آلارم روشن ماندن چراغ‌ها، چراغ‌های جلو با قابلیت روشن شدن اتوماتیک، آینه وسط با قابلیت مات شدن، تجهیزات هشداردهنده ضد سرقت، هشدار سرعت بیش از حد مجاز، هشدار فراموش کردن کلید در داخل خودرو، سیستم قفل اتوماتیک درب‌ها با سنسور سرعت، سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو، دوربین دید عقب، باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با شش لایه مواد پلیمری مخصوص، چراغ مه‌شکن جلو، چراغ مه‌شکن عقب، آینه‌های برقی با گرمکن و قابلیت جمع‌شوندگی دستی، برف پاک‌کن عقب، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم هشت حالته، فرمان قابل تنظیم، سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک، فیلتر گرد و خاک، بلوتوث/ موبایل کیت، نمایشگر اطلاعات خودرو مجهز به نمایشگر دمای خارجی سیستم پخش DVD با صفحه نمایش 6.5 اینچی از دیگر امکانات این SUV کوچک است.نکته‌ای که در مورد امکانات این خودرو وجود دارد این است که Emgrand X7 با همان امکاناتی که راهی بازار دیگر کشورها می‌شود پای به بازار ایران نهاده است و برخلاف دیگر خودروها در طول مسیر ورود به بازار ایران از امکانات آن کاسته نشده است.

نمای ظاهری

ظاهر Emgrand X7 کمی عجیب است شاید بی‌شباهت به تویوتا rave4 نباشد اما به هر حال شبیه به همکلاسان چینی‌اش نیست. شاید در نگاه اول زیبا نباشد اما قابلیت این را دارد که به مرور زمان دل شما را به دست بیاورد در نمای جانبی نیز شاهد یک طراحی متفاوت هستیم فرم این خودرو اصلاً شبیه به خودروهای دیگر نیست تا اینکه به نمای عقب می‌رسیم نمایی که در خیابان جلب توجه می‌کند چراغ‌های کوچک با فرمی خاص که البته زشت نیست.درون کابین اما شاهد فضایی لوکس هستیم که البته از کیفیتی مناسب برخوردار است کابینی پوشیده از چرم و امکاناتی که به خوبی در دسترس راننده و سرنشینان قرار دارند ارگونومی کلیدها مناسب است و برای سهولت رانندگی بر روی فرمان نیز کلیدهای کنترل سیستم صوتی تعبیه شده است. به طور کلی می‌توان نمره قبولی را به این خودرو داد.

Emgrand X7 و بازار ایران

Emgrand X7 با قیمت 95 میلیون تومان به تازگی توسط نمایندگی مربوطه پیش فروش می‌شود. رقبای همکلاس این خودرو را می‌توان گریت‌وال Haval3، نیسان Qashqai، کیا اسپورتیج، سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای Tucson نامید که البته همگی از نظر قیمتی در سطح بالاتری از این خودرو قرار دارند . اما به طور حتم جدی‌ترین رقیب جیلی Emgrand X7 لیفان X60 و ام‌وی‌ام X33 است. دو خودروی چینی که از سرزمین اژدها با به بازار ایران نهادند و البته در بازار موفق هم بوده‌اند اما اگر بخواهیم قیمت خودروها را نادیده بگیریم جیلی از نظر امکانات و حجم موتور از دو رقیب دیگر یک قدم جلوتر است. همچنین Emgrand X7 از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد که این روزها یکی از مهم‌ترین آپشن‌های یک خودرو محسوب می‌شود و این در حالی است که دو رقیب چینی دیگر از گیربکس دستی برخوردارند اما به هر حال نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که قیمت این خودرو نیز در حدود 30 میلیون تومان بالاتر از رقبایش است که مؤلفه‌ای مهم در انتخاب یک خودرو به حساب می‌آید. حال اگر بخواهیم نگاهی به رقبای کره‌ای و ژاپنی Emgrand X7 داشته باشیم خواهیم دید که این خودرو در زمینه امکانات چیزی از آن‌ها کم ندارد و حتی در زمینه حجم موتور و قدرت هم حتی از برخی از رقبای گران قیمت‌ترش جلوتر است که این موضوع می‌تواند یکی از عوامل موفقیت این خودرو در آینده نه چندان دور باشد، به هر حال نمی‌توان چیزی را در بازار ایران پیش‌بینی کرد . 

باید منتظر ماند و دید که جیلی Emgrand X7  با این قیمت و امکانات آیا می‌تواند در بازار موفق ظاهر شود یا خیر؟

پاسخ این سوال با شماست ...
 

bor040yzjtvqj19rawtt.jpg

zk5ghg8d3q5ukcr6v9st.jpg

s1y8ad2wrl2x45634ig7.jpg

fw3pbmmmauqlbrn2b4n5.jpg

boai2dg0ey9ivlpq2iez.jpg

rniumfejlyj8rpz1df.jpg

a53rvkc4ea9lkx2nt65y.jpg

qp53ywn5o6mdfzwqjhq.jpg

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها