کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ابلاغ رسمی حذف ایران‌کد و طرح شبنم


کد خبر : ۱۸۳۱یکشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۵:۳۱۲۴۹۴ بازدید

بالاخره براساس بخشنامه جدید گمرک، حذف دريافت ايران كد و برچسب شبنم در سامانه ثبت سفارش به طور رسمی ابلاغ شد.

این در حالی است که روز گذشته محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه آب و برق در جمع خبرنگاران درباره واردات برخی از کالاهای چینی با برند و بسته‌بندی ایرانی و حتی طرح شبنم توضیح داد: همین مشکلات طرح شبنم باعث شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل و فصل مشکلات آن نسبت به جمع‌آوری طرح شبنم اقدام کند.

این در حالی است که دو روز پيش، ارسلان فتحی‌پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه حذف ایران‌کد و شبنم در شرایط ورود ۲۰ میلیارد دلاری قاچاق غیر قانونی است به خبرگزاری فارس گفته بود: تا یک هفته دیگر نعمت‌زاده برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان باید به کمیسیون اقتصادی مجلس بیاید. 

روز گذشته خبرگزاری تسنیم در گزارشی اعلام كرد که به‌رغم مخالفت وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ایران‌کد و شبنم به دلیل ايجاد ممانعت در مسير سهولت تجارت، کمیته‌ای در آسیا که زیر نظر سازمان ملل فعالیت می‌کند، ایران کد را در فهرست نامزدهای جایزه تسهیل تجارت قرار داده است. اما نعمت‌زاده بارها اعلام کرده که ایران‌کد و شبنم بوروکراسی را افزایش داده و در واقع وجهه قانونی به قاچاق داده است. همین موضوع موجب شد تا حذف شبنم ابتدا از کالاهای اولویت 10 آغاز شود و رسما از روز گذشته، حذف ایران کد و طرح شبنم در سامانه ثبت‌سفارش ابلاغ شد تا سرگردانی ایجادشده در گمرک، برای دست‌اندرکاران ایران‌کد و طرح شبنم پایان یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها