کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۸۲۱۵پنجشنبه، ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۴۱۰۱۴ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز پنج‌شنبه پس از دو روز کاهش متوالی در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شد و به بالاتر از 1074 دلار در هر اونس رسیده است.

قیمت جهانی طلا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 میلادی هنوز نتوانسته است مسیر اصلی خود را پیدا کند و با نوسانات زیادی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش نوسانات ارزش دلار و سایر ارزهای معتبر بین المللی ، شاخص سهام و قیمت انرژی در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا داشته است.قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز پنج شنبه با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1074 دلار رسیده است. قیمت طلا در دو روز گذشته با افت 0.7 درصدی روبرو شده بود.

بسیاری از بازارهای بین المللی امروز و فردا جمعه به خاطر تعطیلات کریسمس بسته است. برخی بازارهای بین المللی نیز تا دوشنبه آینده تعطیل خواهد بود.روز چهارشنبه شاخص سهام وال استریت آمریکا با افزایش روبرو شد و ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز افزایش یافت. افزایش ارزش دلار و شاخص سهام معمولا موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا می شود.

ولی قیمت طلا تحت تاثیر افزایش نسبی قیمت نفت روبرو شده و با افزایش نسبی همراه شده است. قیمت نفت روز گذشته با افزایش 3 درصدی روبرو شد. قیمت طلا و نفت رابطه مستقیمی دارند چرا که افزایش قیمت نفت موجب افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی می شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در آمریکا نیز هنوز نتوانسته مسیر دقیق قیمت طلا را مشخص کند. میزان سفارش کالاهای سرمایه ای در آمریکا طی ماه نوامبر با کاهش روبرو شده است. ولی سایر آمارها نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا است. اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه دسامبر به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسیده است.درآمد شخصی نیز در ماه نوامبر برای هشتمین ماه متوالی با افزایش روبرو شده است.قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9 درصد کاهش داشته است. این برای سومین سال متوالی است که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود. علت اصلی کاهش قیمت طلا در سال 2015 میلادی گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها