کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مذاکرات هسته‌ای وارد روز حساس خود شد


کد خبر : ۱۸۲۰شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸:۵۶۴۸۶۸ بازدید

سومین روز از دور جاری مذاکرات هسته‌ای در ژنو در حالی آغاز می‌شود که با حضور وزرای خارجه کشورهای 5+1، مذاکراتی حساس و سخت در راه است.
مذاکرات هسته‌ای وارد روز حساس خود شدمذاکرات هسته‌ای وارد روز حساس خود شد

مذاکرات دیروز و از جمله جلسه طولانی کری، ظریف و اشتون در شب گذشته هرچند به کاهش اختلافات کمک کرده، ولی هنوز رسیدن به توافق را قطعی نکرده است.

 8:35  - بر پایه بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید، اوباما با ارائه جرئیاتی از ‌گفت‌وگو‌ها به نتانیاهو، به وی تأکید کرده ‌که آمریکا به جلوگیری از ساختن سلاح هسته‌ای توسط ایران متعهد است و این مسأله هدف گفت‌وگوهای جاری بین ایران و ۵+۱ در ژنو است. 

نتانیاهو نیز نگرانی خود را از این که مذاکرات به کاهش فشار بر ایران و فروپاشی رژیم تحریم‌ها منجر خواهد شد، تکرار کرده است.

10:00 - «سید حسن موسویان» یکی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای پیشین ایران درباره آخرین دور از مذاکرات ایران با 1+5 گفت: «میان روسیه، چین، کشورهای اروپایی و ایران توافقی ایجاد شده است فقط آمریکا باید در زمینه کاهش تحریم‌ها به این روند بپیوندد.»

11:00 -  مذاکرات سه جانبه که قرار بود ساعت 8:30 به وقت ژنو از سر گرفته شود، هنوز برگزار نشده است.

11:15 - مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا آغاز شده است.

11:20 -  خبرنگار بی‌بی‌سی به نقل از فابیوس وزیر خارجه فرانسه: به نتیجه رسیدن مذاکرات قطعی نیست

11:25 - از دیپلماتها نقل شده است که مذاکرات حداقل دو هفته دیگر طول خواهد کشید. لس انجلس تایمز دلیل سفر لاوروف را کمک به شکستن بن‌بست پیش آمده در مذاکرات دانسته است.

11:40 - مذاکرات سه جانبه سر میز صبحانه درباره متن توافقنامه در جریان است.

11:42 - «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای امضای یک توافقنامه چارچوب همکاری بین ایران و آژانس در 10 و 11 نوامبر (19 و 20 آبان ماه) در حین سفر به تهران، آماده می‌شود.

11:50 - وزیر خارجه ژاپن وارد تهران شد. این در حالی است که ظریف امروز را هم در ژنو به سر خواهد برد

11:55 - هاآرتص به نقل از وزیر خارجه فرانسه: راکتور اراک، غنی‌سازی بیست درصدی و ذخایر اورانیوم موانع رسیدن به توافق هستند.

11:58 - با توجه به این که هیئت های گروه 1+5 در حال رایزنی های فشرده با کشورهای خود هستند و همچنین احتمال ورود لاوروف تا ساعت 13 به وقت ژنو، گفته می شود که سومین روز مذکرات با تاخیر آغاز می‌شود.

12:00 - هم اکنون هیات‌های مذاکره کننده در حال رایزنی با پایتختهای خود هستند. پس از پایان این رایزنی ها، مذاکرات سه جانبه ظریف، اشتون و کری آغاز خواهد شد .

12:25 - خبرنگار بی‌بی‌سی: دیپلمات‌ها در حال آمد و شد هستند. تاکنون کری و اشتون دیدار داشتند، سپس فابیوس اضاقه خواهد شد. بعد از این قرار است کری، هیگ، فابیوس و وستروله دیدار کنند، بعد از آن، اشتون، فابیوس و ظریف دیدار خواهند کرد و دیدار بعدی بین ظریف، اشتون و کری خواهد بود. زمان دیدارها معلوم نیست. زمان رسیدن لاوروف نیز روشن نیست. 

12:47 - وزیر امور مالی اسرائیل: اگر تحریم‌ها علیه ایران تخفیف پیدا کند، شرکت‌های بین‌المللی به سوی ایران هجوم خواهند برد و فشارها بر این کشور از بین خواهد رفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها