کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرداخت وام جدید 60 میلیونی مسکن آغاز شد


کد خبر : ۱۸۱۵۰سه شنبه، ۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۲۴۵۳۹۳ بازدید

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن از ابلاغ بخشنامه وام‌ جدید خرید مسکن به شعب خبر داد و گفت: مردم می‌توانند از امروز اول دی برای دریافت وام ...

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن از ابلاغ بخشنامه وام‌ جدید خرید مسکن به شعب خبر داد و گفت: مردم می‌توانند از امروز اول دی برای دریافت وام 60 میلیون تومانی به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

محمدحسن مرادی با بیان این‌که مدارکی که متقاضیان دریافت تسهیلات 60 میلیون تومانی خرید مسکن باید ارائه دهند، عینا مدارکی است که در تسهیلات مشابه از متقاضی مطالبه می‌شود، افزود: بخشنامه آغاز پرداخت وام 60 میلیون تومانی مسکن  روز گذشته از طریق شبکه داخلی بانک مسکن به شعب ابلاغ شد و امروز (سه‌شنبه اول دی) نیز این بخشنامه اجرایی می‌شود و مردم می‌توانند برای دریافت وام 60 میلیون تومانی (منحصرا در تهران) به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که مدارک هویتی به اضافه مدارک ملکی مانند سند، پایان کار و جواز ساخت مدارک مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات است، تصریح کرد:  متقاضی باید با استفاده از این مدارک تشکیل پرونده داده و سپس با حضور کارشناس بانک، ملک مورد نظر ارزیابی می‌شود. سپس متقاضی با حضور در دفاتر اسناد رسمی، ملک خریداری شده را در رهن بانک قرار می‌دهد. در واقع همان روالی که برای سایر تسهیلات وجود دارد در این تسهیلات هم رعایت می‌شود.

مرادی اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند از تسهیلات جدید استفاده کنند، تا سقف‌های قبلی که 45 میلیون تومان بود می‌توانند از اوراق تسه مهر ماه به قبل استفاده کنند ولی برای استفاده از مابه‌التفاوت سقف وام قبلی (45 میلیون تومانی) تا سقف وام جدید (70 میلیون تومان) که 25 میلیون تومان می‌شود، باید از اوراق تسه 9408 (اوراق تسهیلات مسکنِ صادره آبان ماه امسال به بعد) خریداری کند.

وی تشریح کرد: به عنوان مثال اگر فردی بخواهد در تهران وام بگیرد و اوراقی که در اختیار دارد تا 45 میلیون تومان را پوشش می‌دهد، باید برای دریافت وام 70 میلیون تومانی مسکن، مجددا اوراق تسهیلاتی خریداری کند که تاریخ صدور آنها از آبان ماه به بعد باشد. یعنی نمی‌تواند این مابه‌التفاوت 25 میلیون تومانی را با خرید اوراقی که در مهرماه امسال و قبل از آن منتشر شده، پوشش دهد. به عبارت دیگر متقاضی باید 90 برگه اوراق قدیمی تسهیلات به علاوه 50 برگه اوراق تازه‌منتشره برای تشکیل پرونده با خود به همراه داشته باشد.

مرادی خاطرنشان کرد: دریافت‌کنندگان وام 60 میلیون تومانی مسکن چه اوراقی که تاریخ صدور آنها مربوط به ماقبل مهرماه امسال است را در اختیار داشته باشند و چه اوراقی که مربوط به آبان ماه امسال به بعد است را خریداری کنند، همگی باید تسهیلات دریافتی را با سود 18 و نیم درصد بازپرداخت کنند؛ نه اینکه بخشی از وام که مربوط به اوراق قدیمی است، با سود 14 درصد محاسبه شود و بخش دیگری از تسهیلات نیز با سود 18 و نیم درصد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها