کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عسل با موم را نخرید


کد خبر : ۱۷۷۹چهارشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲:۳۵۲۱۹۵۱ بازدید

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران گفت:‌ با توجه به کاهش میانگین برداشت عسل امسال تنها 20 هزار تن عسل طبیعی تولید می‌شود اما برخی استان‌ها به نام عسل به تجارت شکر می‌پردازند و با سلامت مردم بازی می‌کنند.
عسل با موم را نخریدعسل با موم را نخرید

عفت رییسی سرحدی اظهار کرد: کیفیت عسل در هر منطقه بستگی به پوشش و تنوع گیاهی آن منطقه دارد. از سوی دیگر رعایت مسائل بهداشت در روند تولید و برداشت عسل نیز در کیفیت این محصول اثرگذار است.

وی با بیان این‌که شرایط جوی و میزان بارندگی در کیفیت تولید عسل تاثیر بسزایی دارد، افزود:‌ یکی از مسائلی که مطرح می‌شود این است که چرا عطر عسل نسبت به گذشته کمتر شده است اما باید این واقعیت را پذیرفت که در گذشته محیط زیست و طبیعت شاداب‌تر از گذشته بوده و تغییر ناگهانی وضعیت آب و هوایی در خارج از فصل مانند گرمای شدید و بارش های موسمی در فصل تابستان امسال می‌تواند در کاهش کیفیت عسل و کاهش عطر آن اثرگذار باشد.

به تجارت شکر به نام عسل افتخار می‌کنند

مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران با بیان اینکه برخی استان‌ها به تجارت شکر به نام عسل افتخار می‌کنند، تاکید کرد: باید بر عرضه عسل در بازار کشور نظارت بیشتری صورت گیرد تا متخلفان نتوانند با تجارت شکر به نام عسل این صنعت را با مشکل مواجه کنند.

رییسی سرحدی گفت: در سال جاری زنبورداران حرفه‌ای اعلام کردند که میزان برداشتشان از هر کندو به دو کیلوگرم کاهش یافته و این در حالی است که در گذشته حداقل برداشت عسل از هر کندو به 13 کیلوگرم می‌رسید.

وی با بیان اینکه تنها حدود 15 استان عسل طبیعی تولید می‌کنند، ادامه داد: برخی استان‌ها به نام عسل به تجارت شکر می‌پردازند و با سلامت مردم بازی می‌کنند اما باید دید کدام تولیدکنندگان از مراکز بازرگانی استانی خود در فصل تولید شکر دریافت می‌کنند که در آن زمان می توان به راحتی این تولیدکنندگان را شناسایی کرد.

عسل با موم را نخرید

مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران اظهار کرد: در فصل زمستان که تولید عسل وجود ندارد زنبورداران به صورت محدود آن هم از شکر برای افزایش تخم ریزی و تکثیر زنبور استفاده می‌کنند اما زنبورداران حرفه‌ای هیچ گاه در فصل تولید از شکر برای افزایش تولید عسل خود استفاده نمی‌کنند.

رییسی سرحدی تاکید کرد: یکی دیگر از مسائلی که مردم برای حفظ سلامتی خود باید آن را رعایت کنند این است که هرگز از عسل‌های با موم استفاده نکنند چراکه بیش از 90 درصد موم‌های موجود در بازار پارافین و غیر طبیعی است. از سوی دیگر به دلیل خاصیت چسبندگی آن بسیاری از آفت‌کش‌ها و سمومی که استفاده می‌شود جذب این موم‌ها می‌شود که برای سلامتی انسان مضر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها