کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فصل خوب برای سرمایه گذاری در پرورش ماهی


کد خبر : ۱۷۷۳۳یکشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰:۰۴۲۲۷۵ بازدید

تقاضای ثابت وارداتی علیرغم رونق ضعیف اقتصادی، مقادیر و ارزش‌های تجـارت بـین‌المللـی را در سـال 2014 افزایش می دهد. سطح قیمت ها پس ...

تقاضای ثابت وارداتی علیرغم رونق ضعیف اقتصادی، مقادیر و ارزش‌های تجـارت بـین‌المللـی را در سـال 2014  افزایش می دهد. سطح قیمت ها پس از رسیدن به رکورد بالایی در ماه مارس، به دلیل کـم شـدن تقاضـای مصرف‌کننده در ژاپن و بسیاری از بازارهای اروپایی و بهبود وضعیت عرضه برای میگو و ماهی آزاد در طی سه ماهه دوم و سوم، کاهش یافت. قیمت ها برای بسیاری از گونه ها و فراورده ها فراتر از میزان سال 2013 بود. مرکز پژوهش‌های غلات به بررسی چشم انداز غذا (خلاصه های بازار) پرداخته است.

براساس این گزارش، چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای قیمت ها مثبت به نظر نمی رسد. تنش های سیاسی در اروپای شرقی بـه همـراه تقاضای ضعیف مصرف کننده در بسیاری از بازارهای مهم اروپایی منجر بـه وضـع تحـریم هـای وارداتـی علیـه شماری از عرضه کنندگان مهمی شده است که بازارهای جایگزینی را برای مقادیر قابل توجـه تولیدشـان پیـدا نخواهند کرد. تحریم ها برای کشورهایی که در معرض محدودیت های وارداتی واقع نشدند، فرصت های جدیدی را بخصوص برای ماهی آزاد، قزل آلا و پلازیک (سطحزی) ریز ایجاد کـرده اسـت. بـه دلیـل نوسـانات دوره ای  تقاضا، روند صعودی قیمت ها را در پایان سال می توان انتظار داشت.

عرضه کل همچنان به واسطه بخش پرورش ماهی بخصوص در آسیا و نیز در آفریقـا و آمریکـای جنـوبی تقویت می شود. مصرف داخلی در بسیاری از بازارهای کشورهای در حال توسعه به سرعت در حال رشد اسـت که این مورد موجب ترغیب سرمایه گذاری های ملی در بخش پرورش ماهی و بهبود بیشتر شـبکه هـای توزیـع می شود.

به گزارش صدای اقتصاد، پدیده ال نینو که عامل تأثیرگذاری در کاهش صید ماهیان سطح‌زی ریز در آمریکای جنوبی بود در حـال حاضر نسبتاً ضعیف عمل کرده است. با وجود محدود شدن اثرات پدیده ال نینو، امـا بـه دلیـل عـدم اطمینـان درباره میزان صید آخر سال، قیمت پودر ماهی و روغن ماهی در طی شش ماه نخست سال ثابت باقی ماند. مصرف سالانه ماهی به عنوان غذای انسان براورد می شود به 20 کیلوگرم سرانه در 2014 برسـد و بـرای نخستین بار، سهم ماهیان پرورشی در مصرف غذایی از سهم ماهیان حاصل از صید پیشی بگیرد. این وضـعیت که دوران جدیدی را در بخش شیلات و ماهیان پرورشی نشان می دهد دلالت بر این دارد کـه بخـش ماهیـان پرورشی به طور فزایندهای، محرک توسعه محصول و توزیع، استراتژی های قیمـت گـذاری، بازاریـابی و توسـعه بازارهای داخلی و منطقه ای خواهند بود. با این حال، بخش صید برای شماری از گونه ها، غالب و بـرای امنیـت غذایی داخلی و بین المللی، حیاتی باقی خواهد ماند.
 

f1ihiloqazvigydxwp16.jpg

ju0h490ngh3mzrp8detu.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها