کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توزیع سری نخست کارت خرید کالا از اواخر آذرماه 94


کد خبر : ۱۷۷۱۶یکشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۵۱۸۷۵ بازدید

پیگیری ها نشان می دهد در صورت موفقیت بانک مرکزی در تأمین منابع لازم، نخستین سری از کارت های اعتباری خرید کالا احتمالا اواخر آذر ...

پیگیری ها نشان می دهد در صورت موفقیت بانک مرکزی در تأمین منابع لازم، نخستین سری از کارت های اعتباری خرید کالا احتمالا اواخر آذر ماه توزیع می شود.

حدود 45 روز از تشریح بسته خروج از رکود می گذرد ولی همچنان کارت های اعتباری خرید کالا توزیع نشده است.با وجود اینکه مسئولان در روزهای نخست رونمایی از بسته خروج از رکود، تخصیص کارت های اعتباری خرید را در کوتاه ترین زمان ممکن به مردم وعده می دادند اما به نظر می رسد موانع بزرگی برسر عمل به این وعده وجود دارد؛ موانعی که بی گمان بزرگترین آن ها نبود منابع مالی لازم برای اختصاص اعتبار به کارت ها است.

گمانه زنی های مختلفی درباره اعتبار مورد نیاز برای تخصیص کارت های اعتباری انجام شده ولی هنوز مشخص نیست نهایتا دولت قصد دارد به چند نفر از متقاضیان، کارت اعتباری خرید کالا بدهد.یک محاسبه ساده نشان می دهد در صورتی که تمام واجدان شرایط دریافت کارت اعتباری خرید کالا بخواهند از این شبه تسهیلات استفاده کنند، بانک مرکزی باید اعتباری بین 50 تا 60 هزار میلیارد تومان برای این کارت ها اختصاص دهد.

پیش از این رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی گفته بود « اعتبار بانک مرکزی برای سه طرح تسهیلاتی خودرو، کالای ایرانی و تولید در مجموع 9 هزار و 500 میلیارد تومان است».

حمید رضا فولادگر افزوده بود: « بانک مرکزی اعلام کرده که تمام اعتبارات طرح وام خودرو را از محل منابع خود تأمین کرده است. اعتبارات طرح خرید دین و کالاهای مصرفی هم توسط بانک‌ها تأمین شده است».با وجود این سخنان اما پیگیری ها نشان می دهد تأمین اعتبار لازم برای کارت خرید اعتباری با دست انداز مواجه شده و بانک ها نتوانسته اند منابع لازم را فراهم کنند به همین خاطر بانک مرکزی به دنبال یافتن منابعی است تا بتواند بدون پیامدهای تورمی یا با حداقل آثار تورمی ناشی از توزیع منابع پرقدرت و افزایش پایه پولی، وعده ای که توسط سایر بخش های دولت به مردم داده شده است را محقق کند.

تازه ترین خبرها از پیشرفت کار حاکی است برای تأمین بخشی از اعتبارات لازم هنوز به بیست تا سی هزار میلیارد تومان نیاز است و پیگیری ها برای یافتن منابع تأمین این مقدار اعتبار ادامه دارد.تلاش بانک مرکزی بر این است تا این اعتبار را نهایتا تا پایان آذر ماه فراهم آورد تا توزیع سری نخست کارت های اعتباری در همان زمان انجام شود.

بنا بر این گزارش، طولانی شدن فاصله اعلام تا اجرای طرح توزیع کارت اعتباری خرید، رکود را در بازار تشدید کرده است. مردم منتظرند تا در صورت توزیع این کارت ها، خرید کنند و به همین خاطر نیز به جای اینکه کارت اعتباری، خرید آینده را به اکنون منتقل کند، خرید فعلی را به آینده موکول کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها