کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سر مشتریان بانک‌ها بی کلاه ماند


کد خبر : ۱۷۶۸۸شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۱۲۴۰۱۰ بازدید

در جریان پر حاشیه کسر از حساب مشتریان بانک‌ها به عنوان هزینه ارسال پیامک تعدادی از مشتریان ناخواسته از لیست متقاضیان دریافت پیامک ...

در جریان پر حاشیه کسر از حساب مشتریان بانک‌ها به عنوان هزینه ارسال پیامک تعدادی از مشتریان ناخواسته از لیست متقاضیان دریافت پیامک حذف شدند.

به گزارش ایسنا، ورود جدی تر بانک‌ها برای دریافت هزینه ارسال پیامک اطلاع رسانی از تغییر مانده حساب، (smsbank) در سال جاری در ویترین ماجراهای ناتمام و پر حاشیه شبکه بانکی قرار دارد.

بعد از اینکه اکثر بانک‌ها و هر یک به نوعی شروع به دریافت هزینه 10 هزار تومانی سالانه که گاها 5000 تومان به طور شش ماهه کسر می‌شود، کردند. ناهماهنگی و عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق به مخاطبان آنها شاید بزرگترین نقطه ضعف این طرح بود.

بانک‌ها هر یک بر اساس سیاستهای خاص خود با ارسال پیامک به مشتریان اعلام کردند که قرار است بابت دریافت پیامک واریز و برداشت از حساب آنها هزینه کم شود؛ برخی از مشتری خواستند که اعلام کند آیا مایل به دریافت و کسر هزینه هستند؟ برخی هم عنوان کردند که اگر تمایلی ندارید اعلام کنند در غیر این صورت هزینه کسر خواهد شد.

جدای از اینکه نوع پیامک ارسالی و شرایط تعیین شده به گونه ای بود که در نهایت صاحب حساب را ناچار به پذیرش دریافت پیامک می کرد موضوع دیگر اینجاست که برخی بانکها به مشتری اعلام کرده‌اند که اگر تمایل به دریافت پیامک بابت اطلاع از تغییر مانده حساب دارید اعلام کنید؛ این نوع اطلاع رسانی گرچه ظاهرا احترام به مشتری محسوب شده و حق انتخاب به او داده می شود. ولی در سویی دیگر ماجرا این پیامکها برای تمامی مشتریان ارسال نشده و اکنون آنهایی که نتوانسته اند تمایل خود برای دریافت را اعلام کنند، smsbank آنها قطع شده و دیگر از واریز و برداشت خود اطلاع پیدا نمی کنند.

در عین حال بانکهایی که در پیامک ارسالی خود عنوان کرده بودند که اگر تمایلی به دریافت پیامک ندارند اعلام کنند نیز به نوعی عمل کرده‌اند که مشتریانی که پاسخ مثبتی به این موضوع نداشتند اما پیامک را دریافت نکرده‌اند، اکنون ناچار به کسر حساب شده و ماجرا به نفع بانک‌ها رقم خورده است.

به هر حال در شرایطی که اعتماد به شبکه بانکی گاها دچار تزلزل شده و انتقادات نسبت به آنها –چه درست و چه نادرست- از سوی مردم ، کارشناسان و گاها برخی مسئولان مطرح است. اقدام گاها غیرشفاف بانکها در برخی موارد از جمله دریافت کارمزد که البته در اصل ماجرا تردیدی وجود ندارد موجب نارضایتی مشتریان می شود و مشتری مداری بانکها را تحت تاثیر قرار می دهد. موضوعی که بهتر آن بود که بانک مرکزی و بانکها با هماهنگی و ایجاد سازوکاری مناسب و شفاف به طور یکپارچه در رابطه با آن اقدام می کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها