کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سامانه ملی مشاغل آماده ابلاغ شد


کد خبر : ۱۷۶۰۶سه شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۱۸۱۶۱۴ بازدید

معاون وزیر کار با بیان اینکه فرهنگ ریسک‌پذیری ما در کار پایین است، گفت: سامانه ملی مشاغل شامل اطلاعات بازار کار و میزان عرضه و ...

معاون وزیر کار با بیان اینکه فرهنگ ریسک‌پذیری ما در کار پایین است، گفت: سامانه ملی مشاغل شامل اطلاعات بازار کار و میزان عرضه و تقاضای نیرو، آماده ابلاغ در آذرماه است.

به گزارش مهر، حسن طایی گفت: برنامه های کارشناسی و قابل اجرا در وزارت تعاون، کار و رفاه برای بهبود وضعیت بازار تدوین شده که علاوه بر حمایت از فضای کسب و کار، کاهش فشار بر بنگاه های خُرد و کوچک را نیز در دستور کار قرار داده است.معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه ترویج فرهنگ ریسک پذیری و سرمایه گذاری را راهکار توسعه کارآفرینی دانست و اظهارداشت: وضعیت فضای کسب و کار و نرخ بهره وری کار در دولت یازدهم بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ریسک پذیری کار در کشور پایین است، افزود: لازم است با تنوع بخشی و تامین مالی اعتبارات مورد نیاز کارآفرینان، پس اندازهای خُرد مردم نیز به سمت توسعه فعالیت‌های کارآفرینی هدایت شود.

طایی ادامه داد: شیوه های تامین مالی جمعی، کانون‌های محلی و بنگاه‌های کارآفرین نیز در وزارت کار آماده شده و به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی، توانمندسازی مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی را از اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه خواند و گفت: این مراکز می توانند به بهبود و پایداری کسب و کارهای خُرد و کوچک، تسریع ایده تجاری سازی، ایده ها در تحقیقات کمک کنند.

معاون وزیر کار افزود: همچنین در راستای افزایش بهره وری بنگاه های کوچک و رونق اشتغال پایدار نیز اقداماتی انجام شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ملی مشاغل گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای بهبود فضای کسب و کار، راه اندازی سامانه ملی مشاغل بوده و در حال حاضر آماده شده و امیدواریم در آذرماه رونمایی شود.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: این سامانه، شبکه اطلاعات جامع مشاغل ایران است که شامل اطلاعات بازار کار، میزان عرضه و تقاضای نیروی کار، طبقه بندی مشاغل و توصیف ویژگی شغل و مشاغل مشابه یک رویداد اطلاعاتی در بازار کار است که با فناوری نوین اجرایی شده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش به طراحی و اجرای دوره های آموزشی جامع کارآفرینی اشاره کرد و گفت: براساس استانداردهای بین المللی در راستای حمایت آموزشی و مشاوره ای از کارآفرینان نوپا، توسعه کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار پایدار، دوره آموزشی فراوانی برگزار و توانمندسازی، اشتغالزایی و کارآفرینی دانشجویان در برنامه ای موسوم به تاک دانش پیش بینی شد.

طایی گفت: هدف این برنامه ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است و به آشنایی گسترده علمی دانشجویان بازار کار و ایجاد تعامل سازنده و کارآمد بین دانشگاه و صنعت را به همراه دارد. برنامه تاک دانش به طور عمده بر توانمندسازی، اشتغال زایی و کارآفرینی متمرکز است و بر نقش دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی ها تاکید دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها