کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سومین نامه سرگشاده زیباکلام خطاب به روحانی


کد خبر : ۱۷۶۰سه شنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷:۲۸۹۷۸۱ بازدید

من در اين نامه به آقاي روحاني نوشتم كه خواستار عدم برگزاري اين مراسم شويد .
سومین نامه سرگشاده زیباکلام خطاب به روحانیسومین نامه سرگشاده زیباکلام خطاب به روحانی

به گزارش افکارنیوز ، چندي پيش صادق زیباکلام براي سومین بار نامه سرگشاده اي خطاب به رییس‌جمهور نوشت و نکاتی را پیرامون ۱۳ آبان یادآور شد.استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در این نامه تاكيد كرده بود در جهت آشتی با دنیا و تنش‌زدایی با غرب و بالاخص با آمریکا دست‌کم امسال مراسم ۱۳ آبان برگزار نشود. 

این تحلیلگر مسایل سیاسی شعار مرگ بر امريكا و آتش زدن پرچم اين كشور را مغایر با سیاست‌های آشتی‌جویانه آن دولت خوانده و از رييس جمهور خواسته بود به‌ واسطه پاسداری از منافع ملی کشور و هم ادای احترام به همه ایرانیانی که با این رفتارها مخالف هستند، رسما اعلام كند که اعضای دولت در هیچ مراسمی به‌مناسبت ۱۳ آبان شرکت نخواهند کرد. 

برگزاري باشكوه مراسم روز ۱۳ آبان و حضور چهره هاي دولتي در اين مراسم سبب شد تا افكار نيوز  گفتگويي با وي ترتيب دهد: 

شما با انتشار نامه اي از دولت خواستيد كه امسال مراسم ۱۳ آبان برگزار نشوددليل شما براي برگزار نشدن اين مراسم چه بود؟ 
شما دروغگو هستيد! من در اين نامه به آقاي روحاني نوشتم كه به واسطه احترام به مردم ايران و كساني كه به شما راي داده اند و همچنين افرادي كه با برگزاري مراسمهاي اين چنيني و شعار مرگ بر امريكا مخالف هستند و به پاسداري ار منافع كشور خود و كابينه تان در اين مراسم شركت نكنيد و صراحتا از آنجايي كه آتش زدن پرچم كشورها توهين به ملت يك كشور است خواستار عدم برگزاري اين مراسم شويد

شما ارتباطي بين عدم برگزاري مراسم ۱۳ آبان با پاسداري از منافع ملي مي بينيد؟
بله؛‌ براي اينكه ظرف ۳۴ سال گذشته هيچ منافعي از استمرار اين شعار براي كشور ايجاد نشده است. از طرفداران شعار مرگ بر امريكا ميخواهم كه يك مورد فقط يك مورد نشان بدهند كه شعار مرگ بر امريكا و اصرار به استمرار اين شعار براي منافع ملي سود داشته است! اما من دو جين مورد را عنوان مي كنم كه اين شعار تيشه به ريشه منافع ملي زده است و در عين حال معتقدم وقتي شما مي خواهيد تنش زدايي بكنيد و از طرف مقابل انتظار داريد كه لحن خود را تغيير بدهد بايد اين شعار را حذف كنيد اما دليل استمرار اين شعار اين است كه به نفع خيلي ها نيست اين شعار قطع شود.

اما در زمان رژیم گذشته مردم مرگ بر آمریکا نمی گفتند ولی باز هم آمریکایی علیه مصدق کودتا کردند ، قانون کاپیتالاسیون تصویب کردند و سفارتخانه خود در تهران را مرکز جاسوسی از مردم ایران کردند. به شاه مخلوع ایران پناه دادند و از او در کشتار مردم ایران حمایت کردند.
شما در نامه خود برگزاري اين مراسمها را مغاير با سياستهاي آشتي جويانه امريكا تلقي كرده ايد،‌ چطور مي گوييد كه دولت امريكا در پي آشتي با ايران است در حالي كه امريكايي ها به ايراني ها توهين مي كنند عليه ايران بيلبوردهاي تبليغاتي منتشر مي كنند و فيلمهاي ضد ايراني مي سازند ، معاون وزیر خارجه آمریکا به ایران توهین می کند ؟ 


برخي جريانات در امريكا هستند كه به چيزي غير از محو كامل جمهوري اسلامي ايران رضايت نمي دهند، جمهوري خواهان تندرو،‌ برخي رهبران اسرائيلي،‌ سلطنت طلبها و دشمنان انقلاب در داخل و خارج اينگونه هستند. اما اگر بگويي كه همه ملت امريكا همه جريانات و همه شخصيتهاي امريكايي چنين رويكردي به ايران دارند اشتباه محض است. اما ما چرا مي خواهيم حقايق را تحريف كنيم و آن اندك مخالفان جمهوري اسلامي ايران را پررنگ نشان بدهيم؟ چرا صدا و سيما اصرار دارد كه در اين رابطه دروغ بگويد؟ چرا كه براي توجيه به شعار مرگ بر امريكا چنين رويكردي را پيش گرفته ايم . خيلي حقايق را به مردم نمي گوييم تا دشمني با امريكا تا حد ممكن براي مردم جا بيفتد و به دشمني با امريكا مشروعيت ببخشيم. هر روز كه مي گذرد فروش شعار مرگ بر امريكا به عنوان كالا براي ايران سختتر مي شود چرا كه هر چه زمان مي گذرد اقشار بيشتري از جامعه، ‌تحصيلكرده ها و نسلهاي بعد از انقلاب از امريكا ستيزي فاصله مي گيرند و از اينكه خواهان مرگ كشورها شوند دور مي شوند و پس از مدتي ايدئولوژي امريكا ستيزي خريداري نخواهد داشت. زماني كه شما پرچم امريكا را آتش مي زنيد و خواستار مرگ اين كشور هستيد نبايد انتظار داشته باشيد كه از سوي امريكا سبد گل و چك بگيريد. 

وقتی آمریکایی به ملت ایران توهین می کنند، جاسوسی می کنند ، از منافقین که دستشان به خون مردم بی گناه آلوده است حمایت می کند چرا مردم ایران باید به آنها سبد گل بدهند؟ به هرحال اين مراسم بسيار باشكوه برگزار شد نظر شما در مورد مراسم ۱۳ آبان امسال چه بود؟ 

مراسم امروز يك راهپيمايي حكومتي بود؛‌ حكومت سعي دارد از ابزارهاي در دسترس خود استفاده كرده با تعطيل كردن مدارس و ادارات برخي را به سمت سفارت امريكا در خيابان طالقاني سوق بدهند. ولي اگر واقعا مي خواهيم ببينيم چه تعداد از مردم ايران خواهان امريكا ستيزي هستند همين روزها يك زماني را مشخص كنيم و بگوييم هر كسي كه مخالف استمرار دشمني با امريكا است در بيابانهاي اطراف بهشت زهرا جمع شود و در عين حال حكومت نيز تضمين كند كه كسي را دستگير نكرده و فتنه گر ننامد و همچنين امنيت مردم را هم فراهم كند در اين صورت است كه مشخص مي شود چه مقدار از مردم خواهان امريكا ستيزي هستند. 


شما کدام اداره دولتی را سراغ دارید که روز ۱۳ آبان تعطیل شده باشد ، آن را نام ببرید . حضور دانش آموزان هم به روال همه ساله حضور داشتند آن هم چند مدرسه محدود ، اما با توجه به حضور چند وزیر دولت ، تا چه حد دولت آقاي روحاني را در برگزاري اين مراسم موثر مي دانيد؟
به هيچ وجه دولت را مسئول برگزاري مراسم ۱۳ آبان نمي دانم اما از اينكه برخي مسئولين دولتي با ناديده گرفتن ۱۹ ميليون راي مردم در اين مراسم شركت كردند متاسفم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها