کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برخورد با پيامك‌های فروش ويلا در شمال


کد خبر : ۱۷۴۰۷دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷:۵۹۱۸۱۱ بازدید

در يكي دو سال اخير و به دنبال افشاگري‌هاي گسترده‌اي كه درباره زمين خواري اتفاق افتاده است، حساسيت‌ها نسبت به اين موضوع افزايش ...

در يكي دو سال اخير و به دنبال افشاگري‌هاي گسترده‌اي كه درباره زمين خواري اتفاق افتاده است، حساسيت‌ها نسبت به اين موضوع افزايش يافته است. واقعيت اين است كه تخلفات گسترده در اين حوزه در بسياري از مناطق خوش آب و هوا كشاورزي را به قهقرا كشانده است. تغيير كاربري زمين‌هاي كشاورزي كه براي فروش و ساخت ويلا انجام مي‌شود، از طرفی باعث شده است ديگر محصولي در اين زمين‌ها كشت نشود و از طرف ديگر، درآمد حاصل از اين فروش كشاورزان را از زراعت باز داشته است.

در بسياري از روستاهاي شمال و جنوب شاهد اين هستيم كه كساني كه تا پيش از اين با فروش محصولات كشاورزي روزگار مي‌گذراندند اقدام به فروش زمين‌هاي خود كرده يا اينكه با تغيير كاربري زمين‌هاي كشاورزي به شغل اجاره دادن ويلا روي آورده‌اند. در اين ميان همچنان بازار فروش ويلا داغ است تا جايي كه كار را به هشدار دادن كشانده است. شايد شما هم گاهي با پيامك‌هاي فروش زمين و ويلا در مناطق خوش آب‌و هواي شمال كشور مواجه شده باشيد و به سرتان زده باشد كه براي خريد اقدام كنيد، اما اكثر آنها متخلفاني هستند كه به گفته رئيس سازمان امور اراضي كشور از طريق پيامك، اقدام به تغيير كاربري غيرقانوني اراضي كشاورزي مي‌كنند كه بايد اين موارد را به تلفن گوياي 131 يا سامانه پيامكي 30005721 اطلاع داد.

به گزارش ايسنا، طي سال‌هاي اخير تبليغات فروش زمين و ويلا در مناطق خوش آب و هوا مانند استان‌هاي شمالي كشور افزايش چشمگيري داشته است؛ به گونه‌اي كه هر هفته يا شايد هم هر روز، متخلفاني كه به‌صورت غيرقانوني كاربري اراضي كشاورزي را در اين مناطق تغيير داده‌اند از طريق پيامك اقدام به فروش ويلا يا زمين خود مي‌كنند.

اين در حالي است كه قباد افشار رئيس سازمان امور اراضي كشور در اين باره به ايسنا اعلام كرد: ارسال پيامك براي فروش زمين يا ويلا در مناطق خوش آب و هوايي مانند شمال كشور تخلف است و آن را به اطلاع دستگاه‌هاي متولي مانند وزارت ارتباطات رسانده‌ايم كه جلو آن را بگيرد.

او افزود: اين اقدام فروشندگان زمين و ويلا از اين جهت تخلف است كه نه تنها اكثر آنها به طريق غيرقانوني اقدام به تغيير اراضي كرده‌اند بلكه نوعي بر هم زدن نظم اجتماعي محسوب مي‌شود. افشار از مردم درخواست كرد كه به محض مواجه شدن با چنين پيامك‌هايي، آن را به اطلاع سامانه تلفن گوياي 131 يا سامانه پيامكي 30005721 سازمان امور اراضي كشور برسانند. رئيس سازمان امور اراضي گفت: تغيير كاربري اراضي كشاورزي به ويژه در استان‌هاي شمالي كه برخي بنگاه‌هاي متخلف آن را براي مردم پيامك مي‌كنند، تخلف صريح قانوني است و با آنها برخورد مي‌شود. او افزود: برخي شركت‌ها و بنگاه‌هاي ويلاسازي كه هيچ كدام از آنها مجوزي براي تغيير كاربري اراضي كشاورزي ندارند تبليغات خود را به صورت پيامك براي مردم ارسال مي‌كنند تا اين زمين‌ها را بفروشند و در تبديل آن به ويلا به اين بنگاه‌هاي متخلف كمك كنند. افشار افزود: اخيرا مكاتباتي با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات انجام شده تا از ارسال چنين پيامك‌هايي كه خلاف قانون اساسي است، جلوگيري شود، چراكه تغيير كاربري اين اراضي و خرد كردن مالكيت آنها ممنوع و تخلف است كه اين بنگاه‌ها با نقض اين قانون صريح به توليد كشور ضربه مي‌زنند؛ البته اين مكاتبات به شوراي حفظ حقوق بيت‌المال نيز ارسال شده و بايد با متخلفان برخورد شود. رئيس سازمان امور اراضي تصريح كرد: بنگاه‌هاي متخلفي كه پيامك‌هاي تبليغاتي اين‌چنيني را براي مردم ارسال مي‌كنند و هيچ مسئوليتي در راستاي تعيين تكليف و تغيير كاربري اين اراضي ندارند، با آنها برخورد مي‌شود كه در اين راستا با معاونت عمراني وزارت كشور مذاكراتي صورت گرفته تا بتوانيم از طريق بهياري‌ها‌، شوراهاي شهر و شهرداري‌ها با اين پديده مقابله كنيم. 

 لغو برخي قراردادها در كيش

اظهارنظر‌ها درباره پديده زمين خواري در روز گذشته محدود به اين نماند. دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري با اشاره به حجم گسترده ساخت و ساز در جزيره كيش گفت: قراردادهاي برخي از پروژه‌هاي ساخت و ساز در منطقه آزاد كيش به توصيه شوراي عالي شهرسازي و معماري لغو شده است. به گزارش ايرنا، پيروز حناچي افزود: حتي برخي از زمين‌هايي كه در اين منطقه براي ساخت و ساز واگذار شده بود با لغو قراردادهاي مربوطه، زمين‌ها پس گرفته شد. او با بيان اينكه جزيره كيش طرح جامع مصوبي داشت كه مسئولان را متوجه آن كرديم، افزود: در اين طرح، اسكان موقت در اين منطقه سهم كمتري داشت در حالي كه در برنامه ريزي ما، اسكان دائم بود.

دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري با بيان اينكه در 10 سال گذشته اسكان موقت بخش عمده‌اي از ظرفيت‌هاي كيش را به خود اختصاص داد، اين مساله را تهديد بزرگي براي جزيره كيش دانست و گفت: اين مساله هرگونه سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري اين منطقه را تحت تاثير قرار مي‌داد. حناچي به موضوع درياخواري نيز اشاره و تاكيد كرد: ما مخالف خشك كردن دريا هستيم؛ هرچند در برخي از نقاط جهان به علت ضرورت، برخي از پروژه‌ها روي زمين‌هايي كه از محل خشك شدن آب دريا استحصال شده انجام مي‌شود. معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه خشك كردن آب دريا نبايد براي انتفاع شخصي انجام شود، گفت: اين درحالي است كه دولت قطر درصدد است فرودگاه جديد دوحه را پس از خشك كردن دريا بر روي زمين‌هاي آن احداث كند يا اينكه برخي از پروژه‌هاي توسعه بنادر با استفاده از خشك شدن آب دريا عملي مي‌شود. دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري خاطرنشان كرد: مسئولان سازمان منطقه آزاد كيش به توصيه‌هاي اين شورا توجه كرده و تاكنون تعدادي از قراردادهاي واگذاري زمين به احداث برخي از پروژه‌ها در اين منطقه لغو شده است. جزيره كيش با 90 كيلومتر مربع مساحت يكي از زيباترين جزاير خليج فارس است كه در 18 كيلومتري كرانه جنوبي ايران واقع شده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها