کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 30 درصدی عوارض شهری در تهران


کد خبر : ۱۷۳۸دوشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰:۴۱۲۸۳۱ بازدید

توزیع قبوض عوارض نوسازی سال 92 برای جمع آوری مالیات شهری از مالکان املاک مسکونی و تجاری بابت تامین بخشی از هزینه‌های اداره پایتخت آغاز شد.

در این باره معاون مالی و اداری شهرداری تهران از افزایش 30درصدی نرخ عوارض نوسازی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

حسین محمد پورزرندی معاون شهردار تهران با اعلام توزیع دو میلیون و 600 هزار پاکت قبوض عوارض شهری در سطح شهر تهران به «دنیای اقتصاد» گفت: محاسبه نرخ عوارض نوسازی از سوی شهرداری تهران تغییری نکرده است، بلکه علت افزایش 30 درصدی نرخ عوارض، تغییر ارقام در دفترچه قیمت منطقه‌ای املاک شهر تهران از سوی وزارت اقتصاد و دارایی است که پایه محاسبه انواع عوارض و مالیات محلی قرار می‌گیرد. او ادامه داد: نرخ محاسبه شده در این دفترچه از سال 84 تا سال 91 بدون تغییر باقی مانده بود. پورزرندی مجموع ارزش قبوض عوارض شهری توزیع شده برای سال جاری را 380 میلیارد تومان دانست و افزود: از این مبلغ حدود 250 میلیارد تومان به عوارض نوسازی تعلق دارد و باقی سهم عوارض کسب و پیشه و پسماند است. معاون شهردار تهران تصریح کرد: هر ساله در حدود 40 درصد ارزش قبوض توزیع شده وصول می‌شود به عنوان مثال مجموع عوارض شهری وصول شده در سال 91 حدود 300 میلیارد تومان بود به همین دلیل شهرداری بابت عوارض نوسازی سال‌های گذشته (بدهی انباشت شهروندان به شهرداری) حدود 700 میلیارد تومان از شهروندان طلب دارد. 

پورزرندی به جریمه 9 درصدی عوارض شهری در صورت پرداخت نشدن عوارض اشاره و اضافه کرد: شهروندانی که تا پایان سال به پرداخت عوارض خود اقدام نکنند مشمول جریمه 9 درصدی خواهند شد. معاون مالی و اداری شهرداری تهران در  بخش دیگری از صحبت‌های خود به توافق صورت گرفته با دولت برای تامین فاینانس مترو با پشتوانه 22 میلیارد دلار پول نفت از چین خبر داد و اعلام کرد: ضمانت این فاینانس‌ها با توجه به اینکه برای مترو اختصاص می‌یابد به صورت 50 درصد توسط دولت و 50 درصد توسط شهرداری تامین می‌شود و برای خطوط مختلف مترو اختصاص می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها