کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

چه تعداد دکتر بیکار در راه است؟

کدخبر:۱۷۳۵۸شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۴۹۶۰۶۵ بازدید

4.6 میلیون جوان به‌زودی متقاضی شغل می‌شوند که اگر شرایط اشتغال آنها فراهم نشود با متقاضیان فعلی کار، 7.4 میلیون بیکار خواهیم ...

4.6 میلیون جوان به‌زودی متقاضی شغل می‌شوند که اگر شرایط اشتغال آنها فراهم نشود با متقاضیان فعلی کار، 7.4 میلیون بیکار خواهیم داشت، همچنین به‌زودی 140 هزار نفر دکتر و 580 هزار نفر هم کارشناس ارشد می‌شوند . آمارها نشان می‌دهند بازار کار ایران در حال یک چرخش شدید است. این بازار طی یکی دو دهه به سرعت از حالت سنتی و شاغلان با تحصیلات پایین به سمت بازاری مدرن با شاغلانی تحصیل کرده در حرکت است تا جایی که براساس آمار، به زودی بیش از 4 میلیون و 600 هزار نفر از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل و جویای شغل می‌شوند.

مسئولان عنوان می‌کنند نه اشتغال مورد نظر فارغ التحصیلان دانشگاهی از جنس مشاغل موجود است و نه آنها به دنبال جایگاه های خُرد خواهند رفت. آنها می‌خواهند مشاغلی را بیابند که در شان میزان تحصیلاتشان باشد و اسم و رسمی داشته باشد. بنابراین اینکه تقاضاهای بی شماری برای برخی مشاغل شکل بگیرد و برخی رشته های شغلی خالی از تقاضا بماند، دور از انتظار نیست.

دستیابی به میز و اتاق ریاست، فکر هدایت دیگران و مدیریت و گرایش‌هایی از این نوع؛ از مسائلی است که تحصیلات دانشگاهی برای جوانان به همراه خواهد داشت. جوانانی که قبل از رفتن به دانشگاه به شغل نگاه آسان‌تری داشتند، حال پس از طی دوره های تحصیلی به ویژه ارشد و دکتری دیگر به هر کاری راضی نمی شوند و یا اگر به اجبار هم به مشاغل ساده تری وارد شوند، هرگز مورد نظر و رضایتشان نخواهد بود و آنها نگاه گذرا و کوتاه مدت به آن شغل خواهند داشت.


درس خواندن خوب است یا بد؟

کارشناسان می‌گویند اینکه سطح تحصیلات جامعه بالا برود و جوانان بسیاری از دانشگاه ها فارغ التحصیل شوند، چیز بدی نیست چون دستکم جامعه ای بهتر با افرادی موثرتر شکل می گیرد اما وقتی زیرساخت‌های لازم برای اشتغال آنها فراهم نیست و اینکه نگاه بسیاری از آنها به اشتغال در یک راستا قرار می گیرد و تقریبا شبیه به هم می شود، زنگ خطر را به صدا در می آورد، چون همانگونه که مطرح شد، کارجویان فارغ التحصیل دانشگاهی را دیگر نمی توان به هر شغلی گمارد و آنها از پذیرش بسیاری از رشته های شغلی امتناع می کنند.

حال شاید عده ای بگویند اصلا کار نیست که بخواهند به ساده و یا تخصصی بودن آن فکر کنند و حاضرند هر جایی که باشد وارد شوند اما این نگاه که حقشان بیشتر از اینهاست و چرا نباید در جایگاه به اندازه تحصیلاتشان قرار داشته باشند و یا اینکه چرا عده ای توانستند با تحصیلات پایین تر، فرصت‌های بهتری داشته باشند و آنها نتوانستند، دائما آزارشان می دهد.

ممکن است بگویند راهکار چیست؟ به نظر نمی رسد راهکار حل این مسئله پاک کردن صورت مسئله باشد، یعنی شرایطی فراهم شود که دیگر جوانان نتوانند به دانشگاه بروند و سطح تحصیلی جامعه پایین بیاید بلکه باید تلاش شود تا زمینه های ورود فارغ التحصیلان به بازار کار فراهم شود.

 

ورود 140 هزار دکتر به بازار کار

آمارهای جدید که از سوی وزارت کار ارائه شده، نشان می دهد تنها در بخش تحصیلات دکتری تخصصی و حرفه ای، به زودی ۱۴۰ هزار و ۶۵۸ نفر راهی بازار کار خواهند شد و متقاضی جدی کار محسوب می شوند؛ کاری که احتمالا باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد و نمی‌توان از فردی که تا مقطع دکترا درس خوانده توقع داشت به ماهیت کار پیشنهادی و جایگاه اجتماعی آن توجه نداشته باشد.

بنابراین هرچقدر سطح تحصیلات جامعه بالا برود، از آنسو دایره مشاغل پیشنهادی و قابل انجام توسط گروه تحصیل کرده ارشد نیز کوچک تر است، همچنین یافتن مشاغلی در سطح تحصیلات دکترا در بازار کار فعلی ایران، سخت و دشوار است و در مواردی حتی ممکن است فردی که تحصیلات دکترا دارد تا مدت‌ها موفق به یافتن یک شغل مناسب و قابل اعتماد نشود.علاوه بر این، ۵۸۰ هزار نفر کارجویی که به زودی و تا یکی دو سال آینده متقاضی کار خواهند شد، در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند، البته نمی توان تمامی ۵۸۰ هزار نفر را متقاضی جدید کار دانست، چون ممکن است بخشی از آنها افرادی باشند که در حال حاضر در بازار کار شاغل هستند و در حال ادامه تحصیل اند اما بالاخره وجود ۵۸۰ هزار کارشناس ارشد در بازار کار فعلی ایران هم می تواند یک فرصت تلقی شود و هم یک تهدید.

کارشناسان می‌پرسند آیا واقعا بازار کار کشور در شرایطی که کسب و کار با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم می کند، نیازمند ورود میلیونی جوانان به دانشگاه ها است؟ آیا می توان برای صدها هزار جوان کارشناس ارشد و دکتر، فرصت شغلی مناسب و در خور شان ارائه کرد؟در حال حاضر بیشترین جوانان در حال تحصیل مربوط به استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس و مازندران است که در آینده نزدیک نیز حجم قابل توجهی از بازار کار این مناطق را تشکیل خواهند داد.


آمار جدید تعداد دانشجویان در رشته‌های مختلف

به صورت کلی، هم اکنون در ۸ گروه اصلی تحصیلی ۴ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۳۸۶ نفر در حال تحصیل‌اند که از این تعداد ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۹۶۸ نفر مرد و ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۴۱۸ نفر زن هستند. از کل جوانان در حال تحصیل یک میلیون و ۴۳ هزار و ۷۶۵ نفر در دوره کاردانی و ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار نفر نیز در دوره کارشناسی در حال تحصیل هستند.با وجود اینکه در دوره کاردانی تعداد مردان ۷۱۱ هزار نفر و تعداد زنان ۳۳۲ هزار نفر است اما در دوره کارشناسی تعداد زنان یک میلیون و ۵۳۹ هزار نفر و تعداد مردان یک میلیون و ۳۸۱ هزار نفر است که این موضوع نشان می دهد زنان در مدارج بالاتر، نسبت به مردان تمایل بیشتری به ادامه تحصیل دارند و تعداد آنها در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است.هم اکنون ۵۸۰ هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند که از این تعداد، ۳۰۶ هزار نفر مرد و ۲۷۳ هزار نفر زن هستند، همچنین ۶۷ هزار نفر در حال تحصیل در دوره دکتری حرفه ای هستند که در این بخش ۲۸ هزار نفر مرد و حدود ۳۹ هزارنفر زن هستند.

زنان در دوره دکتری تخصصی نیز آمار بالایی دارند به نحوی که از مجموع ۷۳ هزار شاغل در دوره PHD بیش از ۴۳ هزار نفر مرد و ۳۰ هزار نفر زن هستند. البته ۲۴۳ هزار نفر در رشته های بهداشت و رفاه، ۱۸۰ هزار نفر در رشته های خدمات، یک میلیون و ۵۱۳ هزارنفر در رشته های علوم اجتماعی، بازرگانی و حقوق و ۳۷۶ هزارنفر نیز در رشته علوم انسانی و هنر در حال تحصیل هستند.علاوه بر این، ۱۷۴ هزار نفر در علوم تربیتی، ۳۰۳ هزار نفر ریاضیات، علوم و محاسبات، ۱۶۳ هزار نفر کشاورزی و دامپزشکی و یک میلیون و ۷۲۹ هزار نفر در رشته های مهندسی، تولید و ساخت درس می‌خوانند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

amir: 1394/8/3011:16:53،
212
18
فقط میتونم بگم متاسفم واسه این همه بی تدبیری
مهندس: 1394/8/3011:40:14،
163
30
الان 4 ساله که بیکارم اگه 100 سال دیگه هم بیکار بمونم ولی خودمو ارزون نفروشم جامعه ما اسیر ارزون فروشی تحصیلکرده ها شده به اندازه یه کارگر ساده هم بهشون حقوق نمیدن.من که تو فکر رفتنم بقیه هم از الان به فکر باشید اینجا اینده ای برای افراد متخصص وجود ندارد
Reza: 1394/8/3011:44:59،
53
64
غمی نیست!!

دکترا که گرفتیم، میریم جایی که یه شغل مناسب پیدا بشه

تازه اول زندگیه...
شاهی: 1394/8/3012:00:08،
82
22
واقعا رکورد خوبیه. احسنت!!!
مهرداد كريمي: 1394/8/3016:30:28،
37
21
يه دوستي داشتم ميگفت: من در طي دوران دانشگاه در مقطع كارشناسي اصلا به فكر كار نبودم و فكر ميكردم كار يه چيز بيخوديه.
و همش به فكر درس خوندن بودم تا واحدهامو پاس كنم.
ولي وقتي فارغ التحصيل شدم احساس غرور كردم و گفتم من ليسانسه ام. من چرا بايد با وانت كار كنم؟ چرا برم آژانس.
يعني تا قبل از فارغ التحصيلي اگه توي كارواش هم كار پيدا ميكرد ميرفت كار ميكرد. ولي بعدش مغرور شد.
اين دوستمون البته به حقش نرسيد و هنوزم دنبال كاره.
متاسفم واسه اين دولت كه توقعات همه رو ميبرن بالا و متاسفانه جوانان، افسرده ميشن.
دانشجوی پنج سال بیکار : 1394/8/3017:35:30،
58
20
دانشگاه فقط محل درامد دولت شده, فکر بکار گیری و اشتغال نیستن.
فرید: 1394/8/3017:59:11،
33
23
من دارم فکر می کنم که رای منفی به گفته Amir دقیقا چه معنایی دارد ؟ مطمئن هستم کسی که رای منفی داده حال طبیعی نداره
رادمهر : 1394/8/3021:17:27،
35
33
شغلم نورپردازیه
سوم دبیرستان که بودم مدیرمون رو کتک زدم انظباطم رو 8 کرد کاری کرد که دیگه ادامه تحصیل ندادم خودش گفت تا آخر عمر بیچارت کردم
الان 12 ساله دارم کار میکنم خونه مغازه ماشین زن و دو فرزند دارم در روز حداکثر 4 ساعت کار میکنم پارسال میانگین ماهی 7 میلیون درامد داشتم امسال دقیق حساب نکردم ولی بالای 10 میلیون در ماه در امد داشتم
سربازی رو خریدم و شرکت رو خریدم جواز رو خریدم و....
خلاصشو بگم وضعیت این کشور رو که دیدم خدا شاهده پشیمان اینم که چرا تو این مملکت بعد از کلاس 5 بیشتر درس خوندم
واقعا پشیمانم که اون 5 سال رو هم هدر دادم
لیسانسه: 1394/9/113:44:30،
26
33
یارو توقع دار چندا چرت پرت تو دانشگاه یادش دادن بیاد بشه وزیر امور خارجه منم لیسانس دارم والان تو کار خرید فروش خودرو هستم و درامدم بد نیس به جایه سوسول بازی برید دنبال کسب کار حلال
جواب لیسانسه: 1394/9/117:52:49،
35
18
همه مثل جنابعالی دلالی بلد نیستند که اوضاعشون خوب بشه .تازه اسمشم گذاشتی نون حلال.از طرز فکر جنابعالی که درس خوندن و علم و دانش را زیر سوال میبری معلومه نه سوادی داری و ارزش علم را میدونی!!!
مسعود: 1394/8/3011:19:43،
119
29
من اگر ی کاره این مملکت بودم اول از همه اکثر دانشگاه ها را خراب میکردم و به جاش فنی و حرفه ای با مشارکت اساتید و صنعتگران کشورهای پیشرفته ایجاد میکردم و تمام کارخانه های خارجی که قرار است تو ایران احداث بشوند مجبور میکردم نیروهاشون تو همین سازمان تربیت کنند تقریبا کاری شبیه علمی و کاربردی ولی به روز تر
امین: 1394/8/3011:39:37،
57
17
حالا شما خراب نکن!
توجه کن عزیز! گفته کار نیست! شرکت خارجی نیست! نیرو برای کی می خواهی تربیت کنی؟ حالا متخصص هم باشد! وقتی کاری نیست به چه دردی می خورند؟ مشکل از یه جای دیگر است!
حسین: 1394/8/3011:41:12،
35
61
خدا را شکر شما کاره ای نیستید .
محمد: 1394/8/3011:43:50،
99
22
البته با توجه به کیفیت تحصیلی دانشگاهها نمیشه روی بیش از 2% فارغ التحصیلان اسم و مهندس و دکتر گذاشت حدود 80% درصد فقط سرگرم هستند .
احسان: 1394/8/3019:13:50،
31
21
18 درصد بقیه اش؟!
جوون 29 ساله: 1394/8/3011:23:09،
70
17
درود بر وزارت علوم که همچنان صندلی های دانشگاه رو داره افزایش می ده . درور بر کسی که بخاطر پول ، داره دانشجو جذب می کنه . یکی بگه ای عاقل وقتی کار نیست چرا این همه دانشجو پذیرش می کنین . بعد فارغ التحصیلی هم که توقعات می ره بالا . کار هم که نیست . مملکته داریم . ای خدا خودت به جوونای این مملکت رحم کن . . ( پارتی دارم اما اهل پارتی بازی نیستم . 2 سال بیکارم . مدرک فوق دارم . هیچ جا کار نیست . جرات ازدواج کردن ندارم . همسایه بغلی مون هم مرد کارمنده . هم زن . من بیچاره هنوز مجردم . این چه سیاستیه . آخه چرا ؟ دردم رو به کی بگم . وضعیت بازار هم انقدر بده ، آدم جرات نمی کنه کارو کاسبی راه بندازه . دوستان شما بگید چی کار کنم . )
کوکی: 1394/8/3011:52:41،
48
21
دقیقا درد مملکت اینه که هر کسی تو همون لحظه به فکر منافع خودشه.دیگه به بعدش رو کاری نداره.
هههههههه
دقیقا کاری که دولت کرد و میکنه.....
فقط علاج موقتیه دردهاش رو گرون کردن میبینه.خب خزانه پولش کم شده.
برق گرون آب گرون گاز گرون..................هزارن قلم دیگه گرون.....
حالا همین گرون کردن باعث میشه تو بازار دیگه پولی واسه خرج کردن نباشه....باز یه چرخ دیگه لنگ میزنه....میاد وام میده...موقتا محصولات رو میفروشه....باز پول قسط ها نیست.......یعنی همینجوری زنجیر وار حساب کنی یک چرخه معیوب توی همه زمینه ها جریان داره.....
چه تحصیل چه مالی و هزاران هزار زمینه دیگر....
پوریا : 1394/8/3012:34:06،
35
50
من که پشت کنکوریم دارم به امید پارتی که داریم درس میخونم
شما هم باید از قبل برنامه ریزی میکردی. الان با لیسانس میشه به خیلی جاها رسید
فوق و دکتری لزوما کار بهتر و درآمد بیشتری دربر نداره . این جا ایرانه عزیز من نه آمریکا !
هر چقدر هم ناله سر بدی فایده نداره . برو دنبال پارتی که داری تا 5 سال دیگه اوضاعت بهتر میشه. هنوز خیلی دیر نشده . هیچ وقت خودت رو با بقیه مقایسه نکن . خیلی ها کارشون خراب کردن اعصاب مردمه وگر نه هیچی نیستن طبل تو خالین . شاید با دزدی و ارث و میراث از آدم جلو بزنن ولی لذت تلاش و روی پا وایسادن یه چیز دیگس.
پاسخ به پوریا: 1394/8/3014:56:15،
41
14
شما هم دقیقا یکی از مهره های اصلیه همین زنجیره معیوب هستید.
چون به فکر منافع شخصی و حل شدن لحظه ای موضوع هستید.
حمید: 1394/8/3011:30:41،
68
19
روزی که دانشگاه آزاد و پیام نور و علمی کاربردی و انتفاعی و غیر انتفاعی و.... می ساختید باید بفکر همچین روزی بودید نه الان.
رضا: 1394/8/3011:38:22،
69
21
به جهنم که میان مگه واسه کسی اهمیت دارن . اینها به نظر بنده یه سر بار هستند برای نظام مقدس که باید مردم همیشه در صحنه اینها رو از بین ببرن هر چند که تدریجا خودشون از بین خواهند رفت . خودم یه فوق لیسانس بیکارم که واسه کسی اهمیتی ندارم همه به دنبال بهره کشی از آدمند حتی حکومت . خودرو سازای قاتل نمیتونستند ماشین بفروشن آوردند به هر کی که خواست ماشین بخره 25 میلیون وام دادن ولی من به اندازه یه ماشین لگن واسه دولت ارزش ندارم که واسه راه انداختن یه شغل واسه خودم بهم 25 میلیون وام بدن .
حسین: 1394/8/3012:30:05،
46
23
یعنی شما اونوقت با 25 میلیون چه شغلی راه مینداختی ؟
به منم بگو من 45 میلیون دارم چه شغلی راه بندازم ؟
جوون 29 ساله: 1394/8/3013:46:10،
29
18
مثال گفت حسین جان . یعنی اون 25 میلیونم نمی دن . شمام تو این بازار خیلی پر رونق پولت رو بزار بانک مهر سودش رو بگیر . ( دولت احدینژاد وام واسه خونه دار شدن داد . روحانی هم واسه ماشین دار شدن . ) فاصله ها تا کجاست . دولتی که همه چی رو گردن دولت دیگه میندازه و کاری نمی کنه دولت نیست . دلاری که باید زیر 3 تومن باشه دولت رو 3600 بسته . چون براش سود داره . و الا مردمشون ول معطلن . بعد می گن جمشید بسم ... فلان کرد . جمشید و بابک و ... همه از عوامل دولتن !
رضا: 1394/8/3014:21:00،
29
19
منظورم از 25 میلیون وام به عنوان کمک هستش آدم خودش هم یه چیزایی باید داشته باشه .

با 45 میلیون میشه کارهای زیادی کرد . اگه من داشتم ظروف یکبار مصرف تولید میکردم دستگاه معمولیش حدود 40 تومنه .
t: 1394/9/112:25:50،
25
19
من با 60 میلیون کارم رو شروع کردم.اما به وضعیت بد بازار خوردم .حالا اگه بتونم جنسهامو و ویترین و کولر و ... بفروشم شاید بتونم 30 40 میلیون پول بشه.یعنی ماها از سود فروش استفاده نمیکنی داریم از پول اولیه واسه خرجی استفاده میکنیم .وضعیت کشور در این حد بده.ای کاش سیاه پوست بودم اما توو امریکا زندگی میکردم.
انقد که بدشانسیم که خدا به حرفمون گوش میداد و ساه پوست میکرد اما بعدش خوابش میگرفت و به جای آمریکا منو توو گینه بیسائو مینداخت
S&G: 1394/9/113:15:14،
24
20
بله درسته..
زود قضاوت نکنید،من به فکر خودم نیستم شبنم خانم..
مشکل جای دیگه هست،سیاستها اشتباهه
شما تو هیچ کشور دیگه ای نمی بینی که این همه دانشگاه زده باشن؛که حالا سر کیفیت داشتن یا نداشتنش بحث بشه،یه سری دانشگاه مطرح دارن که یه جوونی که واقعا درسخون باشه و به فکر مدرک گرفتن نیست؛راحت میره داخل دانشگاه و از اون طرف خیلی سخت میاد بیرون،نتیجه کار این میشه که اون طرف واقعا سطح علمیش بالا میره،دولتشون هم بهش امکانات میده شرایط رو به نحو احسن براش اجرا میکنه و میشه یه کارآفرین که کلی آدم بیکار رو هم به یه نون و نوایی میرسونه؛اونجا دانشگاه هاشون با صنعتشون یه پیوند عمیق دارن..اما این مملکت برعکسه همه ماشاءالله شدن مهندس و دکتر،سوادشون هم اندازه همون دیپلمشونه؛از دولت توقع دارن براشون کار ایجاد کنه،شما کشور ژاپن رو ببین با جمعیت 120 میلیونی چه تعداد کارمند دارن اونوقت ایران با جمعیت 78 چه تعداد!
علی: 1394/8/3011:45:21،
60
42
به جز در چند شغل خاص مثل پرستاری مامایی ... بهتر است خانم های عزیز به شغل شریف خانه داری بپردازند تا شغل برای همه خانواده ها باز شود و این به عدالت اجتماعی نزدیک تر است . چون خانواده هایی هستند که زن و شوهر شاغلند و خانواده هایی که هر دو بیکارند... البته می دونم که اکثر خانم ها به من بدوبیراه خواهند گفت اما با این بحران کم کاری در کشور واقعا باید یکسری از جان گذشتگی کنند.
شبنم: 1394/8/3012:56:09،
46
34
با این تزی که شما دادین مشکل حل نمیشه.اونوقت باید زنها مثل عهد بوق بشینن روی اجاق آشپزی کنن مرد خونه هم یه درآمد کم تا متوسط بیاره و یکی توی سر خودشون بزنن یکی سر دیگری. به خاطر مشکلات مالی.عزیزم مشکل به خاطر شاغل بودن زنان نیست مشکل به دلیل عدم تطابق بازار کار و نیروی فارغ التحصیل دانشگاههاست.من خودم مدرس یکی از دانشگاههای آزادم.مثه قارچ دانشگاه زدند و کیلویی پذیرش دانشجو دارند بدون اینکه فکر کنن آیا این فرد توانایی این رشته را داره یا نه!خانه از پایبست ویرانست!!!!
حسابرس پارس: 1394/8/3014:52:35،
32
34
آخه اين چه حرفيه كار بخاطر سياستاي غلط نيست اما شما انتظار دارين نصف نيروي كار رو بخاطره خودخواهي شما و بخاطر جنسيتشون حذف كنند؟؟ ميخوايد زنها تبديل به آدمايي بشن كه يا تو آشپزخونه پاي گاز وايسادن يا تو آرايشگاها و مطب جراحاي زيبايي دارن رژه ميرن؟ واقعا شما اين زنهارو ميپسندين و ميخوايد مادر بچه هاتون باشن؟؟ بعد بياين ناله بزنين كه اي داد چرا اروپا و آمريكا پيشرفتست بايد ازين كشور رفت (كما اينكه تو همين نظرات هست) دوست عزيز من امثال شما با اين طرز فكر كشورمون رو عقب مونده نگاه ميداره
احسنت بر علی...: 1394/8/3015:39:43،
37
33
کار جوهر مرد بوده و هست و خواهد بود!الکی تزهای فمنیستی بی سر و ته ندید که کارنکردن زن مال عهد بوقه!!!!!
"هر کسی را بهر کاری ساختند"
زنها بهتره جوهر وجودیشون رو توی حوزه های مرتبط به خودشون جستجو کنن بجای پا تو کفش مردان کردن.
جواب احسنت بر علی: 1394/8/3016:21:22،
29
25
شما هم تز عهد حجر ندین که دیگه حرفتون جایی خریدار نداره.این حرفا مال زمان اصحاب کهفه.شمایی که زن را کنج پستوی خونه نگه میدارید تا بیشتر بر اونها مسلط باشین.اما همه زن شما و دورو بری های شما نیستند که فقط جلوی آینه خودشون مثل طوطی رنگ آمیزی کنن و یه غذایی هم جلو شما بذارن.بیدار بشین زمونه عوض شده
یه مرد قدیمی: 1394/8/3018:26:06،
29
26
عزیز اگه اینایی که گفتی بهش معتقدی بهتره مهاجرت کنی بری عربستان!!
داداش الان هزاره سومه دیگه کار کردن فیزیکی معنای زیادی نداره بیشتر فکر باید کار کنه بنابراین زن و مرد با هم تفاوتی در کار ندارند مگر در استعدادهای فردی و جدیت ! خود من ترجیح میدهم کارم را به یک زن (البته کاردان ) بدهم چون هم قانع ترند هم با دقت بالاتری کار را انجام میدهند
S&G: 1394/8/3018:54:29،
27
21
ناشکری نکن شبنم خانم،مثل قارچ هم که دانشگاه زده باشن حداقل برای شما یکی منفعت داشته که بشی مدرس همون دانشگاه های بی کیفیت قارچ گونه...
شبنم: 1394/8/3020:34:12،
24
18
آقای s&g بنده مثل شما فقط به فکر خود نیستم بلکه به فکر همین جوونای بیکارم که الکی دارند هزینه میکنند ولی درنهایت بیکارند .البته دانشگاه آزاد افتخاراتی هم داشته در تربیت یه سری دانشجوی قابل ولی اکثریت متاسفانه به دنبال مدرکند نه چیز دیگر
احمد: 1394/8/3011:47:50،
46
15
ما رکورد زدیم.!!!!!!!!!!
عبدالله: 1394/8/3012:05:59،
51
18
واقیعت جامعه ما این شده که درآمد یه سبزی فروش روی وانت از یه مهندس خیلی بیشتره ، حرفی نیست که همه مشاغل محترم هسنتد، دانشگاها می خواهند یه جوان تا سن 30 سالگی سرگرم باشد و کاری به ایندش ندارن
t: 1394/8/3012:25:28،
44
18
آقایون و خانوما چزی که توو این مملکت زیاده کاره،حتی ادارات و بانک هایی که نیرو نمیخوان چرا یک شبه اشخاص جدیدی توو اونجا مشغول بکار میشوند
چیزی که بیشتر جوانای بیکار ندارن،پارتیه .اگه پارتی باشه همون بانکی که استخدامی نداره ببین چجوری تو رو میگیره
نمين: 1394/8/3012:28:48،
39
19
خدايا بر جوانان رحم كن
برهان: 1394/8/3013:14:46،
36
16
ناراحتی من از اینه که چرا مملکت سنتی و جهان سومی ما اینچنین بی ترمز دست به راه اندازی دانشگاه های پولی بی کیفیت و صدور مدرک زد در حالی که به اندازه نصف جمعیت این مدرک بدستان موقعیت شغلی وجود ندارد؟!!
واقعا آدم احساس میکنه یه وقتهایی برای جلوگیری از تشکیل و گسترش بحرانهای اجتماعی نیاز به اقدامات قهریه ی بیشتری حس میشه بطور مثال طرف تو تموم دور و برش بالاتر از دیپلم پیدا نمیشه اونوقت بلطف تسهیل عجیب آموزش عالی طی این سالها یا ارشد داره یا دکترا و به همین دلیل حاضر نیست تو شغل خونوادگی خودش که اکثرا یه شغل خدماتیه مشغول بکار بشه و دنبال میز مدیریتی میگرده!!
قدیمها که تعداد دانشگاه و دانشجو مدیریت شده بود و بی حساب و کتاب افزایش نیافته بود چقدر بیکار داشتیم؟!
علی: 1394/9/519:59:51،
23
21
مشکل اصلی دانشگاه آزاد و پیام نور است. یه مشت بی سواد رو بدون کنکور در مقطع کاردانی و کارشناسی و با کنکور ظاهری در مقطع فوق لیسانس و،دکترا می گیره به طوری که قبولی فوق لیسانس 100 درصد است . این ها واسه ماها که دانشگاه صنعتی شریف درس خوندیم شدن رقیب کاری. آخه کدوم سواد کدوم دانش؟
amin: 1394/8/3013:42:13،
46
17
کدوم دانشجو و تحصیل کرده 80 درصد دانشجو های ما با معدل دیپلم زیر 14 میرن کنکور میدن با یه رتبه ی عجیب و غریب میرن ازاد و غیر انتفاعی.واقعا. تعداد دانشجوهای با سواد خیلی کمه و روز به روزم داره کمتر میشه.
شاهین: 1394/8/3013:44:17،
38
23
ایجاد رشته ها و .... فقط سرگرم کردن جوانان برای زمان بیشتر هست
وگرنه دکترا هم داشته باشی وقتی کار نیست چه باید کرد؟
مخصوصا دانشگاه هایی مثل پیام نور و یا علمی کاربردی پودمانی که رفتی توش چندین سال مهمان سختی و بی برنامگیش هستین برای مدرک گرفتن
و اون چیزیه که دولت میخواد
یعنی وقت خریدن
اکوایس: 1394/8/3014:25:37،
44
28
تعداد زیادی دکتر داروساز بیکار داریم....و تعداد داروخانه کم....اگه به هر داروساز یه داروخانه بدهند...سطح رقابت بالا میره...خدمات داروخانه ها بهتر میشه...متاسفانه...همه اون بالا ...ذینفع هستند...
جوون بیکار: 1394/8/3016:51:18،
31
23
وضعیت بازار کار خیلی افتضاح شده. یه پیشنهاد دارم برای بازار کار اینکه توی استخدامیهاشون هم نیروهای با مدرک دکترا رو در نظر بگیرن و این یه امتیاز باشه برای جذب و استخدام اونا. به نظر میاد کسی که تونسته دکترا بگیره از کسی که فوق و لیسانس داره از نظر توانایی بالاتره. مطمئنا کسایی که مدرک دکترا دارن شرایط داغون الان رو درک کردن و سطح توقعاتشون پایین اومده. دولت بی لیاقت هم بهتره توی استخدامیاش این مهم رو در نظر بگیره. خودم الان با مدرک دکترا مجبور هستم حقوق یه لیسانس رو بگیرم چون کار نیست و منم متاهل هستم. یه نظر هم برای خانوما داشتم اینکه اینقدر توی این مملکت دنبال گرفتن مدرک نباشن چراکه برای اونا با مدارک زیر دیپلم کار بیشتر پیدا میشه کارایی مثل منشی گری و غیره. امیدوارم خانوما ناراحت نشن واقعیت رو میگم. این حکومت توی انتخابات آتی ضربه سختی خواهد خورد که دیدنیست.
آرش: 1394/9/100:08:10،
21
18
دکتر... # جوون بیکار
اولا هرچه تحصیلات خانم ها بالا تر باشه بنفع جامعه هست، چون فرزندانی عاقل تر و بافرهنگ تر بزرگ کرده و تحویل جامعه میدهند.
دوما، کسی که مدرک دکتری ميگيره نباید منتظر کار بشیه، بلکه باید برای دیگر افراد جامعه کارآفرین باشه تا جامعه پیشرفت کنه.
باحرفت موافقم که دکتری بیسواد و بیکار زیاد داریم که عرضه ندارن.
a: 1394/8/3019:20:11،
29
21
سلام به همه وقتی تویه این کشور آدم زنده فرض کنیم کارمند 1/5 حقوق میگیره بعد مرده همین آدم 200 تومن دیه داره که اگه 20 درصد بزاری بانک ماهانه میشه 3/300 که بیش از دو برابره باید فاتحه مملکت رو خوند ملت اگه یه روز بشینن وسط خیابون همه چی حل میشه
مهدي: 1394/9/109:26:53،
21
23
آقا من ٩ ماهه دنبال داروساز ميگردم براي داروخانه ام ٤٠ ساعت كار در هفته ماهي ١٢ ميليون هم حاظرم بدم، شرطش اينه فقط كه زبان آلماني بلد باشه و از دانشگاه آزاد هم نباشه هركي ميشناخت معرفي كنه
red: 1394/9/114:45:40،
26
23
انگلیسی را به زور بلدن فکر کردین داروسازی چیه 5 سال درس خوندن شدند دکتر.چه برسه به زبان آلمانی.چه شرطی گذاشتی مهدی جان.خودتم میدونی عملی نیست
مهدي: 1394/9/118:12:22،
16
20
دوست عزيزم زحمت ديگران رو بي ارزش نكن ، اونهايي كه دكتر شدن ٧ سال خوندن نه ٥ سال، شما يك ترم از اين به قول خودتون ٥ سال رو بخون من به شما كار ميدم، ايران رو نميدونم من در ايران در دانشگاه زبان آلماني خوندم و بعدش از آلمان پذيرش از دانشگاه گرفتم براي داروسازي و شبها كار كردم و روزها درس خوندم و گاهي وقتها خوابم در هفته ١٠ ساعت بيشتر نبوده بدون اغراق و در كل از ١٨ سالگيم تا ٣٢ سالگيم رو در دانشگاه گذراندم با تمام مشقت ها الانم خدا رو شكر ٣ تا داروخانه دارم و بازهم شبها بيش از ٤ ساعت خواب ندارم و حاضرم يك نَفَر رو استخدام كنم تا وقتم يكم باز بشه ولي كسي رو پيدا نميكنم. ملت تنبل شدن و دنبال يك راه راحت ميگردن كه سريع پشت ميز بنشينن ، گارسوني كردم، عملگي كردم، راننده بودم، پستچي بودم، روزنامه پخش كردم تا موفق شدم، خيلي ها فقط قر ميزنن ولي حاضر نيستن از پايين شروع كنن
ستایش: 1394/9/118:20:25،
26
22
فکر کردین خودتون فقط درس خوندین؟من phd مکانیک دارم الان فکر کردی چقدر به من توی دانشگاه میدن؟درس سخت رشته ریاضی که کار هر کسی نیست.تفاوت طبقاتی توی مملکت ما زیاده.کاری هم به درس خوندن و نخوندن نداره.پزشک میشناسم که کار طبابت را رها کرده چسبیده به دلالی!!!!!!چون میدونه پول توی همین شغلاست
داروساز: 1394/9/118:24:21،
25
19
طول دوره دکتری حرفه ای داروسازی در ایران 5/5 سال هست .معلومه که از همه جا بی خبری!!!!!!!
فرهاد: 1394/9/118:26:00،
23
23
چرا آلمان نموندی؟اومدی اینجا چون هیچ جای دنیا نمیشه اینجوری پولدار شد.مگه نه؟
تمدن: 1394/9/211:00:23،
20
20
نتیجه ی مطالعه ی یه سری مطالب حفظی بی سر و ته که هیچ نتیجه ای هم واسه بشریت نداشته و انقدر بی فایدست که در هشتاد درصد مواقع یا به بیمار میگن با این دردی که داری تا زنده ای بساز یا مثل مبتلایان به دیابت نهایت کاری که می تونن بکنن اینه که با تزریق هر روزه و دردآور و پرهزینه ی انسولین روند پیشرفت بیماری رو به تاخیر بندازن ولی نمیتونن ریشه ای حلش کنن میشه فارغ التحصیل شدن در رشته های گروه پزشکی!!ولی برای همین هیچ و پوچ از سفاهت عوام الناس استفاده میکنن و بلطف نظارت ضعیف سیستمهای نظارتی مبالغ کلانی به جیب میزنند!
اونوقت مهندسین تمدن ساز که همین دکترها تمام هم و غمشون پول دراوردن و ابتیاع مصنوعات اونهاست و در طول دوران تحصیل از دبیرستان تا دکترا با مسائل مردافکن و پیچیده ی ریاضی و فیزیک کلنجار میرن تو این مملکت یه حقوق وزارت کاری براشون منظور میشه!!!!!!
مهدي: 1394/9/119:43:06،
25
17
دوست عزيزم به خودتون افتخار كنيد كه phd مكانيك هستيد، من به عنوان هموطنم به شما و أمثال شما افتخار ميكنم ضمنا با تمام تبليغات بدي كه در مورد ايران ميشه ولي ايراني ها به عنوان ملتي با تحصيلات بالا در چشم همه هستند همه رشته هاي دانشگاهي اگر واقعا درست تدريس و تحصيل بشن سخت هستند و براي گرفتن يك مدرك ليسانس كلي بايد زحمت كشيد چه برسد به مدارك بالاتر كه كلي شب نخوابي و دود چراغ خوردن داره، اينكه به شما بهاي لازم داده نميشود و قدر زحمتهاي شما رو نميدونن از بي خرديشونه وگرنه ارزش دانش و خرد شما رو نميشه با مقياس پول سنجيد دكتري كه پيشه پزشكي رو رها ميكنه و بخاطر پول ميره دنبال دلالي لذت نجات و كمك به همنوع رو نچشيده خلبان جواني رو ميشناختم كه به علت حق خوري درامدش كمتر از حقش بود شغل پر درامدي بهش پيشنهاد شد گفت پرواز رو دوست دارم و قبول نكرد.
مهدي: 1394/9/119:57:16،
22
12
داروساز گرانقدر : گفتم كه از ايران خبر ندارم زماني كه من از ايران خارج شدم داروسازي ٧ سال تا دكتري طول ميكشيد، در آلمان ٥ سال و براي گرفتن دكتري phd حداقل ٤ سال ديگر بهش اضافه ميشه كه در ٩٥٪ مواقع اين ٤ سال حداقل به ٥،٥ سال ميكشه با همون حساب ٤ سال براي تحصيل و گرفتن دكتري داروسازي ٩ سال زمان لازمه اگر همه واحدها سر وقت پاس بشن. فرهاد عزيز حق با شماست، شايد نشه هيچ جايي مثل ايران پول در آورد ولي به چه قيمتي؟ دوست من ، من فقط ٣ ماه ايران كار كردم ولي متاسفانه درد ديدن هموطني كه سرش داره كلاه ميره تا ٣ ورق قرص قندش رو بگيره رو نتونستم تحمل كنم و مطمئن هستم از اينجا براي هموطنم مفيدترم. پول ممكنه آسايش و رفاه بياره و استاندارد زندگي رو بالا ببره و خيلي هم خوبه ولي رَآه دراوردنش مهمه زحمت لازم داره نه به قيمت پا گذاشتن روي وجدان براي پول بيشتر رو به دلالي آوردن.
آفرین: 1394/9/120:59:41،
22
17
آفرین به شما که اینقدر درک بالایی دارین.حیف که در ایران اینچنین انسانهای با شرفی کمیاب شده اند
کتاب: 1394/9/121:08:03،
22
18
آفرین کاش همه مثه شما فکر میکردن .کیف کردم از صحبتهات
مهدي: 1394/9/120:15:56،
22
20
صحبت من با كسانيه كه فكر ميكنن با يك مدرك گرفتن بدون زحمت و نشستن توي خونه بايد پست مديريت رو با سيني تقديمشون كنن با حقوق بالا و همه رو مقصر ميدونن كه من ليسانس فلانم ولي كار نيست اينجور آدمها اينطرف آب هم هميشه آويزونن و به جايي نميرسن يادمه ميوه فروشي داشتيم در محل به نام ايوب كه بچه محلها به حساب نمي آوردنش تا روزي كه ماكسيما خريد و همه براشون سنگين بود ولي نميديدن كه ايوب٣ نيمه شب ميره ميدون بار و تا ١١ شب هم تو ميوه فروشيه، خيلي ها درسشون رو ول كردن تا مثل ايوب كاسب بشن و ايوب بعد چندسال مغازه رو داد دست داداشش خودش رفت شبانه ديپلم گرفت و مديريت بازرگاني خوند هنوزهم تو ميوه فروشيش كار ميكنه ولي ازش ميپرسي چرا درس خوند ميگه ميخواستم بيشتر بدونم همين. ارزش تحصيلش رو تو دونستن ميدونه نه درامد
مهدی: 1394/9/214:50:05،
18
21
دوست گرامی‌،آقای تمدن محترم

واقعا برای طرز فکرتون متاسفم و فقط می‌تونم براتون آرزو کنم که هیچوقت نیاز خودتون و خانوادهٔ محترم به دارو و درمان نیفته

ای کاش شما پس از حل تمام مسائل مرد افکن و پیپچیده تان به جای ساختن مصنوعات و به اصطلاح خودتون تمدن !! به یاری پزشکان و داروساز‌ها میومدین(مانند تمامی‌ کشورهای پیشرفته که علوم پزشکی‌ و مهندسی‌ دست به دست علوم پایه و مادر مانند فیزیک و ریاضیات و زیست‌شناسی) و حداقل برای همون انسولین دردآور پمپ و مخزنی رو طراحی میکردین که در داخل بدن کار گذاشته بشه و بجای تزریقهای متعدد، هر دو هفته یکبار یا ماهی‌ یکبار مخزن آن پر شود و خود پمپ پس از اندازگیری میزان انسولین و قند موجود در خون انسولین لازم را به داخل خون وارد کند.مطمئناً با اینچنین کاری بیش از حد تصورتون هم درامد داشتین و درد بیمار رو هم کمتر میکردید.
مهدی: 1394/9/214:50:48،
22
13
البته به خودتون زحمت ندهید ، خیلی‌ وقته ساخته شده. مهندسان بیسواد و سطح پایینتری هستن که به همراه متخصصین بیسواد علوم زیستی‌ و پزشکی‌ اینجور چیزهای بی‌ مصرف رو تولید کنند، شما همون تمدن رو بسازید در قالب بساز و بفروش و یا هرچیز دیگر خدمت بزرگتری به مردم کردید .

به امید سلامتی همهٔ هموطنان عزیز و شما دوست عزیز و فهیمم که نام خودتون رو تمدن گذشتید و حتا جسارت ندارید نظرتون رو با نام صحیح خودتون بنویسید، حالا فهمیدم چرا به ایران جامعهٔ با تمدن می‌گویند،از برکت وجود جناب عالی‌ و امثال شما که هنوز هم به جای تلاش و استفاده از مغز بیشتر حواسشون به فیش حقوقی دیگر اصناف هست و با گلویی پر گره زحمات دیگران رو به سخره میگیرند
مهدی: 1394/9/215:56:32،
15
14
همین مطالب حفظیِ بی‌ سرو ته میانگین طول عمر مردمان کشورهای پیشرفت رو به بالای ۸۰ رسونده درحالیکه در کشور ما به برکت وجود تمدن ساز‌های مانند شما نه تنها میانگین طول عمر بسیار پائین هست بلکه بر اثر تشعشعات و آلایندگی مصنوعات ابداعی شما پسرفت هم داریم و افتخار هم می‌کنیم که متخصصان توانمند امروز موفق به سخت لنت ترمز شدند و یا در صنعت مخابرات خودکفا شدیم، دوست من سرطان داره بیداد می‌کنه و اگر نمی‌تونن مهارش کنن به خاطره اینه که همین صنعتگران و متخصصان برای سود بیشتر هر جنس بیکیفیت و غیر اتندردی رو در ساخت محصولاتشون به کار میبرند و اگر وجدان کاری داشتند انقدر تکنولوژی پیشرفته !! امروزیمون با پرزیتها و تشعشعش رشد و پیشرفت سرطان رو تشدید نمیکرد
ستاره: 1394/9/216:52:50،
18
19
آقای مهدی یه قسمت از صحبتهای تمدن درسته که مهندسین مملکت واقعا در حقشون اجهافه و نمیتونند از این نخبگان کشور درست استفاده کنند.برادر من دکتری برق از دانشگاه شریف داره ولی متاسفانه حقوق یه استادیار که بسیار ناچیزه در ماه عایدش میشه بجای اینکه از این مغزها در طراحی و نوآوری صنایع و .....استفاده بشه.متاسفانه این مملکت جای یه سری مردم بدبخت یا دزده و بقیه باید از اینجا فرار کنند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانش مسافرتی سارویه تور

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
40 نما
تورآنتالیا
قاصدک
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار