کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سکوی فاز 19 پارس جنوبی نصب شد


کد خبر : ۱۷۲۸۶چهارشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۶۱۵۲۶ بازدید

یک مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس با تشریح جزئیات طرح جدید افزایش زودهنگام تولید گاز ایران در فاز 19 پارس جنوبی، از ثبت رکورد جدید ساخت و ...

یک مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس با تشریح جزئیات طرح جدید افزایش زودهنگام تولید گاز ایران در فاز 19 پارس جنوبی، از ثبت رکورد جدید ساخت و نصب سکوهای گازی پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران حمیدرضا مسعودی درباره آخرین وضعیت آغاز تولید گاز از فاز 19 پارس جنوبی، گفت: اولین سکوی دریایی این فاز مشترک گازی در آب های خلیج فارس توسط شناور نصاب 5000 تنی ایران نصب شد.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس با اعلام این که با نصب این سکوی دو هزار و 700 تنی امکان آغاز تولید گاز طبیعی از فاز 19 پارس جنوبی فراهم شد، تصریح کرد: بر این اساس با ساخت و نصب این سکو، تولید گاز از سکوی SPD2 (سکوی اقماری SPD19C) فاز 19 پارس جنوبی به میزان 500 میلیون فوت مکعب در روز در سال جاری آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر این که هم اکنون ساخت اولین سکوی نصب شده فاز 19 پارس جنوبی در آب های خلیج فارس از پیشرفتی بیش از 95 درصد برخوردار است، اظهار کرد: پیش بینی می شود 5 درصد فعالیت‌های باقی مانده ساخت و تکمیل این سکو، در موقعیت نصب و در دریا انجام شود.

مسعودی با اشاره به پیشرفت عملیات پیش راه اندازی 50 درصدی سکوی 19C بیان کرد: برنامه ریزی‌های عمده به منظور تکمیل این سازه دریایی فاز 19 پارس جنوبی انجام شده که با تامین اقلام و کالاهای باقیمانده در طول ماه های آینده، راه اندازی نهایی این سازه دریایی تا خرداد ماه سال آینده انجام خواهد گرفت.

وی با یادآوری این که همزمان با آغاز تولید گاز از بخش اقماری فاز 19 پارس جنوبی، مراحل راه اندازی نهایی سکوی اصلی این فاز مشترک گازی هم انجام خواهد شد، تبیین کرد: سکوی اقماری و اصلی بخش C فاز 19 پارس جنوبی هر یک به ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب طراحی شده که با بهره برداری نهایی این دو بخش، ظرفیت تولید گاز کشور تا ابتدای سال آینده به میزان یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می یابد.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که هم اکنون ایران در طراحی، ساخت، بارگیری، نصب و راه اندازی سکوهای گازی پارس جنوبی به خودکفایی رسیده است، خاطرنشان کرد: از این رو با توجه به تجربه بالای کارفرما و پیمانکار، زمان نصب سکوی فاز 19 پارس جنوبی در مقایسه با سایر طرح‌های مشابه در پارس جنوبی کاهش قابل توجه‌ای یافته است.

این گزارش حاکی است، هدف از طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی، 77 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه 1.1 میلیون تن گاز مایع به منظور صادرات و یک میلیون تن گاز اتان برای تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها