کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزان‌ترين آپارتمان‌های تهران + جدول


کد خبر : ۱۷۲۳۷سه شنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷:۴۸۲۵۰۱ بازدید

كارشناسان و فعالان حوزه مسكن معتقدند كه پرداخت وام 80 ميليوني صندوق پس‌انداز مسكن يكم براي خريد واحدهاي مسكوني كوچك متراژ و ...

كارشناسان و فعالان حوزه مسكن معتقدند كه پرداخت وام 80 ميليوني صندوق پس‌انداز مسكن يكم براي خريد واحدهاي مسكوني كوچك متراژ و ارزان قيمت مناسب است و اين تسهيلات نمي‌تواند كمك هزينه مناسبي براي متقاضيان خريد واحدهاي بزرگ متراژ در مناطق متوسط و بالاي شهر باشد ضمن اينكه اين وام نيز تنها 17 تا 18 درصد از مبلغ يك واحد مسكوني كوچك در مناطق متوسط و پايين شهر تهران را تامين مي‌كند. بر

بر همين اساس روزنامه تعادل گزارشي ميداني از واحدهاي مسكوني ارزان قيمت (كمتر از 200 ميليون تومان) را در 22 منطقه تهران تهيه نموده است تا از اين طريق، سهم پوشش‌دهي وام 80 ميليون توماني خريد مسكن از قيمت كل يك واحد مسكوني مشخص شود و متقاضيان خريد مسكن تصوير شفاف‌تري را از قيمت خانه در مناطق 22 گانه تهران داشته باشند. در اين گزارش شهر تهران به 5 جهت جغرافيايي شمال، جنوب، ‌مركز، شرق و غرب تقسيم‌بندي شده و اطلاعات مورد نظر نيز از فايل‌هاي پيشنهادي سايت رسمي ايران فايل، استخراج شده است.    متوسط قيمت آمار منتشر شده بانك مركزي و مركز آمار درسال جاري گوياي آن است كه قيمت هر متر واحد مسكوني در تهران حدود 4 ميليون تومان معامله شده است و بر همين مبنا يك واحد مسكوني 70 متري در محله‌هاي متوسط شهر حدود 280 ميليون تومان به فروش مي‌رود، در واقع وام 80 ميليوني خريد مسكن رقمي در حدود 30 درصد از قيمت يك واحد مسكوني متوسط را در تهران پوشش مي‌دهد و مابقي مبلغ را بايد خريدار پرداخت كند اما در مورد متراژهاي كوچك‌تر، يك واحد 40 متري 160 ميليون تومان و 50 متري 200 ميليون تومان معامله مي‌شود كه در اين موارد سهم تسهيلات مسكن در تامين قيمت كل مسكن افزايش مي‌يابد و در مواردي به نصف مي‌رسد.

بر اساس تحقيقات ميداني، كمترين تعداد واحدهاي مسكوني با هزينه خريد 200 ميليون تومان در شمال تهران (منطقه 1و 3 تهران) است، در منطقه دربند، ‌ميني سيتي و شهرك نفت به ندرت واحدهاي مسكوني يافت مي‌شود كه با قيمتي بسيار پايين‌تر از عرف منطقه به فروش مي‌روند البته تعداد اين واحدهاي مسكوني انگشت‌شمار بوده و تنها به3 تا 4 مورد محدود مي‌شود.

در غرب و شمال غرب تهران نيز شرايط تفاوت چنداني با شمال تهران دارد و تعداد واحدهاي مسكوني‌اي كه با هزينه 200 ميليون تومان به فروش مي‌رود بسيار كم است، كمترين ميزان حضور واحدهاي مسكوني ارزان قيمت (پايين‌تر از 200 ميليون تومان) مربوط به مناطق سعادت آباد و شهرك غرب است اما مي‌توان واحدهايي را با قيمت خريد زير 200 ميليون تومان در صادقيه، ستارخان، ‌تهرانسر، كن پيدا كرد، متقاضيان خريد مسكن در جنت آباد شمالي و جنوبي، شهرك چيتگر نيز مي‌توانند واحدهايي با متراژ 40 تا 50 متر را دراين مناطق خريداري كنند. شرايط مناطق شرقي و شمالشرقي تهران در ارائه واحدهاي مسكوني ارزان قيمت نسبت به مناطق غربي و شمال غربي بهتر است و با 200 ميليون تومان قدرت انتخاب بيشتري براي متقاضيان خريد مسكن وجود دارد، با اين مبلغ در تهرانپارس، دلاوران، جشنواره و نارمك مي‌توان واحدهاي 40 تا 50 متري خريداري كرد و در وحيديه، حكيميه و... دست متقاضي بازتر است و با 200 ميليون تومان واحدهاي 60 تا 70 متري نيز به فروش مي‌رود.

يافتن واحدي مسكوني با قدرت خريد پايين‌تر از 200 ميليون تومان در مناطق مركزي تهران براي متقاضي خريد مسكن سخت است و در فاطمي، اميرآباد، وزرا و بخارست به‌سختي واحدي مسكوني با متراژ پايين و زير 6 ميليون تومان پيدا مي‌شود اما شرايط قيمتي براي خريد در منطقه حافظ، بلوار كشاورز، هفت تير و انقلاب مناسب‌تر است و مي‌توان با 200 ميليون تومان واحدي 40 تا 50 متري خريداري كرد اما گزينه‌هاي انتخابي متقاضيان از مناطق غرب و شرق كمتر است. جنوب، جنوب غربي و جنوب شرقي شهر تهران بهترين مناطق براي خريداراني است كه پايين‌تر از 200 ميليون تومان در چنته دارند، متقاضيان در جنوب تهران با مراجعه به بنگاه‌هاي منطقه علي آباد، نازي آباد و شهرري موارد خوبي با متراژ 60 تا 70 متري پيدا مي‌شود با اين مبلغ در جنوب شرقي و در مناطقي همچون پيروزي، ‌افسريه و... نيز واحدهاي زير 60 متر بسياري معامله مي‌شود اما دربين اين مناطق شوش، فلاح، مولوي، پانزده خرداد، شهرك كاروان، خزانه و ترمينال جنوب جزو بهترين گزينه‌هايي هستند كه خريداران مسكن مي‌توانند واحد مسكوني بالاي 80 متر را نيز در اين مناطق خريداري كنند.

در جدول زير تعدادي از موارد پيشنهادي سايت ايران فايل در مورد قيمت كل واحدهاي مسكوني واقع در 22 منطقه تهران آورده شده است:
 

0ht4ro4s0axkyza2ija.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها