کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جنجال جدید گوگل در بازار موبایل‌های هوشمند


کد خبر : ۱۷۰۱شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱:۴۶۳۶۶۹ بازدید

گوگل روز پنج‌شنبه جنجال تازه‌ای در بازار محصولات دیجیتال ایجاد و محصولات جدیدش را معرفی و رونمایی کرد. در حالی که در ماه‌ها و روزهای اخیر شایعات و اخبار زیادی درباره گوشی جدید گوگل یا نکسوس جدید ...
جنجال جدید گوگل در بازار موبایل‌های هوشمندجنجال جدید گوگل در بازار موبایل‌های هوشمند

گوگل روز پنج‌شنبه جنجال تازه‌ای در بازار محصولات دیجیتال ایجاد و محصولات جدیدش را معرفی و رونمایی کرد. در حالی که در ماه‌ها و روزهای اخیر شایعات و اخبار زیادی درباره گوشی جدید گوگل یا نکسوس جدید منتشر شده بود، بالاخره این عضو جدید خانواده نکسوس به صورت رسمی معرفی شد؛ یک موبایل هوشمند 5 اینچی با ساختار قدرتمند و حرفه‌ای و البته ارزان قیمت و رقابتی. گوگل در کنار این گوشی جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب آندرويد خودش را هم معرفی کرده است.

نسل پنجم موبایل‌های هوشمند گوگل

نکسوس 5 توسط شرکت LG ساخته شده است و از امکانات سخت افزاری پیشرفته‌ای بهره می‌برد. این گوشی دارای صفحه نمایش Full HD با اندازه 95/4 اینچی است که تصاویر را با وضوح 1080 در 1920 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر دارای تراکم پیکسلی 445 نقطه در اینچ هم هست، تا به این ترتیب کیفیت بهتری را به کاربرانش ارائه کند.شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی موبایل جدید مجهز بودن آن به نسخه جدید سیستم عامل گوگل یعنی آندرويد کیت کت 4/4 است. نکسوس 5 که مانند گوشی قبلی خودش توسط شرکت LG ساخته شده است، از نمایشگری با پنل محافظ گوریلا گلس 3 بهره می‌برد و ابعادی برابر 59/8 برای ضخامت در 17/69 میلیمتر برای عرض و 84/137 میلیمتر برای طول دارد. وزن این گوشی هم به 130 گرم می‌رسد.

با استفاده از این گوشی کاربران می‌توانند به امکانات ارتباطی Wi-Fi دو بانده، بلوتوث 4 و NFC دسترسی داشته باشند. این گوشی امکان سازگاری با شبکه‌های تلفن همراه از نسل 4/2 گرفته تا 5 را هم دارد. این محصول مجهز به پردازنده Snapdragon 800 از کوالکام است که با سرعت 3/2 گیگاهرتزی کار می‌کند و از یک رم 2 گیگابایتی هم بهره می‌برد.  در مورد حافظه ذخیره سازی، کاربران با دو نسخه نکسوس 5 مواجه می‌شوند؛ نسخه‌های 16 و 32 گیگابایتی. این گوشی جدید هم مانند نسخه‌های قبلی فاقد اسلات کارت حافظه microSD برای استفاده از حافظه خارجی است. 

دوربین نکسوس 5 هم مانند گوشی جدید LG G2 دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر است که کیفیت عکاسی با دوربین را تا حد قابل توجهی به خصوص در شرایط نور کم و برای فیلمبرداری بالا می‌برد. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر 8 مگاپیکسلی را داشته و از یک فلاش LED هم بهره می‌برد. دوربین جلویی این گوشی هم وضوح 3/1 مگاپیکسلی دارد که امکان فیلمبرداری با وضوح 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم در هر ثانیه را دارد. پورت microUSB این گوشی در لبه پایینی آن تعبیه شده است که از تکنولوژی خاصی به نام SlimPort پشتیبانی می‌کند و از طریق یک کابل مبدل می‌تواند خروجی تصویر با وضوح 1080 پیکسلی را به پورت HDMI نمایشگرهای دیگر منتقل کرده و در نتیجه امکان تماشای تصاویر با کیفیت را روی انواع تلویزیون و مانیتور برای کاربرانش فراهم بیاورد. در واقع در این تکنولوژی پورت microUSB را به HDMI تبدیل می‌شود. گوگل اعلام کرده است که گوشی نکسوس 5 را در دو رنگ مشکی و سفید و با قیمت 349 دلار برای نسخه 16 گیگابایتی و قیمت 399 دلار برای نسخه 32 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.

کیت کت گوگل

همراه با رونمایی نکسوس 5، گوگل نسخه جدید سیستم‌عامل آندرويد خودش را هم با نام کیت کت به صورت رسمی معرفی کرد. به این ترتیب آندرويد نسخه 4/4 از حالا با نام کیت کت ارائه می‌شود و امکانات مختلف و جدیدی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.مهم‌ترین ویژگی این سیستم‌عامل جدید آن است که مشکل نسخه‌های قبلی آندرويد را روی دستگاه‌های مختلف حل خواهد کرد. گوگل مي‌گوید: کیت کت سیستم‌عاملی است که روی بسیاری از تلفن‌هاي آندرويدی قابل اجرا است و هدف این است که این سیستم‌عامل آندرويد را برای یک میلیارد کاربر بعدی آماده کند.به گفته «ساندار پیچای» مدیر بخش آندرويد گوگل، کیت کت روی همه موبایل‌های هوشمند اجرا می‌شود و هدف ما از ارائه آن این است که آندرويد روی دستگاه‌های بیشتری اجرا شود. این نسخه جدید نسبت به نسخه‌های قبلی آندرويد به حافظه کمتری نیاز دارد و به همین دلیل می‌تواند روی اغلب دستگاه‌های آندرويدی نصب شود. 

در آندرويد 4/4 سرویس‌های گوگل به طور گسترده‌تری در بخش‌های مختلف سیستم‌عامل در دسترس قرار گرفته است و گوگل اعلام کرده است که به سازنده‌های دستگاه‌های آندرويدی اجازه می‌دهد تا از آخرین نسخه این سیستم‌عامل استفاده کنند.علاوه بر اینها، در آندرويد کیت‌کت تغییرات ظاهری مختلفی هم به وجود آمده است که مهم‌ترین آنها شامل: استفاده بهتر از پیکسل‌ها تا 9/12 درصد، استفاده کمتر از حافظه تا 16 درصد نسبت به نسخه قبلی آندرويد، فونت جدید، قابلیت شخصی‌سازی بیشتر برای صفحات خانگی، شماره‌گیر هوشمند موبایل‌ها که می‌تواند به اپلیکیشن‌های گوگل مانند نقشه هم متصل شود، یک اپلیکیشن Hangouts جدید که امکان تعریف مقصد برای پیام‌های متنی و چند رسانه‌ای را دارد، براي امکان برقراری ارتباط با انواع پرینتر از طریق Google Cloud Print و اپلیکیشن دوربین بهتر هستند. 

نکته جالب در این نسخه جدید آن است که کاربران با گفتن OK Google می‌توانند از جست‌وجوی صوتی گوگل استفاده کنند و به گوشی موبایل خود فرمان بدهند که موسیقی پخش کند، پیام بفرستد و کارهای مختلف دیگری هم انجام بدهد.گوگل اعلام کرده است که سیستم‌عامل آندرويد کیت کت را تا هفته‌هاي آینده برای گوشی نکسوس 4 و تبلت‌های نکسوس 7 و نکسوس 10 و همچنین گوشی گلکسی S4 و HTC One عرضه خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها