کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازگشت ایران به جایگاه دوم اوپک


کد خبر : ۱۶۹۵شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۸:۴۱۳۲۴۱ بازدید

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۱۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت خام ایران در سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۳ خبر داد و اعلام کرد ایران در این دوره به جایگاه دوم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اوپک بازگشته است.
بازگشت ایران به جایگاه دوم اوپکبازگشت ایران به جایگاه دوم اوپک

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های «دسترسی‌پذیری و قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی» متوسط تولید سوخت مایع ایران شامل نفت خام و میعانات گازی در دو ماهه سپتامبر و اكتبر 2013 را 5/3 میلیون بشکه در روز اعلام کرد. تولید سوخت مایع ایران در سپتامبر و اکتبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 200 هزار بشکه در روز افزایش داشته است. ایران در سپتامبر و اکتبر سال 2012 به طور متوسط 3/3میلیون بشکه در روز سوخت مایع تولید کرده بود. براساس این گزارش ایران در سپتامبر و اکتبر امسال به طور متوسط 8/2 میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 هزار بشکه در روز افزایش داشته است. متوسط تولید نفت ایران در سپتامبر و اکتبر 2012 بالغ بر 7/2 میلیون بشکه در روز و این رقم برای سه سال منتهی به 2012 حدود 5/3 میلیون بشکه در روز اعلام شده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا از بازگشت ایران به مقام دوم اوپک در ماه‌های سپتامبر و اکتبر 2013 خبر داده است.

بر‌اساس این گزارش عراق که در ماه‌های گذشته و در پی تحریم نفتی ایران توانسته بود جایگاه دومین تولید‌کننده بزرگ نفت اوپک را از ایران بگیرد در ماه‌های سپتامبر و اکتبر امسال این رتبه را با ایران شریک شده است. تولید نفت عراق در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 8/2 میلیون بشکه در روز رسیده است. بر این اساس عراق و ایران مشترکا دومین تولید‌کننده اوپک در ماه‌های سپتامبر و اکتبر 2013 شناخته شده‌اند. عربستان با تولید 9/9 میلیون بشکه در روز رتبه نخست و امارات با تولید 7/2 میلیون بشکه در روز رتبه سوم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند. کل تولید اوپک در ماه‌های سپتامبر و اکتبر 2013 نیز با کاهش يك میلیون بشکه‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل به 7/29 میلیون بشکه در روز رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها