کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز برداشت پرتقال/ پرتقال‌های رنگی را نخرید


کد خبر : ۱۶۹۱جمعه، ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸:۱۹۴۸۰۱ بازدید

رییس اتحادیه باغداران از آغاز برداشت پرتقال خبر داد و گفت: امسال حدود 4.5 میلیون تن پرتقال از باغ های کشور برداشت می‌شود اما در حال حاضر برخی پرتقال را مانند نارنگی رنگ می کنند که توصیه می‌شود مردم این نوع پرتقال را نخرند.
آغاز برداشت پرتقال/ پرتقال‌های رنگی را نخریدآغاز برداشت پرتقال/ پرتقال‌های رنگی را نخرید

مجتبی شادلو - عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی اظهار کرد: برداشت انواع پرتقال تامسون جنوب و شمال از باغ‌های کشور آغاز شده که به پرتقال نوبرانه معروف است اما از اواخر آبان ماه تا اردیبهشت ماه سال آینده انواع پرتقال از تامسون تا والنسیا در باغ‌های کشور برداشت می شود و مشکلی از نظر میزان تولید وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به گزارشات رسیده از باغ‌های سراسر کشور پیش بینی می‌شود امسال تولید پرتقال با افزایش دو برابری به حدود 4.5 میلیون تن برسد که با توجه به پر مصرف بودن این میوه در سبد مردم به نظر می رسد امسال از نظر تامین نیاز داخلی به پرتقال مشکلی وجود نداشته باشد.

رییس اتحادیه باغداران ادامه داد: تولید پرتقال در سال جاری به حدی افزایش یافته که اگر دولت قانون را اجرا کند و بسترهای لازم برای صادرات این محصول را فراهم کند کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای همسایه (افغانستان و پاکستان)، کشورهای آسیای میانه، روسیه، بلاروس، اوکراین و حتی اروپای شرقی می تواند بازارهای مناسبی برای صادرات پرتقال باشد و ارزی آوری بالایی برای کشور به ارمغان بیاورد.

پرتقال رنگی را نخرید

شادلو اظهار کرد:هم اکنون که پرتقال نوبرانه شمال و جنوب در حال برداشت و ورود به بازار است مصرف‌کنندگان توجه کنند که باید پرتقال سبز رنگ یا پرتقالی که نیمی از آن سبز و زرد است را بخرند و پرتقالی که به صورت کاملا یک دست زرد شده است همان پرتقالی است که با عملیات فرآوری و افزایش دما در اتاق‌های خاص رنگ آمیزی می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که پرتقال محصولی است که اسید در خود دارد افزایش دمای این محصول برای تغییر رنگ می تواند اسید آن را افزایش دهد و این اسید برای گوارش انسان بسیار خطرناک است. بنابراین توصیه می‌شود تا مردم پرتقال‌های رنگی را نخرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها