کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارائه پیشنهاد تعرفه 10 درصدی واردات شیرخشک


کد خبر : ۱۶۷۹۶یکشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰:۲۸۱۷۸۳ بازدید

مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت گفت: پیشنهاد وضع تعرفه 10 درصدی واردات شیرخشک نوزاد با چربی بالای 1.5 درصد به کمیسیون ماده یک ارائه خواهد شد.

مهدی صادقی نیارکی اظهار داشت: در حال حاضر تعرفه واردات شیرخشک نوزاد با چربی کمتر از 1.5 درصد معادل 10 درصد است، اما این تعرفه برای شیرخشک با چربی بالای 1.5 درصد معادل 4 درصد است که قصد براین است که پیشنهاد همسان‌سازی این تعرفه‌ها به کمیسیون ماده یک ارائه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تأمین نیاز داخل به شیرخشک نوزاد از طریق تولیدات داخلی و به منظور حمایت از صنایع داخلی، پیشنهاد افزایش تعرفه واردات شیرخشک با چربی بالای 1.5 درصد از 4 به 10 درصد را در کمیسیون ماده مطرح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 کارخانه بزرگ تولید شیر خشک نوزاد در کشور فعال هستند، گفت: ظرفیت تولید این کارخانه‌ها 45 هزار تن است که تمام نیاز 12 هزار تنی داخل را پاسخ می‌دهند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه سال گذشته نیز موضوع همسان‌سازی تعرفه واردات شیرخشک نوزاد در کمیسیون ماده یک مطرح شد، افزود: این پیشنهاد به دلیل مخالفت برخی دستگاه‌ها تصویب نشد، ولی امیدواریم در سال جاری بتوانیم مصوبه کمیسیون ماده یک را دریافت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای صادرات در واحدهای تولیدکننده شیر خشک نوزاد در کشور، گفت: تولیدات داخلی بر اساس استانداردهای ملی اجباری تولید می‌شوند و از شاخص‌ لازم برای صادرات نیز برخوردار هستند.

وی با اشاره به مذاکره شرکت‌های داخلی تولید کننده شیر خشک نوزاد با شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های عراقی جهت صادرات شیرخشک، افزود: شرکت‌های ایرانی در مناقصه فروش شیرخشک نوزاد در عراق شرکت کرده‌اند که امیدواریم، امکان صادرات فراهم شود.

به گفته مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، امکان صادرات شیرخشک نوزاد به کشورهای حوزه اوراسیا، کشورهای CIS، افغانستان و عراق وجود دارد که سعی داریم، برای این صادرات از تعرفه‌های ترجیحی کشورهای مقصد برخوردار شویم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها