کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لیست سالانه مجله فوربس منتشر شد


کد خبر : ۱۶۷۹پنجشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱:۲۲۳۸۷۸ بازدید

چه کسی قدرتمند ترین است؟رهبر مستبد یک ابرقدرت سابق (پوتین) یا فرمانده کل قوای دست بسته قدرتمند ترین کشور جهان!
لیست سالانه مجله فوربس منتشر شدلیست سالانه مجله فوربس منتشر شد

مجله فوربس طبق سنت همه ساله لیست قدرتمند ترین افراد جهان در سال 2013 را  منتشر کرد.

 در صدر این لیست نام "ولادیمیر پوتین " رییس جمهور روسیه به عنوان قدرتمند ترین فرد جهان در سال 2013 دیده می شود و پس از او باراک اوباما با یک پله سقوط نسبت به سال گذشته در جایگاه دوم قرار گرفته است.

فوربس دلیل سقوط این رتبه را چالش های دولت وی با جمهوریخواهان بر سر بحران کسری بودجه، افشای شنود مکالمات رهبران و شهروندان دیگر کشورهای جهان از سوی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و نیز بحران سوریه دانسته است.بدون شک یکی از دلایل صعود رتبه پوتین به جایگاه نخست این لیست در ایستادگی او در برابر آمریکا در مقابل مساله فشار یا حمله احتمالی نظامی به سوریه بوده است.

جایگاه سوم تا پنجم لیست فوربس در اختیار "شی جن پنگ" رییس جمهور چین، "پاپ فرانسیس "رهبر کاتولیک های جهان و نیز "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان قرار دارد.

مجله فوربس لیست امسال خود را با این جمله آغاز می کند:" چه کسی قدرتمند ترین است؟رهبر مستبد یک ابرقدرت سابق (پوتین) یا فرمانده کل قوای دست بسته قدرتمند ترین کشور جهان!(اوباما)

در لیست فوربس"بیل گیتس" رییس آمریکایی شرکت مایکروسافت در جایگاه ششم، "بن برنانکه" رییس بانک مرکزی آمریکا هفتم، "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان هشتم، "ماریو دراگی" رییس بانک مرکزی اروپا در جایگاه نهم و بالاخره "مایکل دوک" مدیر شرکت آمریکایی وال مارت در جایگاه دهم قرار گرفته است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در این لیست در رده 11 و فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در رده هجدهم قرار دارد و این در حالی است که دو نام " سرگئی برين و لری پيج" بنیانگذاران شرکت گوگل در رده هفدهم و تیم کوک مدیر شرکت اپل در جایگاه نوزدهم قرار گرفته است. 
 
 مارک زاکربرگ مدیر وب سایت فیسبوک نیز در جایگاه بیست و چهارم این لیست قرار گرفته است.

در لیست 74 نفره امسال 13 نام جدید از جمله پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیده می شود که تا کنون نام شان در این لیست نبوده است. فوربس در ازای هر 100 میلیون نفر جمعیت جهان یک نفر را برگزیده است و از این رو لیست این مجله به نسبت جمعیت جهان 74 نفره است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها