کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودروهای ایرانی و وارداتی در هفته‌ای که گذشت+ قیمت


کد خبر : ۱۶۷۱۸پنجشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳:۴۷۱۵۵۷۴ بازدید

خزان بازار خودرو در حالی ادامه‌دار است که این‌روزها کارشناسان، از آینده بازار خودرو پس از وام 25 میلیون تومانی تحلیل‌های مختلفی ارائه ...
بازار خودروهای ایرانی و وارداتی در هفته‌ای که گذشت+ قیمتبازار خودروهای ایرانی و وارداتی در هفته‌ای که گذشت+ قیمت

خزان بازار خودرو در حالی ادامه‌دار است که این‌روزها کارشناسان، از آینده بازار خودرو پس از وام 25 میلیون تومانی تحلیل‌های مختلفی ارائه می‌دهند.

در شرایطی که بازار خودرو همچنان در تب رکود می‌سوزد، تدوین تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو در بسته خروج از رکود دولت موجب ارسال پالس‌های مثبتی در بخش خودرو شده است؛ به‌طوری‌که برخی از کارشناسان معتقدند این سیاست دولت می‌تواند تا حد زیادی به فروش محصولات خودروسازان رونق ببخشد؛ زیرا موجب افزایش قدرت خرید مشتریان می‌شود.

با این حال، برخی فعالان بازار می‌گویند این سیاست دولت تاثیر مثبتی در بازار نخواهد گذاشت؛ زیرا تقاضای موجود در بازار به سمت شرکت‌های خودروساز سوق پیدا می‌کند.

با این حال بسیاری از دست‌اندرکاران بازار در حالی از ثبات قیمتی در بازار طی هفته جاری خبر می‌دهند که فرا رسیدن ایام محرم یکی از عوامل اصلی عدم خرید و فروش خودرو در بازار عنوان می‌شود. در این میان اما بازار شایعه نیز داغ شده است به‌طوری‌که آینده بازار خودرو به ارائه سازوکار وام 25 میلیون تومانی در هفته‌های آینده گره خورده است. براین اساس بازار هم‌اکنون در بلاتکلیفی و وضعیتی مبهم قرار گرفته تا شاید در هفته آینده سازوکار اجرایی وام خودرو مشخص شود.

بنا به گفته نمایشگاه‌داران پایتخت، شایعات درخصوص مزایا و معایب وام خودرو زودتر از سازوکار اجرایی آن در میان مشتریان غوغا به پا کرده است. در این بین یک دست اندکار بازار خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اعلام می‌کند که وضعیت در بازار خودرو هم‌اکنون خنثی است و در آینده نزدیک نیز روند سکون خود را حفظ خواهد کرد. به اعتقاد وی سیاست‌های دولت نمی‌تواند منجر به تغییرات جدی در وضعیت رکودی بازار خودرو شود. وی همچنین معتقد است که سیاست‌ ضدرکودی دولت زودگذر و مقطعی است و نمی‌تواند به ثبات بازار کمک قابل‌توجهی کند.

با این حال، برخی نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت تاکید دارند که ارائه وام 25 میلیون تومانی موجب افزایش رونق خرید و فروش در بازار خودروهای دست دوم می‌شود؛ زیرا بسیاری از مشتریان قصد دارند، ماشین‌های دسته دوم خود را بفروشند و با دریافت این وام خودروی صفر خریداری کنند.


ثبات قیمتی در بازار

حالا گشتی در بازار خودرو بزنیم و ببینیم وضعیت قیمت خودروها در بازار چگونه است. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی حدود 36 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از تثبیت قیمت خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. همچنین پژو 206 صندوقدار در مدل V8 هم‌اکنون حدود 36 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد. با این حال اما از بازار پژو 405 در مدل SLX خبر می‌رسد که این محصول با توجه به افت قیمت 100 هزار تومانی‌اش، در حال حاضر حدود 29 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، پژوپارس نیز با همان قیمت حدود 35 میلیون تومان و پارس tu5  حدود 37 میلیون و 500 در هفته جاری معامله شد .

دیگر محصول ایران خودرو یعنی سمند EF7 نیز طی هفته جاری تغییر قیمتی خاصی را به خود ندیده و در حال حاضر حدود 29 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد، اما آن طور که از بازار رانا خبر می‌رسد، این خودرو روزهای باثبات خود در بازار را رها کرده و در حال حاضر با افزایش 200 هزار تومانی حدود 32 میلیون تومان به فروش می‌رود. علت افزایش قیمت رانا به دلیل کاهش عرضه این محصول در بازار است. از سوی دیگر دنا نیز حدود 41 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. دنا تا همین چند ماه پیش قیمتی نزدیک به 50 میلیون تومان در بازار داشت.

سری هم به بازار محصولات شرکت سایپا بزنیم. بنا به گفته فعالان بازار خودروهای این شرکت نیز روزهای باثباتی را سپری می‌کنند؛ به‌طوری‌که تیبا هاچ بک حدود 25.5 میلیون تومان و  تیبا صندوقدار قیمت حدود 23.2 میلیون تومانی خود را حفظ کرده است. همچنین برای خرید مدل 132 پراید هم در حال حاضر باید حدود 19 میلیون و 800 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر حکایت می‌کند. قیمت پراید مدل 131 se نیز حدود 19 میلیون و 500 هزار تومان است و مدل 111 se هم حدود 20 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رود.

از نوبرانه های بازار نیز در گروه کرمان موتور هم اکنون لیفان X50 اتوماتیک حدود 53 میلیون تومان قیمت‌گذاری میشود .


افت تندر در بازار

تنها افت و خیز قیمتی در هفته جاری مربوط به مدل‌های مختلف تندر است. بنا به گفته فعالان بازار تندر-90 در مدل E2 پارس خودرویی با کاهش 200 هزار تومانی هم‌اکنون حدود 37 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. پارس‌تندر نیز قیمتی حدود 38 میلیون تومان دارد که این موضوع از کاهش قیمت 200 هزار تومانی آن طی هفته جاری حکایت می‌کند. این خودرو زمانی بالای 44 میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما طی دو سه ماه گذشته با در پیش گرفتن روندی نزولی، قیمت آن به زیر 38 میلیون تومان افت کرده است. از دیگر تندر تولیدی کشور یعنی مدل اتومات نیز خبر می‌رسد که این محصول نیز افت 100 هزارتومانی را تجربه کرده به‌طوری‌که هم‌اکنون به قیمت 46 میلیون و 400 هزار تومان و تندر وانت(پیکاپ) حدود 35 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


خیز اندک وارداتی‌ها

در حالی که بازار خودروهای وارداتی همچنان در رکود به سر می‌برد اما با عرضه خودروهای مدل 2016 در بازار قیمت برخی از خودروهای وارداتی طی هفته جاری افزایش اندکی را تجربه کرده است. هرچه هست، هم‌اکنون در بازار، هیوندایی سوناتا قیمتی برابر با 158 میلیون تومان دارد که این موضوع از افزایش یک میلیون تومانی این خودرو در بازار حکایت دارد. هیوندایی توسان 2016 نیز با افزایش 500 هزار تومانی هم‌اکنون با قیمت حدود 155 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از بازار محصولات کیا نیز خبر می‌رسد که هم‌اکنون برای خرید کیا اپتیما 2016 باید حدود 159 میلیون تومان هزینه کرد و این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد. سراتو 2016 اما با افزایش 500 هزار تومانی در حال حاضر حدود 122 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که سراتوی اتومات سایپا با تثبیت قیمتی هم‌اکنون حدود 82 میلیون تومان قیمت دارد و مدل دنده‌ای آن نیز حدود 71 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

محصولات تویوتا نیز که همواره ثبات قیمتی خود را در بازار حفظ کرده‌اند، اما در هفته جاری با افت و خیز قیمتی مواجه بوده‌اند، به‌طوری که تویوتا کمری هیبریدی به قیمت 175 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. قیمت کمری بنزینی مدل 2016 نیز حدود 193 میلیون تومان است . یاریس‌هاچ بک نیز با افزایش 500 هزار تومانی در مدل 2015 با قیمت 107 میلیون و در مدل 2016 حدود 114 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در این میان اما تویوتا RAW4 فول 2015 با تثبیت قیمتی خود در هفته جاری با قیمت 207 میلیون تومان معامله می‌شود.

بنز C200 ثبات قیمتی خود را در بازار حفظ کرده است و هم‌اکنون در مدل 2014 حدود 300 میلیون و در مدل 2015 حدود 420 میلیون تومان و بنز E250 نیز در مدل 2015 حدود 370 میلیون و در مدل 2016 هم حدود 420 تومان معامله می‌شوند.

* برای دیدن جدول کامل قیمت ها به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها