کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

انتخابی میان دو محبوب کره‌ای؟

کدخبر:۱۶۷۰۸پنجشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳:۴۷۹۹۷۸ بازدید

وقتی بودجه بین 140 تا 160 میلیون تومان داشته باشید و قصد خرید یک خودروی سدان خانوادگی را کرده باشید، احتمال آن زیاد است که اول ...

وقتی بودجه بین 140 تا 160 میلیون تومان داشته باشید و قصد خرید یک خودروی سدان خانوادگی را کرده باشید، احتمال آن زیاد است که اول به دنبال خودروهای ژاپنی یا اروپایی بگردید. ولی با گذشت زمان متوجه می‌شوید که خرید این خودروها به این راحتی‌ها نیست و اگر دنبال برند معتبری هستید، حداقل باید 175 میلیون تومان هزینه بکنید که در کنار کیفیت، امکانات خوبی هم داشته باشید. به ناچار یا از روی علاقه می‌توانید گزینه‌هایی بین کره‌ای‌ها داشته باشید و احتمال آن زیاد است که همان اول بین خرید اپتیما و سوناتاLF گیر کنید. اگر اهل ماشین‌های با پرستیژ باشید، سریعا به‌خاطر ظاهر، سوناتا را انتخاب می‌کنید و اگر به دنبال حس و حال جوانی باشید، باز هم به خاطر ظاهر، اپتیما را برمی‌گزینید. واقعا این دو خودرو چقدر با هم فرق دارند و تا چه حد ظاهرشان به‌هم شبیه هستند؟ در این تست سعی شد تا در جوانب مختلف این دو خودرو شانه به شانه در کنار هم بررسی شوند تا نقاط کورشان، از مبهم بودن در بیاید.

2mi8i13ge377nrr6xv.jpg

سوناتا 30 ساله شد

هیوندای سوناتا، از سال 1985 میلادی به بازار جهانی عرضه شد. تا به امروز از این خودرو 7 نسل معرفی شده است که ما در ایران، با سه نسل آن آشنایی کامل داریم و نسل‌های قدیمشان را کم‌و‌بیش در بازار می‌بینیم. این روزها در خیابان‌های ما، هیوندای سوناتا NF که بین مدل‌های 2006 تا 2010 یافت می‌شود، در دو نسخه موتوری 3/3 لیتری شش سیلندر با گیربکس 5 دنده اتوماتیک و موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر با گیربکس 4 دنده اتوماتیک موجود است. نسخه شش سیلندر این ماشین مشخصات فنی مشابه با آزرا را دارد و بیشتر با مدل‌های 2006 و 2007 در بازار ایران یافت می‌شود. این نسل از سوناتا، در سال 2008 دچار تغییرات جزئی شد و با عنوان فیس‌لیفت نسل پنجم با مدل 2009 و 2010 به بازار عرضه شد. در ایران هم اکثر نسخه‌های معرفی شده از نسل پنجم سوناتا وجود دارند و این روزها بازار به نسبت خوبی در بین خودروهای کارکرده دارند.

در اواخر سال 2010 بود که نسل ششم این خودرو معرفی شد و چندی بعد به ایران آمد. جالب است بدانید این خودرو در اوایل عرضه در ایران، تنها 6 میلیون تومان از هیوندای جنسیس سدان ارزان‌تر بود. دلیل این قیمت و استقبال بخشی از جامعه برای خرید سوناتا YF این بود که ظاهری به مراتب جذاب و فضایی نسبت به بقیه ماشین‌ها داشت و برخی به خاطر ظاهرش او را CLS کره‌های می‌نامیدند که بعدها این لفظ کم‌رنگ شد. سوناتا YF در ایران با موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر 176 اسب‌بخاری و گیربکس 6 دنده اتوماتیک عرضه شد. در مناطق آزاد نسخه هیبرید این خودرو هم راه پیدا کرد. این خودرو در مدل 2013 با تغییراتی مواجه شد که تحت عنوان سوناتا YF فیس لیفت فروخته شد که امکاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور پارک جلو، سردکن صندلی‌های جلو و زنون شور به خودرو اضافه شد. سال 2014 بود که شرکت هیوندای از نسل هفتم سوناتا رونمایی کرد و با مدل 2015 وارد بازار شد. این خودرو که نسبت به YF تغییرات زیادی کرده بود و به امکانات به روزی مجهز شده بود، به طور چشم‌گیری در نقاط مختلف جهان مورد استقبال قرار گرفت و امروز سوناتا LF در ایران به یکی از خودروهای محبوب سواری تبدیل شده است. مالکین این خودرو این ماشین را بیشتر به‌خاطر ظاهر رسمی ‌و امکانات زیاد خودرو انتخاب کرده‌اند و به گفته خودشان راضی هستند.

اپتیما، سریع جا باز کرد

کیا اپتیما که با نسل دوم خود به طور رسمی‌وارد ایران شد و در سال‌های 2009 و 2010 نتوانست فروش خوبی را تجربه کند، این روزها با نسل سومش، لقب یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار را به خود اختصاص داده است. نسل دوم با موتور 2.7 لیتری 6 سیلندر و گیربکس 5 دنده اتوماتیک عرضه شد. ولی به‌خاطر تبلیغات کم و ظاهری به نسبت خشک، هیوندای سوناتا بود که با موتوری ضعیف‌‌تر پیروز این رقابت شد. اپتیما در سال 2011 در ایران حضور پیدا نکرد و سال 2012 بود که کم کم ورودش به ایران شروع شد. این خودرو روزهای اول 74 میلیون تومان قیمت داشت که با سوناتا YF هم قیمت بود. در سال 2014 اپتیما نسل سه دچار تغییراتی شد که به زیباتر شدن خودرو کمک ویژه‌ای کرد. همین تغییرات باعث شده که امروز اپتیما فیس لیفت 2015 رقیب اصلی هیوندای سوناتا LF باشد و به‌راحتی در بازار با این خودرو رقابت کند.

ttzlzivbu7nn8g4kzvcx.jpg

چقدر شباهت؟!

همه ما به این مسئله آگاه هستیم که هیوندای و کیا دو شرکت هم‌پیمان هستند و این روزها اکثر محصولاتشان با یک مشخصه وارد بازار می‌شود. برای مثال فاصله محوری سوناتا LF، 2805 میلی متر است و برای اپتیما نسل سوم، 2795 میلی متر که نشان دهنده شباهت زیاد این دو خودرو در مسئله شاسی و اتاق است. جالب است بدانید که اپتیما نسل چهارم که با مدل 2016 به بازار معرفی شده است، فاصله محوری و طرح شاسی مشابه با سوناتا LF را دارد. وقتی که به زیر کاپوت می‌رویم، می‌بینیم که شباهت به اوج خود رسیده و هر دو خودرو، از موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر تِتا2 هیوندای-کیا استفاده می‌کنند. این خودروها فناوری پاشش سوخت رایج یعنی MPi را دارند و در برخی نسخه‌های بسیار محدود در کشور ما با فناوری پاشش سوخت مستقیم یا GDi وارد شده‌اند.

حال برخی سایت‌ها و نشریات خودرویی به اشتباه برای ذکر مشخصات فنی این موتورها اعداد و ارقام نسخه GDi را اعلام می‌کنند که کاری اشتباه است و خریداران را گمراه می‌کند. با مراجعه به سایت رسمی‌سازندگان خودرو می‌توانید به این اطلاعات برسید که نسخه MPi موتورهای تِتا2، 176 تا 178 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و عدد 190 و 200 اسب بخار برای نسخه GDi است. گشتاور این موتورها هم حدود 231 نیوتون‌متر است. گیربکس هر دو خودرو از نوع شش دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی است. در اپتیما می‌توانید دنده‌ها را از پشت فرمان هم تعویض کنید، ولی در نسخه‌های سوناتاLF وارد شده به ایران این آپشن نصب نشده است. با کمی‌دقت متوجه می‌شوید که اپتیما و سوناتاLF، از نظر فنی کاملا مشابه هیوندای سوناتاYF هستند. مصرف سوخت این دو خودرو بسیار شبیه هم بوده و در صورت مراعات، در شهر عددی زیر صدی 2/9 لیتر را نشان می‌دهند و در جاده کمتر از صدی 6.2 می‌سوزانند. به خاطر وزن بیشتر سوناتاLF، اپتیما در شتابگیری از او پیشی می‌گیرید و برخی بخاطر همین مسئله اعتقاد دارند که اپتیما چالاک‌‌تر است. هندلینگ خودروها تا حدی شبیه به هم است. ولی به خاطر همان مسئله چالاکی، قدرت مانور اپتیما بهتر به چشم می‌آید. در مسئله ترمزگیری، دو ماشین مثل هم عمل می‌کنند و می‌توان گفت در هر شرایطی که بررسی کردیم، به یک میزان واکنش نشان دادند.

وقتی به کابین این اپتیما و سوناتا نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید به خاطر طراحی اسپرت گونه اپتیما، کمی‌در ظاهر احساس می‌شود که این خودرو فضای داخلی کمتری نسبت به سوناتا دارد. ولی با کمی ‌بررسی متوجه می‌شوید که زیاد هم فرق ندارد. البته به خاطر طراحی پرستیژ سوناتاLF، داخل خودرو به مراتب دل باز‌‌تر است و افراد سنگین وزن راحت‌‌تر روی صندلی‌های LF جای می‌گیرند. از نظر امکاناتی هم دو خودرو به هم نزدیک هستند. وجود گرمکن و سرکن صندلی‌های جلو، گرمکن عقب و گرمکن فرمان، حافظه صندلی راننده، صندلی برقی راننده و شاگرد، سقف پانارومیک، کروز کنترل، سیستم تهویه دوگانه، سیستم صوتی اینفینیتی با ساب‌ووفر، سنسور نور و باران، چراغ‌شور، زنون، استارتر، پرده عقب برقی، دیلایت، فرمان برقی با قابلیت تعویض حالت عملکرد و آینه تاشو برقی در هر دو خودرو، نشانی دیگر از شباهت دو ماشین است. البته نسخه اپتیمایی که ما در کنار سوناتا LF دادیم مدل 2013 بود و در مدل فیس‌لیفت آن، به غیر از تغییرات جزئی ظاهری، امکاناتی مثل ترمز پارک برقی با اتوهلد و سنسور پارک جلو هم به خودرو اضافه شده تا رقابت این خودرو با هیوندای سوناتاLF سخت نباشد. 

7x5kixhinpbfnw3sw16.jpg

kg7vsvtkreczi66te5yz.jpg


وقتی داخل خودرو هم به مدت طولانی نشستیم و بررسی کردیم، فهمیدیم که این ماشین‌ها از نظر نرمی‌ هم بسیار شبیه به هم هستند. در چند دست‌انداز با سرعت ثابت حرکت کردیم و دیدیم تقریبا واکنش مشابهی دارند. البته کمی‌ احساس می‌شد که سوناتاLF با توجه به طراحی به‌روزتر صندلی ها، نرمی ‌بیشتری را به سرنشینان، مخصوصا در ردیف عقب القا می‌کند. صدای موتور داخل ماشین‌ها به طور یکسان شنیده می‌شد. آن هم اگر تا ته گاز می‌دادیم این صدا به داخل اتاق می‌آمد. وگرنه آن چنان مسئله خاص و آزاردهنده‌ای نبود. پشت فرمان هر دو خودرو کمی ‌احساس پلاستیکی بودن به آدم دست می‌داد. احساسی که متریال استفاده شده در خودروها به ما تلقین می‌کند. کیفیت داخلی در حد قابل قبولی است. ولی اصلا قابل مقایسه با خودروهایی مثل رنو سفران، هوندا آکورد و تویوتا کمری نیست. چرم فرمان و صندلی در اپتیما بعد حدود 30 هزار کیلومتر کارکرد، براق شده بود که از زیبایی خودرو کاسته بود. در سوناتا هم افت کیفیت کم‌کم داشت مشهود می‌شود. فضای صندوق این دو خودرو هم مثل هم بوده و قابلیت جمع‌شوندگی صندلی‌ها را در دریف عقب دارد. یکی از نکات جذاب سوناتاLF این است که سقف پاناورمیک خودرو از داخل دید گسترده دارد که برای خیلی از مشتریان جذاب است. از طرفی وجود پرده جانبی عقب، باعث شده که این ماشین در باطن هم کمی‌ با پرستیژتر باشد. در بحث ایمنی هم این ماشین‌ها مثل هم هستند. به طوری که هر دو آنها به سیستم کنترل پایداری مجهز هستند و شش کیسه هوا ( که به اشتباه به‌خاطر شمارش پولکی ایربگ بجای محفظه ایربگ، 10 کیسه هوا در بازار شمرده می‌شود!) دارند. البته که سوناتاLF به رادار نقطه کور مجهز است که در حرکت به خوبی کار کرده و باعث می‌شود در اتوبان‌ها، خودروها و موانع در نقطه کور دید راننده، با صدای بوق و هشدار نورانی روی آینه‌ها، به راننده متذکر شود. این آپشن به صورت سفارشی در برخی اپتیما‌های نسل سه موجود است و در نسل چهارم به صورت پایه قرار دارد. همچنین بد نیست که بدانید، نسخه‌های فول آپشنی از سوناتاLF و اپتیما نسل چهارم وجود دارد که به رادار خطی، رادار فاصله، سیستم پیشگیری از تصادف، سنسور خواب و پارک اتوماتیک مجهز هستند.این را هم بدانید که دِیلایت در سوناتاLF به صورت آپشن بوده و روی اکثر نسخه‌ها نصب نیست. همچنین خیلی از نسخه‌های 5 گرمکن به حافظه صندلی مجهز نیستند. در اپتیما 2015 هو فول تعبیرهای مختلفی دارد و امکان دارد آپشنی مثل 5 گرمکن بودن به سختی در آن‌ها پیدا شود.

در نهایت کدام؟

هیوندای سوناتاLF 2015 این روزها در بازار آزاد بین 152 تا 159 میلیون تومان در نسخه فول‌آپشن قیمت دارد. اپتیما 2015 هم در نسخه فول قیمتی بین 146 تا 150 میلیون تومان را دارد. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که اپتیما صرف اقتصادی بیشتری دارد. ولی با توجه به اینکه سوناتا LF برخی امکانات جزیی را بیشتر دارد، شاید برای بعضی‌ها ارزنده‌تر باشد. طبق اعلام مرکز آماری J.D Power آمریکا، برند کیا به مراتب از هیوندای قابل اعتماد‌‌تر است. زیرا به خودروهای کیا از هیوندای کمتر به نمایندگی به خاطر خرابی مراجعه می‌کنند و رضایت مشتری بیشتری دارند. این سایت دلیل این مسئله را کیفیت بهتر خودروهای کیا نسبت به هیوندای می‌داند.

این نکته را هم توجه داشته باشید که اپتیما در سال 2015 و به طور خیلی محدود با این ظاهر در مدل 2016 عرضه می‌شود و تولید عمومی ‌شرکت کیا برای اپتیما 2016، بر پایه نسل چهارم است. در اصل از اولین روز سال 2016، کیا اپتیما نسل سوم از رده خارج حساب می‌شود و با ورود نسل چهارمش، گرایش به سمت نسخه به‌روز شده می‌شود و احتمال دارد که دیگر اپتیما 2015 آن چنان به چشم نیاید. با توجه به نکاتی که ذکر کردیم، شاید بهتر باشد کمی‌صبر کنیم تا اپتیما نسل جدید بیاید و هم مقایسه بهتری داشته باشید و هم گزینه‌ای مطلوب‌تر برای خرید. به هر حال تشابه این سوناتا و اپتیما آن قدر زیاد است که می‌شود گفت که سلیقه ظاهری است که باعث می‌شود که شما انتخابی داشته باشید. 

* حسین دلاور / دنیای خودرو

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

فرزاد: 1394/8/701:48:58،
295
23
جفتشو میخوام اما نه با این قیمت ...
با قیمت جهانی
مهدی....ط: 1394/8/707:52:55،
110
107
من یه سونتا 2014تقریبا دوماهی هست خریدم ودرکل راضی هستم ماشین خوبی هست.
نکته: 1394/8/711:23:33،
59
24
متاسفانه تعصب زیاد بعضی هارو کور میکنه که واقعیت رو نبینن مثل داستان عرب و عجم و سرخ و آبی و ...غیره . در صورتیکه وقتی شما مشغول حمایت از خودرو سازهای به کما رفته بودید و هنوز هم فکر میکنید مردم و مصرف کننده باید جور بی لیاقتی یه عده معلوم والحال رو بدن . کره ایها با داشتن استراتژِی و چشم انداز خودرو ساز جهانی شدن شب و روز تلاش میکردن؟ فقط همین بس که تو برنامه بررسی خودرو های روز دنیا در صدای آمریکا و تو دل آمریکا 8 ماشین از برندهای معروف مزدا.فورد.سوبارو.نیسان.فولکس واگن . هیوندا و یکی دیگه که یادم نیست تو حمع بندی نهایی رای اول رو به هیوندا اتفاقا سوناتای ال اف 2015 دادن .حالا باید قبول کنین که فاصله خودروهای کره ای که جدشون آمریکاست چیزی از اونا کم ندارن که هیچ در پارهای از مواقع سرتر هم میشن؟ فقط یادت باشه این روزنامه یا کانال داخلی نیست که این آمارو میده بلکه تو دل آمریکا است!!!!
معین: 1394/8/712:30:48،
29
51
فقط سوناتا مدل ۲۰۱۴
اپتیما۲۰۱۵ تیانا ۲۰۱۲ کمری ۲۰۱۳
بقیش خوب نیس
ss: 1394/8/714:06:18،
47
22
اپتیما ظاهر جذاب تری داره اما خیلی زیاد شده دیگه!
سوناتا هم اتاقش خیلی شیکه
در کل هر دو پایین تر از کمری قرار میگیرن اما یا باید زیبایی رو انتخاب کرد یا کیفیت ! هردو باهم میشه آکورد که 50 میلیون گرونتره
ممد: 1394/8/714:27:02،
19
21
ببخشید منظور از زنون شور چیه ؟؟؟؟
احیانا همون چراغ شور مد نظرشونه ؟
مهران: 1394/8/715:47:34،
23
55
فقط اتومبیل های اروپایی و آمریکایی .
بعدش هم اتومبیل های ژاپنی .
کره ای ها فقط بزک دوزک شده و عرب پسند هستند و برای سلیقه اعراب و شرق آسیا مناسبند .
به عبارتی اگه به طراحی داخلی و خارجی کره ایها دقیق توجه کنید میبینید که داد میزنه که خیلی جواده .
کرمانشاه: 1394/8/716:25:13،
35
16
بعد از ورشکستگی ایران گاری و سایپا جفتشون رو با قیمت جهانی میخریم
از طرف کمپین به مردم : جون عزیزاتون خودروی صفر داخلی نخرین تا این دو شرکت ورشکسته شن بعد از اون هر خودروی وارداتی که خودتون بخواین رو با قیمت مناسب میخرین
خواهش ازتون میکنم نخرین
تورو خدا نخرین
نوید: 1394/8/721:43:45،
33
15
ماشین فقط و فقط کره ای هر کی می گه بده پو لش نمی رسه که بخره
شاهین: 1394/8/722:33:02،
33
20
سوناتا 2014 وای اف دارم
خوشگلی تا دلت بخواد عشق میکنی خطوط و منهنیای طراحیشو ببینی
ولی ترمز =صفر
سرو صدا تا دلت بخواد
حامد: 1394/8/913:19:26،
22
17
برای یک خانواده چهار یا پنج نفره که میخوان یه ماشین سدان شیک، نرم و با پرستیژ داشته باشن سوناتا رو پیشنهاد میکنم و برای یک راننده جوان و تا حدودی اسپرت پسند که نمیخواد سمت ماشین های کوپه بره ولی تا حدودی حس اسپرت رو میخواد با یه ماشین سدان تجربه کنه اوپتیما رو، هر دو ماشین های خوب و زیر مجموعه هیوندای موتور گروپ هستند و که به نظرم انتخاب خوبی تو این رنج قیمت هستند.
مهراد: 1394/8/702:11:52،
175
69
واقعا چرا وقتی میشه با چند تومن بیشتر کمری خرید باید رفت سراغ این ماشینا؟؟!!
تویوتا: 1394/8/709:41:56،
83
17
برای این که وارد کننده سو استفاده کن تویوتا در ایران ، کمری ۲۰۱۵ رو ۱۸۰ میلیون فرستاده تو بازار. خیلیا دوست ندارن ۳۰-۴۰ میلیون بیشتر برای یک سدان معمولی هزینه کنند هرچند که در درازمدت استهلاک کمتری داشته باشه.
فقط ژاپنی: 1394/8/710:17:45،
76
52
در کل ماشینای کره وچینی خز شدن. از لحاظ کم استهلاکی به جرأت میشه گفت تمام برندای ژاپنی حرف اولو میزنن.
پاسخ به مهراد:: 1394/8/712:14:23،
34
16
یکی از دلایلش شرایط فروش اقساطی هیوندا و کیا هست که شرک ایرتویا هیچ موقع این شرایط رو نمیده
درسته که سود بالایی میگیرن ولی تعداد زیادی از مردم با شرایط اقساطی این دو خودرو رو میخرند.
امیرحسین: 1394/8/702:36:27،
80
28
قصد خرید تواین رنج قیمتو داشتم سراغ هردوشون رفتم و درنهایت انتخابم اپتیما بود اپتیما زیبایی بیشتری داره (دقت کنید عکس اینجا مدل قدیمه وسوناتا جدید) از نظر موتوری توی شتاب گیری کمی بهتره شایدم مساوی باشن چون زمانی که من تست میکردم وزن درون ماشین مساویی نبود و بازار فروش اپتیما خیلی بهتره و افت قیمت کمتری داره درمورد صحت این حرفم کافیه تعداد اپتیما هارو با چشم خودتون با سوناتا مقایسه کنید که اپتیما چقذر عامه پسندانه تره
اپتیما سوار: 1394/8/705:54:40،
86
39
من هر دو تا رو روندم
قیافه اپتیما جوان پسند و اسپرت تر داخل کابینش شیک تر و دسترسی به امکاناتش بیشتر

یکبار یک محصول هیوندا رو فشار بهش آوردم سریع واشر سربلند سوخت آزار 2013
اپتیما چیز دیگست
احسان: 1394/8/708:24:49،
64
19
تحقيق چيز بدي نيست،هيونداي و كيا در مجموع يك شركت هستن،با ي سرچ به اين مسئله ميرسي در ضمن اين داستان از كلكهاي بيزنسي هست كه بيشتر مشتري جذب كنن مثل بستني ميهن و دومينو كه در اصل براي ي خانواده هستن!
TOYOTA COROLA 2015: 1394/8/707:28:16،
67
19
بهترین مقایسه فقط بین دو تا کره ای....نه با ژاپنی....درستش اینه.
بي نام: 1394/8/708:03:57،
40
59
تواين رنج قيمت فقط وفقط و فقط جوليتا
ramin: 1394/8/708:27:29،
42
18
حداقل اپتیمای 2015 رو داخل آزمایش قرار می دادید
عکس ها مدل 2014 به پایین رو نشان می دن
محمدرضا: 1394/8/708:57:34،
46
13
این عکس اپتیما مربوط به نسخه 2011 تا 2013 می باشد و اینکه در مقابل نسخه 2015 سوناتا قرار گرفته کار غیر حرفه ای و نادرستی است. باید سوناتا 2015 حداقل با اپتیمای مدل 2014 یا 2015 مقایسه می شد .
علی: 1394/8/708:57:55،
58
17
ولی برند"پراید کیا"تولید داخل یه چیز دیگس!
Hamid: 1394/8/709:12:11،
44
26
وقتى ميشه با كمى تفاوت قيمت ماشينهاى اروپايي و ژاپنى خريد چرا كره اى. ماشينهاى كره اى زود افت مى كنند وبه صدا مى افتن. هيچ جاى دنيا به اندازه ايران از ماشينهاى چينى و كره اى استقبال نمى كنند
Hamid: 1394/8/709:47:55،
55
17
من یه اپتیما 2013 دارم تا اوایل 2015 خوب کار میکرد ولی چند ماهه یا مصرفش خیلی بالاس یا سیبگش خراب میشه...یه چیزیم از زیرش اویزونه ترمز که میگیری انگار میخوره زمین کلا اشکال از کره ای یا ژاپنی نیست به نظرم اشکال از خیابوناس و بنزین تو ایران لندکروزم داشته باشی با این خیابونا زود خراب میشه
t: 1394/8/711:52:09،
22
28
اگه من پولشو داشتم سیتروئن C5 new میگرفتم
هم امکاناتش زیاده هم خوشگله هم تکه هم داخلش قشنگه
عاشق تویوتا: 1394/8/712:33:43،
46
30
فقط تویوتا تویوتا تویوتا لامصب ی چیز دیگس .مخصوص2ا لندکروز و لندکروز پرادوش
s: 1394/8/713:11:02،
25
16
اگر این تعرفه ها نبود الان با این قیمت میشد یک فورد موستانگ 2015 خرید که صدتا شرف داشت با این ماشینای کره ایی
میهن پرست: 1394/8/713:38:48،
25
30
به نظر من با این پول میشه بنز E کلاس 2008 یا بی ام و سری 5 حدود همین مدل خرید 80 تا کار کرده باشه می ارزه به صد تا از این کره ایها سواری ،قدرت ، کیفیت و زیباییشون قابل مقایسه نیست اینقدر هم دیر خراب میشن که هزینه نگهداریش هم اختلاف چندانی با این اسباب بازیهای کره ای نداره افت قیمتشم کرده.
نه: 1394/8/721:44:39،
18
20
تو پول پرایدو نداری چی می گی
بوئينگ: 1394/8/713:49:18،
39
20
اي ملت ساده ، سوناتا صفر تو همين كشور خودمون تو مناطق آزاد ميدن ٨٠ تومن . مگه اونجا ايران نيس ؟ پول هاي اضافي به جيب كي ميره
ل: 1394/8/809:06:41،
24
17
وقتی بودجه بین 140 تا 160 میلیون تومان داشته باشید.............خدایا شکرت

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل
آژانش مسافرتی سارویه تور

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - مهر 96
شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو منتشر شد - مهر 96
در محدوده 190 میلیون تومان در بازار ایران; کیا کانزا یا هیوندای گرنجور؟
پیش‌فروش ویژه هایما S5 توربوشارژ اتوماتیک برای اولین بار در ایران/ شهریور و مهر 96
ارزانترین شاسی‌بلند ولوو با نام Xc40 به ایران خواهد آمد + قیمت
رونمایی از کراس‌اوور جدید ایران‌خودرو با قیمت 75 میلیون تومان/ تصاویر
قیمت جدید مزدا3 تیپ 4 از سوی گروه بهمن اعلام شد/ مهر 96
قیمت جدید محصولات هیوندای شرکت کرمان موتور اعلام گردید - مهر 96
شرایط ویژه فروش نقدی و اقساطی ایران خودرو به مناسبت هفته دفاع مقدس – مهر 96
واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی آزاد شد؟
شرايط فروش فوری خودروی پژو 207 اتوماتيك جديد به مناسبت هفته دفاع مقدس - مهر 96
شرایط جدید فروش نقدی و اقساطی خودروهای شاسی‌بلند شرکت ایران خودرو – مهر 96
اولین دستگاه از پژو 3008 وارد ایران شد + تصاویر
تصاویری از خودروی جدید هایما S5 توربو; آغاز فروش از 2 مهرماه
آیفون 8 و آیفون 8 پلاس وارد بازار ایران شدند + جدول قیمت
آسایشگاه خیریه
40 نما
تورآنتالیا
قاصدک
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار