کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقدمات پرواز مستقیم ایران-آمریکا فراهم شد


کد خبر : ۱۶۶۰چهارشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳:۱۰۴۲۳۹ بازدید

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: مقدمات و مجوزهای لازم برای پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا در حال فراهم شدن است.
مقدمات پرواز مستقیم ایران-آمریکا فراهم شدمقدمات پرواز مستقیم ایران-آمریکا فراهم شد

ابوالفضل حجازی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: بخش خصوصی باید از فرصتی که دولت در روابط خارجی فراهم کرده است، استفاده کند.

کیش ـ نیویورک، مبدا و مقصد پرواز میان ایران و امریکا

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به اینکه نخستین گام در شکل گیری روابط اقتصادی، راه اندازی پرواز مستقیم میان ایران و آمریکاست، اظهار کرد: گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و پیشنهاد ما این است که مبدا و مقصد این پرواز، کیش ـ نیویورک یا تهران ـ نیویورک باشد چرا که خیلی از توری است ها می‌توانند بدون نیاز به ویزا وارد کیش شوند و درآمد توریستی خوبی برای ایران فراهم شود.

حجازی تصریح کرد: راه اندازی مسیر چارتر میان ایران و آمریکا زمینه سازی شده است و صحبت‌هایی نیز با مسوولین کشور انجام شده است. در این مرحله مقامات سازمان هواپیمایی کشوری منتظر مجوز مقامات آمریکایی هستند و دو شرکت هواپیمایی داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت اعطای مجوز، قراردادی را با شرکت داخلی برای فروش بلیط چارتری منعقد کنند.

وی افزود: اگر بخش خصوصی بتواند تحریم هوایی را در بخش پروازی به آمریکا لغو کند، کار بزرگی صورت گرفته است زیرا بسیاری از شرکت‌های خارجی از این تحریم سود می‌برند. برخی از کشورهای منطقه و غیر منطقه از گسترش روابط ایران و آمریکا نگران هستند.

دو شرکت هواپیمایی ایرانی قادر به پرواز به آمریکا هستند

حجازی خاطرنشان کرد: شرکت‌های ماهان و آسمان هواپیمای قادر به پرواز مستقیم به ایالات متحده را در اختیار دارند که براساس ظرفیت اعلام شده، این پرواز، 34 صندلی تجاری و 180 صندلی اقتصادی دارد.

وی افزود: ایرانیان مقیم امریکا می‌توانند به طور مستقیم بلیط این پرواز را بخرند و بدون ویزا وارد کیش شوند و سپس در صورت نیاز، از آنجا درخواست ویزا کنند و داخل کشور شوند.

عضو هیئت نمایندگی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: نخستین حرکت بخش اقتصادی برای کار تجاری با آمریکا، پرواز مستقیم است و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه از دو طرف این پرواز، اعلام می‌شود.

اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در ایالات متحده به ثبت رسیده است

حجازی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ایران و آمریکا، در ایالات متحده به ثبت رسیده است و در ایران نیز در حال پی گیری است و به زودی فعالیت خود را شروع می‌کند. این اتاق بازرگانی، تنها بخش روابط تجاری و اقتصادی را پی گیری می‌کند.

عضو هیئت نمایندگی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: یکی از انتخاب‌های خوب دولت، انتخاب آقای نهاوندیان به عنوان رییس دفتر است و امیدی که این دولت در بخش خصوصی ایجاد کرده است، یک ثباتی در بازار ایجاد کرده است که امیدواریم این امید، ثبات داشته باشد.

وی افزود: صحبت‌ها حاکی از این است که در چند ماه آینده، کل تحریم‌های ایران لغو شود. دولت آقای روحانی، دولت امید است و در چند ماهی که این دولت مشغول به کار شده است، امید زیادی در بخش خصوصی حاکم شده است.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: خواسته تمام فعالان اقتصادی، ثبات نرخ ارز است زیرا باعث می‌شود که فعال اقتصادی بتواند برای صادرات و واردات برنامه ریزی کند.

18 میلیارد دلار ارز در منازل مردم است که باید به اقتصاد تزریق شود

حجازی افزود: بازار باید نرخ ارز را تعیین کند. تجربه این 3 دهه نشان داده است که هر وقت دولت در نرخ ارز دخالت کرده است، به نفع هیچ کس به جز دلالان و سودجویان نبوده است. کارهای تکراری نباید انجام شود.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: اگر روند سقوط نرخ ارز ادامه پیدا می‌کرد، به نفع کشور بود. طبق گفته بانک مرکزی، 18 میلیارد دلار ارز در منزل مردم وجود دارد و اگر این پول وقتی بازار در حال عکس العمل نشان دادن است، وارد بازار شود، در بخش اقتصادی کشور به خوبی استفاده می‌شود.

وی افزود: بخش خصوصی مایل به سقوط قیمت ارز نیست اما ثبات و نرخ واقعی ارز برای بخش خصوصی لازم است.

حجازی تصریح کرد: گفته‌ها و نظرات برخی بیشتر باعث زیان مردم و سود سودجویان می‌شود. مسوولین وقتی صحبتی در بخش صنعتی و اقتصادی می‌کنند، همه چیز را در نظر بگیرند.

عضو هیئت نمایندگی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: نقدینگی در واحدهای صنعتی به شدت کاهش پیدا کرده است، مشکلات امروز در نقدینگی و کارمزد بالای بانک‌ها، جوابگوی تولید نیست.
وی افزود: یک ایرانی در آمریکا که موسس اتاق بازرگانی ایران و آمریکاست، در حال ساخت دو هتل در مکه است و اگر این سرمایه به ایران بیاید و زمینه برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شود، بسیار عالی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها