کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لطف میلیاردی به رایتل ; به چه دلیل ؟


کد خبر : ۱۵۱۱۴سه شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۲۲۳۵۹۵ بازدید

لطف دولت در حق رایتل با اعطای مجوز آزمایشی ارتقای نسل بدون در نظر گرفتن حق لایسنس، کامل و بار دیگر بین اپراتورها تبعیض گذاشته شد.

روز گذشته مراسم ارتقای آزمایشی پروانه شرکت خدمات ارتباطی رایتل به نسل LTE و LTE-Advanced با حضور وزرای ارتباطات و کار در سالن تلاش وزارت کار برگزار و به شکل نمادین پروانه ارتقای نسل به رایتل اعطاء شد.

اپراتورهای ایرانسل و همراه اول در نیمه سال گذشته موفق به دریافت مجوز ارتقا به نسل‌های بالاتر ارتباطی شدند اما از آن جهت که رایتل اپراتوری تازه کار و در انحصار 3G بود، کمی با تأخیر مجوز ورود به نسل چهارم را دریافت کرد.

در حالیکه مجوز ارتقا نسل رایتل به صورت آزمایشی است اما هیچ نمودی از این موضوع در تبلیغات و بنرهای نصب شده در سالن مراسم به چشم نمی‌خورد و حتی در اِستند پشت تریبون سخنرانی اینگونه نوشته شده بود "4G رایتل هم‌اکنون در شهر شما"؛ در حالیکه مجوز آزمایشی ارائه خدمات نسل چهارم این اپراتور برای سه شهر تهران، کرج و کیش صادر شده است.

مجوز آزمایشی رگولاتوری به این اپراتور که در قالب توافقی نمادین تا پایان دوره تست و رسمی شدن بهره‌برداری از خدمات این نسل ارائه شده، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خطاب به مدیر عامل رایتل نوشته است:

با توجه به مصوبه شماره یک جلسه شماره 220 مورخ 94/6/8 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص ارتقا پروانه فعالیت رایتل برای ارائه خدمات تلفن باند پهن مبتنی بر فناوری نسل چهارم از قبیل LTE و LTE-Advanced براساس استانداردهای ITU و 3GPP، این شرکت می‌تواند یک پروژه آزمایشی برای تست تجهیزات و شبکه بدون بهره‌برداری تجاری و واگذاری خدمات به صورت عمومی به مدت حداکثر 2 ماه از تاریخ این نامه(94/6/9)، در شهرهای تهران، کرج و کیش در نقاط تعیین شده در فهرست پیوست اجرا کند.

بهره‌برداری تجاری و واگذاری خدمات به صورت عمومی و خارج از نقاط فوق، صرفا پس از تصویب شرایط و ضوابط ارتقا پروانه آن شرکت در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تنظیم الحاقیه مربوطه و امضا و مبادله آن امکانپذیر بوده و هرگونه تبلیغات تجاری در خصوص این شبکه در دوره اجرای آزمایشی مجاز نیست."

بنابراین حداقل تا 2 ماه نسل چهارم رایتل در شهر شما نخواهد بود و تنها در نقاط خاص تهران، کرج و کیش به شکل آزمایشی ارائه می‌شود.

علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت در اعطای مجوز ارتقای آزمایشی پروانه این شرکت همچون دو اپراتور دیگر (همراه اول و ایرانسل) برخورد شود اما باز هم شاهد تبعیض در برخورد با این اپراتور 100 درصد دولتی و متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بودیم.

به گزارش تسنیم، همراه اول و ایرانسل در زمان موافقت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای ورود آزمایشی به نسل‌های بالاتر ارتباطی با الحاقیه‌ای تحت عنوان حق لایسنس نسل‌های جدید ارتباطی روبرو شدند که به تأیید هیات دولت هم رسید؛ لذا به هر دو اپراتور اول و دوم موبایل پیش از تست نسل‌های جدید ارتباطی گفته شد که برای ارتقای پروانه باید رقم 300 میلیارد تومان را به حساب خزانه دولت واریز کنند.

اما اکنون که شاهد دریافت مجوز پایلوت ورود به نسل چهارم برای رایتل هستیم، هیچ حرف و حدیثی از حق لایسنس این اپراتور مطرح نیست و حتی صدری مدیر عامل رایتل هم در نشست خبری که به مناسبت ارتقای آزمایشی به نسل بالاتر ترتیب داده بود در پاسخ به این سوال که حق لایسنس شما چه میزان بوده است؟، گفت: مذاکره‌ای با کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‌کنیم تا ببینیم چه می‌شود.

ادامه لطف دولت به رایتل بعد از قرار دادن انحصار در پروانه اولیه آن، تمدید مدت زمان انحصار 18 ماهه، مسکوت گذاشتن جرایم این اپراتور بابت تأخیر در پوشش خدمات جاده‌ای و باز کردن شبکه همراه اول و ایرانسل روی مشترکان رایتل از طریق رومینگ ملی، این بار نوبت حق لایسنس است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها