کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک پیش بینی از سقوط قیمت طلا


کد خبر : ۱۴۸۰یکشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸:۰۰۴۱۲۲ بازدید

در حالی که بانک انگلیسی اچ اس بی سی انتظار دارد به دلیل رشد نرخ تورم،‌ تقاضا برای طلا در آسیا افزایش یابد ۱۰ کارشناس بازار طلا پیش بینی کردند قیمت این فلز در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ با طی روندی نزولی به کمترین رقم در ۴ سال اخیر برسد.
یک پیش بینی از سقوط قیمت طلایک پیش بینی از سقوط قیمت طلا

به گزارش بلومبرگ، بانک انگلیسی اچ اس بی سی با اشاره به جهش سهم منطقه آسیا از بازار مصرف طلای جهان در یک دهه گذشته اعلام کرد، به دلیل رشد تورم شاهد افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد تقاضا برای فلز زرد در آسیا خواهیم بود.چند تن از اقتصاد دانان این بانک شامل فردریک نئومن، با اشاره به آمارهای شورای جهانی طلا نوشتند، تقاضا برای جواهرات، شمش و سکه طلا در هند، چین، اندونزی و ویتنام که در سال 2004، 35 درصد تقاضای جهانی را تشکیل می داد، افزایش یافته و به 60 درصد رسیده است. نئون افزود، شمش طلا در این منطقه عمدتا برای حفظ ارزش دارایی ها مورد استفاده قرار گرفته است.

در حالی که طلا در حال ثبت اولین سال کاهش قیمت از سال 2000 تاکنون است و فدرال رزرو آمریکا در حال بررسی زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی خویش است، کاهش قیمت طلا موجب افزایش تقاضا در میان خریداران سکه و جواهرات در آسیا شده است.نئومن گفت، از سال 2008 تاکنون  تقاضا برای طلا در هند بیش از دو برابر شده است و این در حالی است که مصرف طلا در چین تقریبا 350 درصد رشد داشته است. دو کشور هند و چین بزرگترین خریداران طلا در جهان به شمار می روند.

وی افزود:«با تداوم افزایش تورم در بسیاری از بازارها و عدم وجود جذابیت کافی در نرخ های بهره اشتهای سیری ناپذیر آسیا برای طلا همچنان ادامه خواهد داشت.»قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 21 درصد کاهش یافته است. بر اساس پیش بینی 10 کارشناس بازار طلا، قیمت طلا در سه ماهه چهارم 2013 کاهش خواهد یافت و در واکنش به کاهش سیاست محرک اقتصادی، به پایین ترین سطح در 4 سال اخیر خواهد رسید.

نئومن اضافه کرد: «در بازارهایی نظیر هند، ویتنام و چین، مصرف کنندگان ابزارهای کمی برای  حفظ ارزش  دارایی های خود در مقابل افزایش قیمت ها دارند....در سالهای اخیر، افزایش تورم  تقاضا برای طلا در تعدادی از بازارها را بالا برده است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها