کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فواید امضا الکترونیک در فرآیند بانک‌ها


کد خبر : ۱۴۷۵۶شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰:۴۷۱۹۸۹ بازدید

یکی از این ابزارها که کمک به شناسایی اصالت امضاء شخص را تسهیل می بخشد و به صورت دیجیتال در فرایند کار بانکها مورد استفاده قرار ...

یکی از این ابزارها که کمک به شناسایی اصالت امضاء شخص را تسهیل می بخشد و به صورت دیجیتال در فرایند کار بانکها مورد استفاده قرار میگیرد. ثبت امضاء مشتریان به صورت دیجیتال و save آنها در بانک اطلاعات مشتریان برروی Core بانکها می باشد.

 امروزه با توجه به لزوم کنترل و نگهداری امن اطلاعات اشخاص علی الخصوص در سیستم بانکی و امکان تطابق امضاء اسناد بانکی شخص با امضاء ثبت شده در بانک اطلاعاتی مشتری این امکان وجود دارد تا ضمن جلوگیری از جعل و سوء استفاده های احتمالی بابت اسکن نمودن امضاء جایگزین توسط کاربران شعب ، در مواردی که به جهت حجم کار کاربران امکان اسکن نمودن امضاءدر هنگام افتتاح حساب مشتری امضاء او را در کثر ثانیه در بانک اطلاعاتی بانک قرار می دهد. 

از مزایای اسکن دیجیتال این می باشد که امضاء دیجیتال از جهات بسیار مشابه امضاء دست نویس است با این تفاوت که جعل امضاء دیجیتال به مراتب دشوار تر از امضاء دست نویس می باشد. در اسکنر امضاء توسط 4 آیتم اساسی در امضاء مشتری ثبت و مورد بررسی قرار می گیرد.
 
این 4 آیتم عبارتند از:

1- ثبت تصویر کلی امضاء

2- ثبت و محاسبه نقطه شروع و پایان امضاء

3- ثبت و محاسبه فشار بر صفحه جهت امضاء

4- ثبت و محاسبه سرعت امضاء

با توجه به ثبت دیجیتال امضاء توسط مشتری و ثبت آن در بانک اطلاعاتی ایشان امنیت واقعی امضاء دیجیتال قابلیت انکار و تردید ندارد به این معنا که امضاکننده پس از ثبت امضاء توسط اسکن دیجیتال امضاء به هیچ عنوان نمی تواند امضاء منتسب به خود را نفی نماید.

در صورت استفاده از اسکن دیجیتال امضاء این امکان برای بانک وجود دارد که امضاهایی که با مرور زمان توسط صاحب امضا تغییر می یابد مجدد توسط دستگاههای اسکن دیجیتال امضاء ثبت گردد. 

این مورد راحتی کار کاربران و بانک اطلاعات امضاء مشتریان را در بر خواهد داشت. با توجه به ثبت دیجیتال امضاء و ثبت دیجیتال امضاء و ثبت آن در بانک اطلاعاتی بانک در صورت مغایرت امضاء چک یا اسناد تعهد آور با امضاء بانک اطلاعات مشتری، می توان از طریق مراجع قضایی مرتبط با جرائم سایبری جهت استناد قانونی مورد استفاده قرار گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها