کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

به احترام گران‌ترین مرسدس بازار


کد خبر : ۱۴۷۴یکشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵:۳۴۵۱۶۲ بازدید

مرسدس اگرچه پیش از این با CL600 کوپه وارد باشگاه یک میلیارد تومانی‌ها شده بود ولی در حضور آن رقیب ایتالیایی و این رقبای هم‌وطن آلمانی تقریباً حرفی برای گفتن نداشت.
به احترام گران‌ترین مرسدس بازاربه احترام گران‌ترین مرسدس بازار

دنیای خودرو : اما حالا در ایامی که واردات خودرو با حساسیت فوق‌العاده‌ای پیگیری می‌شود و دولت با اعمال ممنوعیت و محدودیت‌ها روی آن به شدت نظارت دارد، محصولی وارد بازار می‌شود که تقریباً همه چارچوب‌های قانونی را پشت سر گذاشته است. خُب حتماً می‌دانید که وقتی یک نفر در ایران یک میلیارد یا بیشتر بابت خودرویی پول می‌دهد، دنبال سواری راحت، هندلینگ بالا و آپشن خاص نیست. او این پول را می‌دهد تا به اندازه یک میلیارد یا بیشتر، دیده شود. خدا شاهده!

بازگشت خوب یا بد؟

تقریباً 60 سالی می‌شود که مرسدس‌بنز Sکلاس تولید می‌شود. دقیقش را بگوییم 59 سال. از 1954 به این‌سو. با اینکه اغلب تولیدات این شرکت با خواص لوکس و کیفیت بالا تولید می‌شدند، اما مرسدسی‌ها خودشان به این کلاس لوکس و اشرافی می‌گویند. این داستان از همان پونتون‌های W180 آغاز شد و تا امروز که شاهد Sهای جنجالی و بحث‌برانگیز W222 هستیم. جنجالی و بحث‌برانگیز به این خاطر که از نظر موافق و مخالف کلیه تولیدات این کلاس تا پیش از این نسل همگی با چهره‌ای قابل قبول، باوقار و پرابهت تولید می‌شدند. اما به وضوح معلوم است که مهندسان و طراحان اشتوتگارت برای نسل جدید کمی بدسلیقگی به خرج داده‌اند. استفاده از چراغ‌های گرد  با آن همه LED به دنیای سنگین و رنگین این برند نمی‌خورد. نه خیلی ولی باید اعتراف کرد Sکلاس جدید کمی فانتزی شده. کمی جوان‌پسند شده است. مرسدس از آن سوی پشت بام افتاد. نه به آنکه می‌خواست از شر «پیرمردی بودن» خلاص شود و نه به اینکه حالا در مظان اتهام «پسربچه بودن» است. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند خودروی جدید از نظر توانمندی و امکانات کوچک‌ترین ضعفی دارد. واقعاً هیچ‌کس. ولی انتقاد آن است که مرسدس در طراحی کلیه محصولات جدید خود نتوانسته آن حس عالی تولیدات قبلی را تکرار کند. حالا Sکلاس هیچی. نگاهی بیندازید به Eکلاس با آن چراغ‌های بی‌مفهوم و Cکلاس با آن جلوپنجره چینی‌پسند. بین خودمان باشد، طراح نسل جدید Sکلاس‌ها یک آسیایی‌تبار به اسم یون ایل هون بوده است.

بگذریم از این حرف‌ها. کاری است که شده. نسل جدید آمده و الان در حال خرید و فروش شدن است. بیایید درباره خوبی‌هایش صحبت کنیم. درباره آن سیستم تعلیق بی‌نظیرش که شاسی را روی فنرها مانند یک تکه کارامل روی یک تکه ژله نرم نگه داشته است. اگر پیش از این مغز Sکلاس‌ها شبیه به یک مهندس جوان بود، اکنون در مدل‌های جدید شاهد یک اتاق پر از پروفسور هستیم. تا حالا از دوربین‌های استریو چیزی شنیده‌اید؟ سیستمی که این خودرو به کمک آن می‌تواند تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت و تا 15 متر اطراف خودرو را تحلیل کند و وضعیت پایداری بدنه را طبق وضعیت جاده هماهنگ کند. دقت کردید؟ 130 کیلومتر در ساعت. 
مرسدسی‌ها روی Sکلاس جدید از سیستم صوتی Burmester با 24 اسپیکر بهره گرفته‌اند. اگر به شما گفته‌اند ولوو دارای سیستم‌های جلوگیری از تصادف است باید بگوییم که مرسدس این فناوری را در سال 2000 استفاده می‌کرد. اکنون بعد از 13 سال شاهد بهره‌گیری از نسخه بسیار مدرن آن هستیم که سرتاسر خودرو را مانند یک زیردریایی به کمک رادار رصد می‌کند. شک نکنید تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت شما در هیچ تصادفی مقصر نیستید. او خودش ترمز می‌گیرد، خودش هشدار می‌دهد، خودش صدای سیستم صوتی را کم می‌کند، خودش موبایلتان را قطع  می‌کند، خودش فلاشر می‌زند و خودش تقریباً همه‌کار می‌کند. اما فقط تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت. به نظر شما چگونه است که مرسدس می‌گوید روی محصول جدید خود 2 ایربگ جدید نصب کرده است؟ در حقیقت سوال این است که این 2 را کجا گذاشته است؟ مگر جایی هم باقی مانده؟ از زانویی و پرده‌ای گرفته تا جانبی و روبه‌رو. روی نسل جدید Sکلاس 2 ایربگ درون کمربندهای سرنشینان جلو تعبیه شده تا مبادا هنگام تصادف به آقا یا خانم راننده فشاری وارد شود. مرسدس‌بنز Sکلاس کد W222 اولین خودرویی است که با سیستم روشنایی تمام LED تولید شده است. در چراغ‌های جلو 56، چراغ‌های عقب 35 و در داخل کابین 300 عدد دیود LED نصب شده. راستش این کار در عین خلاقیت، یک ایراد بزرگ دارد. اگر یک چراغ LED‌ بسوزد علاوه بر اینکه نمای خودرو را به هم می‌ریزد، تعویضش را هم با مشکل و هزینه روبه‌رو می‌کند. فرمان این خودرو چیزی بیش از حد تصورتان هوشمند است. تا سرعت 190 کیلومتر در ساعت، سبک رانندگی شما را تشخیص داده خودروهای اطراف را تشخیص داده و خلاصه که نمی‌گذارد برای خود و دیگران خطرآفرین باشید. حتماً شنیده‌اید که خودروهای امروزی همگی سنسور پارک دارند. گول اسمش را نخورید. این یعنی یک سری حسگر که به کمک آن می‌شود بدون نگاه کردن به عقب خودرو را پارک کرد. اما مرسدس داستان ما واقعاً خودش پارک می‌کند. این از آن آپشن‌هایی است که خانم‌ها عاشقش می‌شوند!

یک گام تا 2 میلیارد تومان

طبق بررسی‌ها آن چیزی که وارد ایران شده مدل S500 است. در بازار آمریکای شمالی به همین مدل S550 می‌گویند. کاری به اسم و اسم‌گذاری‌اش نداشته باشید. پیشرانه این خودرو پنج لیتری نیست. 4.6 لیتری دو توربو است. بیایید نگاهی بیندازیم به رقبای یک میلیاردی این خودرو. در نظر داشته باشید که این یک مقایسه بین قیمت و نه بین کلاس طراحی. در گام اول گران‌ترین مازراتی بازار خودنمایی می‌کند؛ مدل Quattroporte S (بخوانید کواتروپورتی). یک اسپرت ایتالیایی که به دلیل سدان بودنش، قابلیت مسافرت و خانوادگی بودن را نیز دارد. نسخه S این مازراتی یا به قول عده‌ای از خواص، مَزراتی دارای یک پیشرانه 4.7 لیتری هشت سیلندر Vشکل بدون توربوشارژر است. قدرت آن 424 اسب‌بخارش و گشتاورش 490 نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن 5.6 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 262 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. می‌بینید که در شتاب اولیه نمی‌تواند بر S500 غلبه کند ولی در تاپ اسپید حرف‌هایی برای گفتن دارد. این محصول در بازار حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

نفر بعد پورشه پانامرای توربو است. یک رقیب هم‌وطن از دیار ژرمن‌ها که به لطف پیشرانه‌ای 4.8 که مانند S500 دو توربو و هشت سیلندر Vشکل است می‌تواند 500 اسب‌بخار نیرو و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا 100 آن چهار ثانیه و سرعت نهایی‌اش 303 کیلومتر در ساعت است. راستش هم در شتاب و هم در سرعت دست و پای مرسدس را بسته است. از نظر امکانات هم چیزی کم ندارد. تازه قیمتش هم کمتر است. فقط یک میلیارد و 200 میلیون تومان.نفر آخر، یک محصول خاص است. سری شش گرن‌کوپه بیش از آنکه رقیب اصلی S500 باشد با مرسدس‌بنز CLS و آئودی A7 رقابت می‌کند. این محصول از آن کوپه‌هایی است که چهار درب دارد. چرایی‌اش را از خود ب‌ام‌و بپرسید. آن‌ها می‌گویند دلیل اصلی‌اش فرم خمیده طراحی بدنه است. پیشرانه‌اش 4.4 لیتری هشت سیلندر Vشکل با 402 اسب‌بخار است. نسخه توربوی آن با همین حجم 439 اسب‌بخار توان دارد. گرن کوپه صفر تا 100 را طی 4.9 ثانیه طی می‌کند و بعد از آن درست مانند مرسدس روی سرعت نهایی 250 کیلومتر در ساعت به صورت الکترونیکی قفل می‌شود. قیمت این ب‌ام‌و یک میلیارد و 150 میلیون تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها