کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۴۴۶۶سه شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۴۱۱۲۶۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی که طی شب گذشته و نخستین لحظات امروز سه شنبه به بالاتر از 1100 دلار در هر اونس رسیده بود بار دیگر با ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی که طی شب گذشته و نخستین لحظات امروز سه شنبه به بالاتر از 1100 دلار در هر اونس رسیده بود بار دیگر با افت نسبی روبرو شده و به کانال 1000 دلار بازگشته است.

به گزارش رویترز، قیمت طلا شب گذشته در حالی به نزدیک ترین سطح خود در 3 هفته گذشته رسید که گمانه زنی هایی در خصوص عدم افزایش نرخ بهره آمریکا از سوی فدرال رزرو در نشست سپتامبر مطرح شد.

بر اساس این گزارش برخی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که گزارش اخیر وزارت کار آمریکا در خصوص فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه جولای مطابق با انتظارات نبوده و این مساله مانع از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی خواهد شد.این مساله موجب شد تا قیمت طلا روز دوشنبه تا سطح 1108 دلار در هر اونس افزایش یابد که این بالاترین رقم از 21 جولای به شمار می رود. قیمت طلا البته امروز سه شنبه بار دیگر روند نزولی گرفته و به مرز 1098 دلار رسیده است.

قیمت طلا شب گذشته بیش از یک درصد افزایش یافت که این میزان افزایش از 18 ژوئن بی سابقه بوده است. کاهش شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در مبادلات روز دوشنبه داشته است.

دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا که پیش از این از افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر حمایت کرده بود در اظهارات روز گذشته خود تنها گفت: تصمیم در خصوص افزایش نرخ بهره باید هرچه سریعتر اتخاذ شود.

استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا نیز در اظهارات مهمی تاکید کرد: نرخ تورم آمریکا به صورت موقتی پایین آمده است و این در شرایطی است که اقتصاد این کشور نزدیک به سطح اشتغال کامل قرار دارد.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان تولید طلای چین نیز در شش ماه نخست امسال با 8.4 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده و به 228 تن رسیده است.

مذاکرات یونان و وام دهندگان بین المللی نیز بر سر جزییات سومین بسته نجات مالی و اقتصادی همچنان مسیر ماراتن گونه خود را دنبال می کند.به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و انتشار آمارهای اقتصادی چین، منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها