کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انبار خودروسازان خالی از کیسه‌های هوا


کد خبر : ۱۴۴۱شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶:۵۸۳۴۸۶ بازدید

مهلت نصب دو کیسه هوا(ایربگ) روي هر خودرو در حالی در آخرین ماه‌های عمر دولت دهم برای چندمین بار تمدید شد که رییس سازمان ملی استاندرد گفته است اجازه نمی‌دهد جان مردم به خاطر برخی مصوبات دولت گذشته به خطر بیفتد.
انبار خودروسازان خالی از کیسه‌های هواانبار خودروسازان خالی از کیسه‌های هوا

نظام الدین برزگری در مخالفت با مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی که نصب 2 ایربگ را برای چندمین بار به تاخیر انداخت، می‌گوید: خودروسازان مکلف هستند هر خودروی تولیدی را به 2 ایربگ مجهز کنند. تاکید برزگری بر نصب 2 ایربگ در حالی است که بخش زیادی از تولیدات خودروسازان به جز یکی از پرتیراژترین مدل‌های داخلی با دو ایربگ روانه بازار می‌شوند؛ اما با این وجود مشکل تازه ای بر سر راه تولید خودرو با دو ایربگ قرار گرفته است. به نقل از خبرگزاری مهر، مشکل جدید خودروسازان این است که موجودی انبار ایربگ آنها رو به اتمام است و روند واردات کیسه هوا به کشور نیز به دلیل وجود تحریم‌های بین المللی به کندی انجام می‌شود. بر همین اساس خودروسازان اعلام کرده‌اند نصب 2 ایربگ روی محصولاتشان تا زمانی ادامه خواهد داشت که موجودی انبار آنها پاسخگو باشد. 

حال با توجه به تاکید رییس سازمان ملی استاندارد بر اجرای این مصوبه توسط خودروسازان و از طرفی مشکلات تامین کسیه هوا، باید دید دولت یازدهم برای حل این معضل، مهلت دوباره به خودروسازان را راه چاره قرار می‌دهد یا اینکه به دنبال راه حلی اساسی برای حل این مشکل خواهد بود. نصب کیسه هوا ‌روی خودرو‌ها از سال ۸۸ و با تصویب در شورای عالی استاندارد کلید خورد و با تاخیر فراوان به اجرا درآمد، اما روندی نامناسب را طی می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها