کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آکورد، یک سدان مناسب برای خانواده


کد خبر : ۱۴۱۸یکشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸:۵۷۹۵۲۹ بازدید

آمریکایی است! اما آمریکایی اصیل نه! نام آن هوندا آکورد است. یک ژاپنی اصیل. بالاخره بعد از سال‌ها وقفه در ورود خودرو هوندا، در سال 91 شاهد ورود این خودرو به ایران بودیم.
آکورد، یک سدان مناسب برای خانوادهآکورد، یک سدان مناسب برای خانواده

دنیای‌خودرو : فامیلی‌موتور به عنوان نماینده رسمی هوندا توانست دو مدل از محبوب‌ترین خودروهای هوندا را به صورت رسمی وارد ایران کند. یکی از این خودروها، هوندا سیویک سدان است. خودرویی که در دهه 90 میلادی مدل‌های سدان و هاچ‌بک آن علاقه‌مندان ایرانی را به سمت خود جلب کرده بود. البته شاید باور آن سخت باشد، اما هوندا آکوردهای وارد شده به ایران ساخت کشور آمریکا است . حالا فامیلی‌موتور به عنوان نماینده رسمی هوندا در ایران توانست بعد از سال‌ها، محصولات هوندا را وارد ایران کند. یکی از مدل‌هایی که طرفداران خاص خود را دارد هوندا آکورد است. خودرویی که در مدل‌های سدان و کوپه تولید می‌شود. فعلاً نمونه کوپه این خودرو وارد کشور نشده است. اما به خاطر دلایل نامعلومی تعداد بسیار محدودتری از نسخه سدان توانسته از گمرکات کشور ترخیص شود.


هرگز آن را دست کم نگیرید
شما سوار یک خودروی سدان خانوادگی شده‌اید. بهتر است بگوییم خودرویی که بیشتر برای افراد بالای 40 سال مناسب است. اما هوندا آکورد تا حدودی ویژگی‌ها و مشخصات یک خودروی جوان‌پسند را به همراه دارد. ویژگی‌هایی که باعث شده تا جوانان آکورد را برای خودروی روزمره خود انتخاب کنند. اگر یک تاجر جوان، مهندس و طراح جوان هستید نیز می‌توانید آکورد را برای استفاده شخصی انتخاب کنید. خیالتان راحت، از انتخابتان هرگز پشیمان نخواهید شد. آکورد با پیشرانه 2.4 لیتر به نوعی دوستدار محیط‌زیست و حساب بانکی شما است. میانگین مصرف سوخت 7.5 لیتر برای یک سدان 1495 کیلوگرمی است که با این پیشرانه، بسیار قابل تحسین است.فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان این اطمینان را به شما می‌دهد که مسافرت بسیار خاطره‌انگیزی را در پیش روی داشته باشید. اگر برای خرید هوندا آکورد رقبای همکلاس این خودرو را در نظر بگیرید حتماً قانع می‌شوید که به سراغ آکورد بروید. هوندا کمتر از یکسال است که وارد کشور شده است. اما از آنجایی که سابقه درخشانی نزد خودروسواران دارد به راحتی می‌تواند در بازار خودروهای وارداتی برای دیگر رقبا مشکل‌ساز شود. مدل پایه هوندا آکورد با کد DX شناخته می‌شود. می‌توان گفت هوندا آکورد به عنوان گران‌قیمت‌ترین خودرو در گروه سدان‌های نیمه‌لوکس خانوادگی جای دارد. جایی که در آن کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری نیز قرار دارد.

آرام و نرم، دقیقاً یک هوندای اصیل
هیچ قسمتی از کابین و نمای خارجی خودرو همانند یک خودروی اسپرت طراحی نشده به غیر دکمه استارت پیشرانه. افرادی که با خودروهای ساخت فراری رانندگی کرده‌اند و حتی داخل کابین این خودروها نشسته‌اند، زمانی که درون کابین هوندا آکورد قرار می‌گیرند حتماً دکمه استارت پیشرانه برایشان جلب توجه می‌کند. رنگ قرمز این دکمه که بر روی آن عبارتEngine Start/Stop حک شده به نوعی حس روشن شدن یک پیشرانه اسپرت را برای راننده به همراه خواهد داشت. این دکمه در قسمت پایینی داشبورد و کنار سیستم تهویه اتوماتیک قرار دارد. اما پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری آکورد با صدایی آرام و نرم روشن می‌شود. این صدا بیشتر مورد تأیید افراد مسن است. اما طراحی کابین موضوع دیگری را اثبات می‌کند. از همان طرح داشبورد می‌توان حدس زد که هوندا یک سدان نیم لوکس را برای خانواده در نظر گرفته است. استفاده از تریم چوب در بخش داخلی خودرو نظیر داشبورد، کنسول مرکزی و رودری‌ها تداعی‌کننده یک خودروی لوکس است. البته نمونه مورد آزمایش از نظر تجهیزات و امکانات در حد متوسط است. زیرا مدل‌های فول آپشن هوندا آکورد دارای پوشش چرم صندلی هستند.

رانندگی با یک پیشرانه کم مصرف
آکوردهای وارد شده به کشور ساخت آمریکا است. این موضوع را می‌توان از روی برچسب ستون در سمت راننده متوجه شد. همچنین بر روی صندلی‌ها نیز عبارت ساخت اوهایو نیز به چشم می‌خورد. می‌توان گفت هوندا آکورد یک خودروی ژاپنی آمریکایی است. اما اصالت ژاپنی بودن خود را حفظ کرده و رانندگی کاملاً آرامی را برایتان به همراه دارد. همان‌طور که اشاره شد پیشرانه با صدایی بسیار آرام روشن می‌شود. جعبه‌دنده پنج سرعته اتوماتیک حالت تیپ‌ترونیک و تعویض‌دنده از پشت فرمان را ندارد. در کنار این جعبه‌دنده هوندا برای کاهش مصرف سوخت از تکنولوژی مدیریت هوشمند سوخت ECON استفاده کرده است. در سمت چپ داشبورد یک دکمه سبز رنگ وجود دارد. با زدن این دکمه بر روی صفحه کیلومتر شمار علامت برگ به نشان فعال شدن سیستم ECON ظاهر می‌شود. این سیستم با توجه به نوع و سبک رانندگی و شرایط آب و هوایی به همان مقدار از پیشرانه نیرو دریافت می‌کند. البته در ترافیک‌های سنگین و توقف‌های طولانی فعال بودن این سیستم مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. اما هوندا برای کاهش میزان مصرف سوخت به همین جا بسنده نکرده و استفاده از برترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها در بخش پیشرانه مختص هوندا است. این خودروساز با استفاده از سیستم i-VTEC (سیستم کنترل زمان‌بندی سوپاپ‌ها) باعث کاهش چشم‌گیر مصرف سوخت در خودرو شده است. این تکنولوژی‌ها در آکورد باعث شده تا در شهر تنها 9 لیتر بنزین به ازای 100 کیلومتر رانندگی مصرف شود. همچنین این میزان در جاده به 5.8 لیتر رسیده است. و میانگین آن 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

حرکت را آغاز می‌کنیم. شتابگیری ابتدایی خودرو تا حدودی همه چیز را مشخص می‌کند. اما به لطف بهره‌مندی از جعبه‌دنده پنج سرعته تعویض‌دنده‌ها در بهترین شرایط صورت می‌گیرد و افت شدید را احساس نخواهید کرد. پیشرانه 173 اسب‌بخاری آکورد در شتابگیری‌های اولیه در خودرو با کمی تأخیر در تعویض‌دنده انجام می‌شود. اما این تأخیر در رانندگی چندان قابل احساس نیست. از آنجایی که آکورد برای خانواده در نظر گرفته شده باید کابین آن تا جای ممکن از عایق‌بندی قابل قبولی برخوردار باشد. تا با دور موتور 4 هزار هیچ صدای آزاردهنده‌ای به داخل کابین نفوذ نمی‌کند. اما با عبور عقربه دور موتور از عدد چهار صدای پیشرانه تا حدودی به داخل کابین نفوذ نکند. البته این صدا چندان هم برای سرنشینان آزاردهنده نخواهد بود و به راحتی می‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد. 

پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ آکورد با آرایش خطی دارای حجم دقیق 2356 سی‌سی است. این پیشرانه قادر به تولید 173 اسب‌بخار قدرت در 6200 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌متر در 4000 دور بر دقیقه است. صندلی‌های پهن و بزرگ آکورد رانندگی را برایتان آرام‌بخش‌تر می‌کند. تنها صندلی راننده در این مدل به صورت برقی تنظیم می‌شود و صندلی سرنشین کناری به صورت دستی تنظیم می‌شود و در نمونه‌های فول آپشن هر دو صندلی جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند.  در طول مدت زمان رانندگی آکورد با بهره‌مندی از آینه‌های بزرگ جانبی میدان دید بسیار خوبی را برای شما به همراه دارد. طول آکورد 4890 میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب 2775 میلی‌متر است. به همین خاطر فضایی که برای سرنشینان جلو و عقب در نظر گرفته شده بسیار خوب و راحت است. این فضا باعث می‌شود تا در مسافرت‌ها نیز احساس خستگی کمتری برای سرنشینان ایجاد شود. از نقاط قوت در این خودرو می‌توان به وجود ترمزهای عالی اشاره کرد. علاوه بر اینکه شما در طول رانندگی تسلط خوبی بر روی خودرو دارید می‌توانید در هر سرعتی به راحتی آکورد را متوقف کنید. این ترمزها به راحتی آکورد 1530 کیلوگرمی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن متوقف می‌کند. البته بهتر است که این موضوع را بدانید، شتاب صفر تا 100 آکورد در بهترین شرایط در مدت زمان 8.2 ثانیه صورت می‌گیرد. در صورتی که شتاب صفر تا 100 کیا اپتیما در مدت زمان 9.5 ثانیه انجام می‌شود. همچنین کیا اپتیما دارای وزن خالص 1450 کیلوگرم است. اگر می‌خواهید با آکورد در خیابان و شهر رانندگی کنید بدانید که بهترین انتخاب در میان دیگر سدان‌های موجود در بازار است. یکی از نزدیک‌ترین رقبا برای هوندا آکورد، کیا اپتیما است. اپتیما شاید از نظر ظاهری و طراحی تا حدودی برتر از آکورد به نظر برسد اما باید واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کرد که کیفیت محصولات هوندا همیشه نسبت به دیگر رقبای کره‌ای خود بهتر است و این موضوع در تست‌های کیفیت که بعد از 100 هزار کارکرد خود را نشان می‌دهد قابل اثبات است. هوندا آکورد توانسته از موسسه ایمنیNHTSA  پنج ستاره دریافت کند. شرکت فامیلی‌موتور با توجه به نوسان قیمت ارز در بازار مدل فول هوندا آکورد را با قیمت 173 میلیون تومان به فروش می‌رساند. محصولات فامیلی‌موتور شامل پنج سال گارانتی یا 150 هزار کیلومتر کارکرد است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها