کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا بار دیگر به سطح 1100 دلار رسید


کد خبر : ۱۳۹۵۴شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۱۹۱۱۵۶ بازدید

قیمت طلا که روز جمعه در بازارهای بین المللی ابتدا با کاهش یک درصدی روبرو شده بود بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شد و به مرز 1100 دلار ...

قیمت طلا که روز جمعه در بازارهای بین المللی ابتدا با کاهش یک درصدی روبرو شده بود بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شد و به مرز 1100 دلار در هر اونس نزدیک شده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر کاهش شاخص سهام آمریکا قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شد ولی در عین حال با بیشترین کاهش هفتگی از ماه مارس مواجه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا که پیش از این به کمتر از 1077 دلار رسیده بود با 0.5 درصد افزایش روبرو شد و به بیش از 1098 دلار رسیده است. دیوید مگر تحلیلگر ارشد موسسه های ریج فیوچرز تاکید کرد که افت شدید شاخص سهام تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشته است. البته ادامه روند صعودی ارزش دلار مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.

قیمت جهانی طلا روز دوشنبه با افت شدید 3 درصدی مواجه گردید و به پایین ترین سطح در 5 سال گذشته رسیده است. افت 3 درصدی قیمت طلا در یک روز نیز در دو سال گذشته بی سابقه بوده است. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال اخیر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش شدید قیمت طلا داشته است.

گزارش سایت طلا می افزاید، نشست آتی فدرال رزرو قرار است روزهای 28 و 29 جولای برگزار شود. تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز اعلام کردند که در کوتاه مدت اعتماد سرمایه گذاران بین المللی عامل مهمی در تعیین روند نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

به احتمال زیاد فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز برای ششمین روز متوالی با کاهش روبرو شده و به کمتر از 684 تن رسیده است که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 میلادی به شمار می رود.

تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین نیز چندان مستحکم و قوی نیست و این مساله نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا، احتمال افزایش چشمگیر قیمت این فلز زرد تا پایان امسال ناچیز خواهد بود چرا که عامل مهمی که بتواند قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا را افزایش دهد، در شرایط کنونی وجود ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها