کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکود بی سابقه در بازار تلویزیون‌های LCD


کد خبر : ۱۳۸۸شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۸:۴۹۴۱۴۴ بازدید

بازار نمایشگرهای LCD در سال‌های اخیر و به دنبال افزایش تقاضا برای تلویزیون‌ها، مانیتورها و دیگر محصولات مبتنی بر این نمایشگرها همیشه داغ و پر رونق بوده است. با این همه اما گویا این صنعت برای اولین بار در تاریخ خودش حالا رکود را تجربه کرده است.
رکود بی سابقه در بازار تلویزیون‌های LCDرکود بی سابقه در بازار تلویزیون‌های LCD

جدیدترین گزارش تحقیقاتی منتشر شده از سوی موسسه iSuppli در این مورد نشان می‌دهد که بازار جهانی تلویزیون‌های LCD برای اولین بار در فصل سوم سال جاری میلادی شاهد کاهش میزان صادرات نسبت به فصل دوم امسال بوده است. این در حالی است که معمولا این زمان از سال، زمان رونق و رشد بازار تلویزیون‌ها است.بر اساس این گزارش میزان صادرات جهانی تلویزیون‌های LCD در فصل سوم سال 2013 به 58 میلیون دستگاه رسیده است، در حالی که این رقم برای فصل دوم امسال برابر 8/58 میلیون دستگاه بوده است. میزان صادرات جهانی تلویزیون‌های LCD در سال گذشته میلادی و در فصل سوم آن هم برابر 60 میلیون دستگاه بوده است و این میزان برای فصل دوم آن برابر 5/54 میلیون دستگاه بوده است.

«ریکی پارک» یکی از کارشناسان و تحلیلگران iSuppli در این مورد می‌گوید: «صادرات تلویزیون‌های LCD روند کندی را در فصل سوم امسال طی کرده است. این کاهش کمی عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد، چون فصل سوم معمولا زمانی است که بازار چنین محصولاتی به خاطر نزدیک شدن به فصل تعطیلات رو به رونق می‌روند. با این حال این بار گویا مصرف‌کنندگان و خریداران در فصل سوم امسال تمایل زیادی به خرید تلویزیون‌های جدید نداشته‌اند. این روند منجر به انباشته شدن انبار شرکت‌های تولیدکننده از محصولات جدید شده و ضررهای قابل توجهی را به آنها وارد کرده است.»حتی بازارهای بزرگی مانند بازار کشور چین هم از این جریان بی‌نصیب نمانده و شاهد کاهش چشمگیر میزان خرید تلویزیون بوده‌اند. این موضوع باعث شده است که شرکت‌های بزرگ تولیدکننده پنل‌های تلویزیون‌های LCD در چین مانند Innolux و AUO که محصولاتشان به سرتاسر دنیا صادر می‌شود، ضررهای زیادی را در یک فصل گذشته تجربه کنند. 

در مقابل، اما شرکت‌های تولیدکننده‌ای مانند سامسونگ و شارپ از آنجایی که بازارهای هدف‌شان کشورهای در حال توسعه است، نه تنها شاهد کاهش میزان صادرات خود نبوده، بلکه سهم آنها از بازار این محصولات هم در فصل سوم امسال رشد نسبی را تجربه کرده است. بسیاری از کارشناسان بازار معتقدند که ورود محصولات مشابه به بازار و ارتقاي سلیقه خریداران در سال‌های اخیر باعث شده است که تمایل آنها به خرید تلویزیون جدید کاهش پیدا کند. در واقع خریداران بازار تلویزیون این روزها منتظر ورود محصولاتی با امکانات و طراحی متفاوت هستند.


 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها