کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سخنان جالب علی مطهری در مورد رابطه با آمریکا


کد خبر : ۱۳۸۲۴سه شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸:۴۹۶۶۲۰ بازدید

نماینده مردم تهران در مجلس اعتقاد دارد که روزی که انقلاب کردیم بنا بر قطع رابطه با آمریکا نبود، اتفاقاتی افتاد «و البته چپ‌گرایان در آن نقش ...

نماینده مردم تهران در مجلس اعتقاد دارد که روزی که انقلاب کردیم بنا بر قطع رابطه با آمریکا نبود، اتفاقاتی افتاد «و البته چپ‌گرایان در آن نقش داشتند » که موجب شد آمریکا این رابطه را قطع کند. قرار بر دوام این قطع رابطه نیست.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به خبرنگار نامه نیوز گفت: تیم مذاکره کننده تلاش فراوان و پافشاری بر اصول داشتند و با غیرت دینی و ملی این کار را به سرانجام رساندند و طبعا آقای ظریف و سایر اعضای این گروه موفق بودند و باید مورد تقدیر قرار گیرند.

وی همچنین در ارزیابی خود از توافق حاصل شده گفت: ما هنوز در جریان جزئیات نیستیم ولی آن طور که از خبرها برمی‌آید این توافق برطرف‌کننده ظلم‌هایی است که در سالهای اخیر در قالب تحریم بر ملت ایران رفته است و در بهبود روابط خارجی و وضعیت اقتصادی ما و حل و فصل برخی مسائل منطقه‌ای تأثیر خواهد داشت. از این بالاتر، این توافق ایران را به عنوان یک قدرت مؤثر در جهان معرفی کرد که قدرت‌های بزرگ جهان چاره‌ای جز مذاکره با او ندارند.

وی اضافه کرد: با این توافق، انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی از حیات خود شد و با جایگاهی که در دنیا پیدا می‌کنیم بهتر می‌توانیم به آرمانهای انقلاب اسلامی برسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه در باره اینکه تا چه اندازه امکان برقراری رابطه سیاسی میان ایران و آمریکا وجود دارد گفت: زمینه برقراری این رابطه فراهم شده و احتمال آن قوی‌تر شده است.

مطهری با بیان اینکه با روابط بهتر با دنیا می‌توانیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی برسیم گفت: ‌برخلاف تصور کسانی که فکر می‌کنند هرچه ما با کشورهای غربی ارتباط نداشته باشیم بهتر است، فکر می‌کنم ما با این روابط راحت‌تر به اهداف اسلامی‌مان می‌رسیم، به استثنای اسرائیل که ما آن را اساساً به عنوان یک کشور نمی‌شناسیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: تمدن بزرگ اسلامی قرن چهارم و پنجم هجری نتیجه برقراری ارتباط میان مسلمانان با پیروان سایر ادیان و با اقوام و ملل مختلف بود. اگر مسلمانان باب ارتباط با سایر ملل را می‌بستند امروز اسلام این مقدار گسترش نداشت.

وی افزود: روزی که ما انقلاب کردیم بنا بر قطع رابطه با آمریکا نبود، اتفاقاتی افتاد «و البته چپ‌گرایان در آن نقش داشتند » که موجب شد آمریکا این رابطه را قطع کند. قرار بر دوام این قطع رابطه نیست.

مطهری خاطر نشان کرد: پیغمبر اسلام به دنبال برقراری ارتباط و ابلاغ پیام اسلام به همه دنیا بود، لذا نامه‌هایی به سران قدرتهای بزرگ آن روز دنیا نوشت و سفیرانی ارسال َکرد. قبل از فتح مکه هم با ابوسفیان رهبر کفار مذاکره کرد تا مکه بدون خونریزی فتح شود.

فرزند شهید مطهری در پایان خاطر نشان کرد: آزادی فلسطین یا آرمان گسترش اسلام در جهان همچنان برای ما باقی است و اتفاقاً این گونه روابط، وصول ما به این آرمان‌ها را آسان‌تر می‌کند



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها