کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تازه‌ وارد بازار ایران پس از 40 سال غیبت‌


کد خبر : ۱۳۷۳جمعه، ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶:۵۱۶۱۰۸ بازدید

اگرچه واژه «بیتل» در زبان انگلیسی به معنای «سوسک» است اما ایرانی‌ها از همان ابتدا، فولکس بیتل را با نام فولکس قورباغه‌ای می‌شناختند و علاقه خاصی نسبت به آن داشتند.
تازه‌ وارد بازار ایران پس از 40 سال غیبت‌تازه‌ وارد بازار ایران پس از 40 سال غیبت‌

عصرخودرو : هنوز هم تعداد زیادی از مدل‌های کلاسیک این خودرو در کشور دیده می‌شود که به بهترین شکل ممکن از آنها نگهداری شده و بسیار سالم و تمیز به نظر می‌رسند. البته به غیر از مدل‌های قدیمی، تعداد انگشت‌شماری بیتل 2003 نیز به ایران رسید و پلاک ملی را دریافت کردند اما در حال حاضر و بعد از سال‌ها غیبت، مدل 2013 این خودرو در 2 نوع ‌هاچ‌بک و کابریولت و توسط نمایندگی این برند به کشور وارد شده است. در ادامه به بررسی این مدل که به‌تازگی راهی خیابان‌های ایران شده است، خواهیم پرداخت‌.

طراحی خارجی

سبک طراحی و استایل کلی بدنه بیتل در نسل‌های مختلف، ثابت مانده است و در واقع این استراتژی فولکس واگن را می‌توان با حفظ سنت طراحی مدل 911 در پورشه مقایسه کرد. بیتل 2013 نیز از این قاعده مستثنی نیست و ویژگی‌هایی مانند قوس سقف، گلگیرهای برآمده در جلو و عقب و همچنین چراغ جلوهای دایره‌ای شکل و نسبتا بزرگ که از مشخصه‌های اصلی یک بیتل هستند، به خوبی در این مدل دیده می‌شوند؛ هرچند ابعاد بدنه، نسبت به گذشته افزایش یافته و فاکتورهای مدرن و امروزی نیز، چاشنی کار شده است. در طراحی نسل فعلی بیتل، ویژگی‌های اسپرت و جوان‌پسند، بیشتر از قبل دیده می‌شود و برای اولین بار در این مدل، از چراغ‌های LED رانندگی در روز (در کاسه چراغ جلو) و همچنین سیستم LED طیفی در چراغ‌های عقب نیز استفاده شده که چهره بیتل را زیباتر جلوه می‌دهند. البته نماینده فروش این مدل در ایران، لیست متنوعی از تجهیزات و قطعات تیونینگ کمپانی مشهور و آلمانی ABT را در نظر گرفته که در صورت تمایل مشتریان، روی بدنه نصب می‌شوند و جلوه‌ای جذاب‌تر و اسپرت‌تر را برای این مدل، به ارمغان می‌آورند.

کابین و امکانات رفاهی

اولین چیزی که هنگام سوار‌شدن در کابین بیتل، توجه شما را به خود جلب می‌کند، ابعاد بزرگ در‌ها و همچنین سنگین‌بودن وزن آنهاست که خصوصیات یک سدان لوکس و بزرگ را در ذهن تداعی می‌کند. در مدل‌های فول آپشن وارداتی، برای پوشش صندلی‌ها و بخشی از رودری‌ها از چرم مصنوعی و با کیفیت استفاده شده و تریم تزئیناتی داشبورد نیز از نوع فایبرگلاس مشکی و براق است. کیفیت ادوات داخلی و دقت مونتاژ آنها، نه در حد محصولات لوکس فولکس واگن اما نسبت به بسیاری از رقبای موجود در این کلاس، بسیار خوب و رضایت‌بخش است و به هیچ وجه، حس سواری در یک خودرو اقتصادی و ارزان‌قیمت را به سرنشینان القا نمی‌کند، ضمن اینکه چیدمان ادوات داشبورد و پانل مرکزی، فرم صندلی‌ها و همچنین فرم اسپرت غربیلک فرمان، سطح بالایی از ارگونومی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. فضای سر و پا برای سرنشینان جلو، مناسب و رضایت‌بخش بوده و صندلی‌های ردیف عقب نیز، به لطف تو‌رفتگی نشیمنگاه و ارتفاع مناسب سقف، نسبتا راحت و قابل استفاده هستند، ضمن اینکه در مدل‌های مجهز به سقف شیشه‌ای (پانورامیک)، فضای کابین، دلباز‌تر به نظر می‌رسد. سطح تجهیزات و امکانات رفاهی بیتل 2013 نیز بسیار خوب بوده و از جمله امکانات این خودرو در مدل‌های فول‌آپشن می‌توان به صندلی‌های تمام چرم اسپرت با گرمکن، چراغ مطالعه، آینه‌های تاشو برقی، سیستم استارت و ورود بدون کلید، نمایشگر لمسی و سی‌دی چنجر 6 تایی، سیستم صوتی فندر با 8 بلندگو و ساب‌ووفر و قابلیت اتصال USB، سیستم گرمکن مایع شیشه‌شوی، نمایشگر فشار باد تایر، کروز کنترل و همچنین سیستم دزدگیر با آلارم اشاره کرد.

مشخصات فنی

بیتل‌ هاچ‌بک و کابریولت با موتور 2 لیتری توربوشارژ به ایران وارد می‌شوند که 200 اسب بخار قدرت داشته و 280 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. همچنین شتاب اولیه این خودرو به لطف استفاده از گیربکس اتوماتیک، برابر 7.5 تا 7.6 ثانیه بوده که با این تفاسیر نسبت به خودرویی چون آلفا جولیتا، قوی‌تر و چابک‌تر است. میدان دید و تسلط به اطراف در این خودرو بسیار خوب بوده و پاسخگویی موتور به پدال گاز نیز، سریع و قابل تحسین است. سنسورهای پارک در جلو و عقب خودرو نیز در بهترین موقعیت نصب شده و با وجود سیستم Park Assist، هیچ مشکل خاصی برای پارک‌کردن خودرو دیده نمی‌شود. البته اگر طالب قابلیت‌های اسپرت و جذابیت بیشتر در رانندگی با بیتل هستید‌، می‌توانید قطعات تقویت و تیونینگ فنی ABT را نیز برای این خودرو سفارش دهید که البته چندان ارزان‌قیمت هم نیستند! این قطعات شامل مواردی مانند کیت افزایش قدرت موتور و همچنین ترمزهای تقویت‌شده و سیستم تعلیق اسپرت ABT بوده که چابکی و هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها