کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

مقایسه سه وانت 100 میلیونی در بازار ایران

کدخبر:۱۳۴۲۷یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۳۱۱۳۵۷۸ بازدید

وانت‌های متوسط لوکس بیش از آن که برای حمل بار مورد استفاده قرار گیرند، به عنوان خودروهایی با قابلیت‌های آفرود ولی با راحتی یک مدل سدان ...

وانت‌های متوسط لوکس بیش از آن که برای حمل بار مورد استفاده قرار گیرند، به عنوان خودروهایی با قابلیت‌های آفرود ولی با راحتی یک مدل سدان شناخته می‌شوند هر چند که تا چند سال پیش با کمترین تنوع و بازار رقابتی در داخل کشور روبه رو بودند. یکی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق را می‌توان در نبود شناخت کافی از این رده خودروها در میان مردم دانست، زیرا برای حمل بار و جابه جایی، با وجود گزینه‌های فوق العاده‌ای همچون وانت زامیاد، باردو و یا آريسان، عملا کمتر کسی به هزینه کردن تا چندین برابر برای یک خودرو با قابلیت یکسان دست می‌زند؛ هرچند این دیدگاه به مرور در حال تغییر است تا در همین کلاس در حال حاضر تنوع خوبی را شاهد باشیم. در این میان، مدل های تولیدی ( مونتاژ ) در داخل کشور هر چند که به طور عمده دست پرورده بزرگترین شریک تجاری خارجی؛ یعنی چین هستند ولی دارای کیفیت مناسب، سطح کاملی از امکانات و قابلیت‌های فنی‌اند تا سبب به حاشیه رفتن غولی همچون تویوتا هایلوکس شوند.

در مرز 100 میلیون تومان، در حال حاضر دو گزینه اصلی برای خرید وجود دارد، نیسان پیکاپ و فوتون تانلند یا همان پیکاپ ایران‌خودرو ديزل که متناسب با مدل انتخابی از محدوده 88 میلیون تا نزدیک به 110 میلیون تومان متغیر هستند. اما برای این بررسی مجهزترین و گران قیمت‌ترین مدل‌ها در نظر گرفته شده‌اند تا نیسان پیکاپ دو کابین دولوکس و فوتون با پیشرانه دیزلی رو در روی یکدیگر قرار گیرند. اما خودروی تازه وارد دیگری نیز در این محدوده به زودی به بازار عرضه خواهد شد تا سهم ژاپنی‌ها بیش از پیش شود. ایسوزو DMX جدیدترین وانت متوسط داخلی است که با قیمتی بالاتر ( حدود 117 میلیون ) از رقیب خود نیز به فروش می‌رسد و البته برخلاف تانلند تنها با پیشرانه دیزلی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

cfubbrllicy2l7itsl6.jpg

با سابقه ترین عضو این جمع سه تایی، نیسان پیکاپ است، خودرویی که با وجود قدیمی تر بودن، تا حدودي طرفداران خود را در بازار دارد تا عده‌ای، گزينه مناسب در این بخش را اختصاص به آن دهند. هرچند وانت بارها هیچگاه از طراحی بدنه جذابی برخوردار نبوده‌اند ولی وقتی صحبت از پرداخت بیش از 100 میلیون تومان باشد، ناخودآگاه بحث ظاهر خودرو نیز به پارامترهای موثر افزوده خواهد شد. از این منظر نیسان با قدمتی بیش از 18 سال، چهره خسته خود را به سرعت به بیننده نشان می‌دهد که البته در این میان تکراری و یک‌نواخت شدن طراحی آن نیز دلیل دیگری برای عدم جذابیت ظاهری است.

کیفیت ساخت و مونتاژ این خودرو در رده خوب قرار دارد و از آنجایی که عملا استفاده باربری از آن نمی‌شود، صندلی‌های راحتی نیز برای مصارف شهری و خانوادگی دارد هر چند که همچون هر وانت دیگری نباید انتظار آسایش یک مدل سدان به خصوص در ردیف صندلی‌های عقب را از آن داشت. پیشرانه این خودرو از نوع چهار سیلندر 16سوپاپه به حجم 2.4 لیتر است که توانایی تولید حداکثر قدرت 133 اسب بخار و گشتاور 197 نیوتن‌متر را داراست و یک گيربكس پنج‌دنده نیز نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. نیسان پیکاپ تنها عضو بنزینی گروه است و در عین حال ضعیف‌ترین آنها نیز به حساب می‌آید هر چند که نباید آن را خودرویی کند و کم توان دانست.

dwo6o16nerila8vauyl.jpg

ایران‌خودرو در ابتدا با عرضه پیکاپ خود سر و صدای زیادی را به راه انداخته بود. فوتون تانلند را شاید به جرات زیباترین و با ابهت‌ترین وانت متوسط بازار داخلی در نظر گرفت که تجربه سواری متفاوتی با بقیه رقبای خود به سرنشینان ارایه میدهد. در خصوص طراحی ظاهری و اتاق نیز خودرویی به روز و مدرن به نظر می‌رسد ضمن این‌که دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی است. پهنای زیاد و به طور کلی ابهاد بزرگ خودرو باعث شده تا فضای داخل اتاق برای پنج سرنشین بزرگسال واقعا مناسب باشد ضمن این‌که ارتفاع تانلند نیز بیش از دو رقیب دیگر خود است تا در ظاهر نیز خودروی بزرگتری به چشم آید.

مدل دودیفرانسیل تانلند از پیشرانه 2.7 لیتری توربو دیزل به قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متری سود می‌برد که برای وزن 1820 کیلوگرم آن به نظر کافی میرسد. صدای خروجی از پیشرانه آن به عنوان یک وانت جالب توجه است و عملکرد گيربكس پنج‌دنده نیز کاملا با پیشرانه در هماهنگی کامل به سر می‌برد هر چند که این وانت‌ها به هیچ وجه برای رانندگی سریع و پرسرعت ساخته نشده‌اند.

وانت ایسوزو DMX نیز مانند تانلند خودروی بزرگی و سنگینی به چشم می‌آید که البته واقعا هم همین گونه است. اما نکته جالب توجه در خصوص این خودرو شاید عدم عرضه آخرین نسل آن به بازار داخلی باشد و تنها به نمونه فیس لیفت شده نسل اول آن، با قیمت بالاتر از تمامی رقبا اکتفا شده است. مدل مورد بحث در سال 2012 جای خود را به نسل دوم DMX داده تا در مدل جدیدتر شاهد بهینه سازیها فراوان در آن باشیم. به دور از این مساله، ایسوزو پیکاپ خودروی قابل قبولی به نظر میرسد. 

qzqsi3avh86a4lt55oay.jpg

طراحی آن به لحاظ جذابیت چیزی مابین فوتون تانلند و نیسان پیکاپ است هر چند که با دیدن نسل جدید، به صراحت باید آن را قدیمی دانست! پیشرانه دیزلی مورد استفاده در این خودرو با حجم سه لیتر بزرگترین در گروه است و قدرت 163 اسب بخاری و گشتاور 360 نیوتنمتری آن را همتراز با فوتون قرار میدهد ولی با 70 کیلوگرم اضافه وزن در خصوص رقیب چینی خود، کندتر و پر مصرفتر خواهد بود. همانند دو خودروی دیگر حاضر در این جمع یک جعبه دنده دستی وظیفه انتقال قدرت پیشرانه را به سیستم چهار چرخ متحرک آن بر عهده دارد تا حرکت با ديماكس در مناطق آف‌روود نیز به راحتی میسر باشد. در مجموع آنچه مشخص است، افزایش رقابت در کلاس پیکاپ‌های متوسط لوکس در بازار داخلی است که بیشتر باید آن را مدیون عرضه مدل‌های چینی دانست.

در میان سه خودروی مورد بررسی که در محدوده قیمتی تقریبا نزدیک به یکدیگر قرار دارند، شاید انتخاب خودروی مناسب‌تر آنگونه که به نظر می‌رسد ساده و آسان نباشد چرا که هر یک برتری‌ها و نقاط قوت مخصوص به خود را دارند. نیسان پیکاپ طبیعتا به واسطه حضور طولانی در بازار دارای بهترین خدمات پس از فروش است، چیزی که به ویژه در مورد پیکاپ‌ها امر حیاتی خواهد بود. اما اگر به دنبال بهترین خودرو در قبال مبلغ پرداختی باشید، پیکاپ ایران‌خودرو بهترین انتخاب به نظر می‌رسد ضمن این‌که علاوه بر آن دارای پیشرانه قدرتمند، طراحی خوب و کیفیت ساخت مناسب است. هنوز اظهار نظر در خصوص ایسوزو DMX پیش از عرضه رسمی در بازار زود است ولی به واسطه قیمت بالاتر، شاید بسیاری از افراد ترجیح دهند که حتی به خرید نمونه‌های دست دوم تویوتا هایلوکس اقدام کنند تا خرید مدل صفر کیلومتر نسل پیشین این وانت! 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

Vahid: 1394/4/1410:26:58،
69
73
فوتون از اون دو تا خیلی بدتر
مهدی نقاشه: 1394/4/1411:12:28،
88
36
حق با وحید
ماشین های چینی واقعا لگنن!!
....: 1394/4/1411:13:30،
60
27
3تاشون خوبن البته ازلحاظ سود برا کارخونه
vahid: 1394/4/1411:21:32،
30
72
چرا منفی میدید
درين درين: 1394/4/1412:44:56،
32
27
امداد بورس: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با ادعای اینکه اخبار مربوط به خرابی خودروهای صفرکیلومتر داخلی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است خواستار برخورد با ایران خودرو و سایپا شد
جعفر: 1394/4/1412:47:25،
54
30
من فوتون دیزل دارم نسبت به پولی که دادم واقعا راضیم. هم هزینه سوختم هم امکاناتش خوبن...فوتون یکی از با کیفیت ترین برندای سنگین چینه ...فقط بازار دست دومش بده یکم ....کسی که پیکاب میخره با ماشین نمیره هندونه فروشی پیکاب کاربردای خاص خودشو داره با وانت کار فرق داره....
سيا: 1394/4/1413:40:47،
41
31
انتخاب اصلا سخت نيست خيليم اسونه،
اگه مايه دارين كه كلا هيچ كدوم و نگيرين،برين يه هايلوكس بگيرين كه هم امتحانش و پس داده و هم ماشيناي تويوتا بيست سال واستون كار ميكنه هروقتم بخواين بفروشينش كلي مشتري داره،بعد برين سراغ نيسان پيكاپ،خدمات پس از فروش و قطعات خيلي مهمه،بعدم نيسان دست كمي از تويوتا نداره،فقط پيكاپ يكم قديميه و مصرفش بالاس،بعدم بريد ايسوزو بگيرين كه اونم ژاپني فقط مشكل خدمات دارين كه احتمالا تا ٤-٥ سال فقط فيلتر روغن و ازين چيزا ميخواين،فوتون و كلا ماشيناي چيني رو هم از تو سطل اشغال ذهنتون هم پاك كنيد كه جوري از خريدش پشيمون ميشيد كه گفتني نيست،يكسال بعد از خريد تبديل به تراكتور ميشن و وقتي ميخوايد بفروشيدش اگه شانس بياريد نصف قيمت خريد ازتون ميخرن...
آرش: 1394/4/1410:45:10،
45
70
وانت بی دردسر یعنی آریسان. زیبا، جادار، مطمئن، ایمن، کم مصرف و کم استهلاک. اشتباه محضه خرید وانت به قیمت صد میلیون. این پول رو میشه توی بانک گذاشت و سودش رو گرفت و با یه وانت پیکان یا آریسان کار انجام داد. ضمنن وانت پیکان نیز یکی از کم استهلاک ترین وانت های شاید جهان باشه.
554: 1394/4/1410:53:31،
85
20
اون زیبا، جادار، مطمئن یخچال امرسان بود
....: 1394/4/1411:36:41،
45
22
امرسان الان میگه زیبا پیشرو مطمئن
جادار بودنش را چشم پوشی کرده
آرش: 1394/4/1418:35:25،
29
17
آریسان یا وانت پرشیا؟!
m.t: 1394/4/1410:55:19،
63
34
این آشغالا تویوتارو به حاشیه بردن؟؟؟ والا پولمون به خرید تویوتا نمی رسه وگرنه کی این آشغالارو می خره؟
اصلا معلوم نبود متن تبلیغاتی واسه ایرانخودرو بود.
آرش: 1394/4/1411:05:05،
33
30
سلام یکی بداد مردمی برسه که بیخبر از شرکت سایپا خرید کرده اند خودرو پراید 111 تحویل فوری بهمن 93 اینجانب هنوز تحویل نشده کلی نامه نگاری به خود شرکت و سازمان بازرسی بی نتیجه اس و این موضوع تو کلیه محصولات سایپا فراگیره.کاش قبل ثبت نام تحقیق میکردم
فرید: 1394/4/1411:47:14،
44
23
سای‍ا ایران خودرو و کلیه شرکتهای خودرو سازی فقط به فکر چ‍پاول مردمند
جعفر: 1394/4/1412:40:11،
39
22
هر چند همشون یه قماشن اما ایران خودرو نسبت به سایپا خیلی بهتره هم تحویلاش هم نمایندگیاش ...سایپا کیفیت محصولااااش واقعا بده ..نمایندگیاش کاملا بی درو پیکر بد برخورد وطلبکارن واسه خدماتو وظایفشونم مثلا پرچ پلاک وظیفشونه مجانیم باید باشه اما 7 میگیرن سرویسای دوره ایو بقیه مساعلم که بماند...برخورد نمایندگیاشون واقعا خوب نیست
جالبه: 1394/4/1411:07:01،
55
21
هایلوکس 2010 بگیر حالشو ببر
احمد: 1394/4/1411:07:36،
62
57
پارس elx++++
ال نود-------
صبح بخیر : 1394/4/1412:51:57،
39
26
اگه میخوای موتور زانتیا بگیری شک نکن که ELX بهتره.اما اگر میخوای صفر کیلومتر و با موتور مسخره XUM بگیری اصلا سمت پارس نرو و تندر بگیر که لاستیکش به اون موتور کم بازده و مندرآوردی ایران خودرو میارزه.
به نظر من برو یه ELX 85 تمیز و کم کار بگیر که سگش به هرچی چینی و ماشین صفر شرف داره
محمد: 1394/4/1418:36:16،
31
25
اصلا سمت پارس جدید نرو که پشیمون میشی
کامران: 1394/4/1411:54:50،
36
24
دوستان الان تو بازار کسایی که دنبال وانت دو کابین میگردن که هم سواری باشه هم باری ::: با بودجه کم مزدا وانت دوکابین میخرن.بودجه متوسط کاپرا دو کابین میخرن و بودجه بالا هم هایلوکس دو کابین میخرن، نیسان پیکاپ هم که بیشتر ادارجات میخرن.
عماد74: 1394/4/1412:17:14،
48
36
پچه ها ممنون میشم راهنمایی کنید
پارس سال+++++++++
پارس xum موتور2000 _____________
حاجی: 1394/4/1412:55:02،
30
21
آقا دنبال صفر کیلومتر ایرانخودرو نرو.افتضاحن به معنای واقعی کلمه.پارس LX صفر خریدم هزار تا مشکل داره.برو مدل 90 به پایین بخر (هرچی پایین تر بهتر)هم از کیفیت لذت میبری هم یکم پول برات میمونه
وحيد يوسفي: 1394/4/1414:31:18،
31
42
وانت لوكس يعني چي؟
ميخواي چهار تا بار ببري ديگه لوكس بودن معنا نداره.
وانت پيكان هم همينكار رو ميكنه ديگه.
ممس: 1394/4/1418:14:07،
38
24
کارشناس خبره جناب استاد یوسفی نظر دادند.
اکبر: 1394/4/1415:37:50،
38
25
آقا وقتی نداری ، استفاده نکرده ای چرا نظر میدی تو خونه نشستی بدون هیچ تخصصی هی میگی این خوبه آن بده همین فتون بقول شما جینی الان 15 ماهه دارم استفاده میکنم تو بد ترین شرایط تا بحال هیچ مشکلی نداشته زیبا ، جادار ، پر قدرت و اقتصادی یک ماشین پیکاپ دیگر چه مزایایی باید داشته که ما نمیدو نیم بدون تعصب نظرتونو بفرمایید
mvm530: 1394/4/1417:54:12،
33
22
ماشینم مدل 90 هست 140 هزار کارکرد سرسیلندر ماشینم مرخص شده الان زنگ زدن از نمایندگی بعد از دو هفته میگن 6.300 خرج برداشته خود ماشینو 28 میلیون خریدم .مردم چینی نخرین .اگر هم ناچاری خریدین رد کنید بره :-(
محمد: 1394/4/1420:15:07،
18
30
تو ایران و با توجه به قیمت ها و کارایی بهترین گزینه وانت آریسان ایران خودرو هست با توجه به ویژگی هاش!
ایران نژاد: 1394/4/1420:33:25،
30
36
با سلام... دوستان من یه پارس دارم ...رفتم امروز بفروشم . خیلی بازار خراب بود... ب نظر شما بعد از رمضان بهتر میشه بازار یا نه؟ تمام سرمایه ام همین ماشینه....
تجربه: 1394/4/1500:26:37،
28
23
ماشين زیر پا اگه مفت فروختی یک عمر پشیمون میشی. تجربه دارم.
A.A: 1396/5/1502:16:24،
2
1
آقا اگه ممکنه پاژنم بین اینا جا بدید.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانش مسافرتی سارویه تور

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
40 نما
تورآنتالیا
قاصدک
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار