کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سومین فرد ثروتمند جهان ثروتش را از کجا بدست آورد ؟


کد خبر : ۱۳۳۸۶شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۷۱۰۸۸۶ بازدید

اگر فهرست ثروتمندترین افراد جهان در چند سال اخیر را مرور کرده باشید، نام یک فرد بصورت ثابت در بالاترین جایگاه این فهرست همواره ...

اگر فهرست ثروتمندترین افراد جهان در چند سال اخیر را مرور کرده باشید، نام یک فرد بصورت ثابت در بالاترین جایگاه این فهرست همواره به چشم خورده است.

به گزارش مجله لاپلاس، وارن بافت 84 ساله، در سال گذشته نیز به عنوان سومین مرد ثروتمند جهان معرفی شد. او که اکنون بزرگترین سرمایه‌گذار جهان است، کار خود را از سن سیزده سالگی به عنوان روزنامه‌فروش دوره گرد آغاز کرد و یک مزرعه کوچک خرید. بافت در ابتدا، هیچ سرمایه‌ای نداشت اما حالا دارایی خالص او در حدود 73 میلیارد دلار است. 
 


بافت در شهر اوماها در ایالت نبراسکای امریکا سکونت دارد و از جمله شرکت‌های معروفی که او سهامدار آنهاست، امریکن اکسپرس و ژیلت‌اند.

او مدیر عامل و بیشترین سهام‌دار شرکت «برکشایر هات اوی» است. بافت در ماه ژوئن سال ۲۰۰۶، ۸۳ درصد از دارایی خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا کرد. حجم دلار اهدایی او تقریبا 30 میلیارد دلار است؛ اهدای دارایی در این سطح در تاریخ بی‌نظیر بوده ‌است.
 


بافت به داشتن زندگی مقتصدانه و رفتار فروتنانه مشهور است. او کماکان در خانه خود در داندی که در سال ۱۹۸۵ میلادی به ارزش 31 هزار و 500 دلار خریداری کرده ‌است، زندگی می‌کند. البته او خانه گران‌تری در لاگونا بیچ، در ایالت کالیفرنیا دارد که در سال ۲۰۰۴ خریده است.
 


درآمد سالیانه بافت در سال ۲۰۰۶ میلادی حدود 100 هزار دلار بود که در مقایسه با استاندارد درآمد یک شخص با چنین جایگاهی، ناچیز است.

جالب است بدانید او نخستین سهام خود را در 11 سالگی خرید و اکنون افسوس می‌خورد که چرا زودتر شروع نکرده است. او می‌گوید: «فکر نکنید فرزندانتان کوچکند. آنها را به سرمایه‌گذاری تشویق کنید». او می‌گوید: «کتاب «تاریخچه شخصی» از کاترین گراهام بهترین کتابی است که خوانده‌ام و فکر می‌کنم هر کسی باید آن را بخواند». او درباره آخرین ولخرجی بزرگ خود می‌گوید: «داشتن پول زیاد نتوانست راه زندگی مرا در هیچ چیزی تغییر دهد. اما در مقابل خریدن هواپیما نمی‌توانم مقاومت کنم. من در سال چندین هزار دلار  صرف این کار می‌کنم!»
 


وارن بافت درباره شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری‌اش می‌گوید: «برکشایر بخشی از من است که هیچ‌گاه نتوانسته‌ام از آن جدا شوم. اما فکر نمی‌کنم بخواهم دارایی‌هایم را در شش یا هشت سال آینده پنج برابر کنم. همین مبلغ هم اکنون به اندازه کافی زیاد است و می‌توانم با آن کارهای زیادی انجام بدهم. اکنون دارایی من به حدی رسیده یه می‌توانم کارهای مهمی انجام دهم.»

او درباره بیل‌گیتس می‌گوید: «اگر قرار است کسی شرکت مرا تصاحب کند، امیدوارم آن آدم، بیل باشد».

بافت همیشه خودش اتومبیل شخصی خود را می‌راند و هیچ راننده یا محافظ شخصی ندارد. هرگز با جت شخصی سفر نمی‌کند هرچند که مالک بزرگ‌ترین شرکت جت شخصی دنیاست.
 


شرکت بافت از 63 شرکت تشکیل شده است. او هر ساله تنها یک نامه به مدیران اجرایی این شرکت‌ها می‌نویسد و اهداف آن سال را ابلاغ می‌کند. او هرگز جلسات یا مکالمات تلفنی را بر مبنای یک شیوه قاعده‌مند برگزار نمی‌کند و به مدیران اجرایی خود 2 اصل آموخته است: اصل اول این است که «هرگز ذره‌ای از پول سهامداران خود را هدر ندهید» و اصل دوم می‌گوید «اصل اول را فراموش نکنید!»
 


او به کارهای اجتماعی شلوغ تمایلی ندارد. سرگرمی او پس از بازگشت به منزل، درست کردن مقداری ذرت بوداده (پاپ کورن) و تماشای تلویزیون است.

وارن بافت نه با خودش تلفن همراه حمل می‌کند و نه کامپیوتری بر روی میز کارش دارد. او همیشه به جوانان می‌گوید: «از کارت‌های اعتباری دوری کنید و به خودتان متکی باشید؛ پول انسان را نمی‌سازد، بلکه انسان است که پول را ساخته. ضمنا تا جایی که می‌توانید، ساده زندگی کنید. به توصیه‌های دیگران توجه نکنید فقط به آنها گوش کنید اما کاری را که فکر می‌کنید درست است انجام دهید. دنبال مارک‌های معروف نباشید. آن چیزهایی را بپوشید که به شما احساس راحتی دست می‌دهد. پول خود را به خاطر چیزهای غیرضروری هدر ندهید. تنها به خاطر چیزهایی خرج کنید که واقعا به آنها نیاز دارید. این زندگی شماست. چرا به دیگران این فرصت را می‌دهید که برای زندگیتان تعیین تکلیف کنند؟»
 


بافت، فارغ‌التحصیل دانشگاه نبراسکاست و فوق‌لیسانس خود را در رشته اقتصاد از دانشکده بازرگانی کلمبیا تحت نظارت بنجامین گراهام گرفته است. سرمایه‌گذار و نویسنده معروف، فیلیپ فیشر در بینش و فلسفه سرمایه‌گذاری بافت تاثیر زیادی گذاشته است.

بافت یکی از مخالفان سرسخت انتقال ثروت از یک نسل به نسل بعدی است. شاید برای همین است که اعلام کرده بخش زیادی از ثروتش پس از مرگ او به بنیاد بافت منتقل شود. ارزش هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری او  در حال حاضر 83 هزار دلار است. او درباره سرمایه‌گذاری می‌گوید: «شناسایی یک سرمایه‌گذاری خوب و دل بستن به آن، بهتر از پریدن از یک سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاری دیگر است».

من همواره می‌دانستم که روزی یک آدم پولدار خواهم شد! فکر نمی‌کنم حتی یک لحظه هم به این موضوع شک کرده باشم!
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها