کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت برنج در بازار


کد خبر : ۱۳۳۵چهارشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵:۲۹۳۸۳۶ بازدید

دبیر انجمن برنج گفت:‌ طی هفته‌های اخیر قیمت برنج کاهش قابل توجهی در بازار داشت به گونه‌ای که هر کیلوگرم برنج طارم به 6400 و هر کیلوگرم برنج هاشمی به 7000 تومان رسید.
کاهش قیمت برنج در بازارکاهش قیمت برنج در بازار

جمیل علیزاده شایق اظهار کرد: از ابتدای شهریور ماه امسال قیمت برنج به دلایل نامشخصی افزایش چشمگیری داشت اما از دهه دوم این ماه تاکنون مجددا قیمت‌ها با ورود برنج داخلی و وارداتی به بازار کاهش یافت.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج طارم درجه یک با دو تا سه درصد نیم دانه حدود 6400 تومان فروخته می‌شود و برنج هاشمی گیلان به حدود 7000 تومان رسیده است که البته تفاوت قیمت برنج هاشمی نسبت به طارم به دلیل اقبال مردم به این نوع برنج است.

شایق اظهار کرد: برنج‌های تولید شده در استان‌های شمالی پس از ورود به بازار پایتخت و دیگر استان‌ها ضمن کاهش کیفیت، کیلویی دو تا سه هزار تومان افزایش قیمت می‌یابد و به 9000 تا 10 هزار تومان می‌رسد.

به گفته دبیر انجمن برنج روند تدریجی افزایش قیمت این محصول از اواسط مهر ماه تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

برداشت 270 هزار تن برنج راتون تا دو هفته دیگر

شایق اظهار کرد:‌ برای اولین بار طی سال‌های اخیر کشت مجدد برنج (راتون) در استان مازندران رشد مناسبی داشته به گونه‌ای که شالیکاران امسال حدود 90 هزار هکتار از شالیزارهای خود را مجددا فعال کرده‌اند تا برنج برداشت کنند.

وی پیش‌بینی کرد: از یک سوم شالیزارهای فعال شده استان مازندران حدود 270 هزار تن شلتوک برداشت می‌شود که با احتساب برداشت دو میلیون و 250 هزار تنی برنج، به نظر می‌رسد میزان تولید برنج در سال جاری از مرز دو میلیون و 300 هزار تن بگذرد.

درخواست برای تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی برنج

دبیر انجمن برنج انتقاد کرد: ‌امسال هم مانند سال گذشته نرخ خرید تضمینی برنج بسیار زودتر از فصل تولید و در شهریور ماه اعلام شد درحالی که فصل کشت برنج از فروردین ماه آغاز می‌شود و بهترین زمان برای اعلام نرخ خرید تضمینی بهمن ماه سال قبل است.

شایق اضافه کرد: گرچه وزیر جهاد کشاورزی متعهد شده نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را پیش از فصل کشت اعلام کند اما این فصل برای برنج از فروردین ماه اعلام می‌شود و بهمن ماه سال پیش از آن بهترین زمان برای برآورد قیمت تمام شده برنج براساس هزینه‌های واقعی است.

وی تاکید کرد:‌ برای کمک به توسعه و رشد تولید برنج به عنوان یکی از محصولات استراتژیک در کشور، وزارت جهاد کشاورزی باید به شالیکاران این اطمینان را بدهد تا در بهمن ماه امسال براساس هزینه‌های واقعی در قیمت‌های خرید تضمینی برنج تجدیدنظر کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها