کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحول اقتصاد آینده با تجارت الکترونیک


کد خبر : ۱۳۳۴۴پنجشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۰۶۲۹۳۳ بازدید

امروزه با گسترش استفاده از سیستم های الکترونیکی تقریبا تمام امور زنگی را شامل می شود و نمی توان منکر آن شد که امروزه تقریبا اکثر کارهای روزره خود را با استفاده از ...

امروزه با گسترش استفاده از سیستم های الکترونیکی تقریبا تمام امور زنگی را شامل می شود و نمی توان منکر آن شد که امروزه تقریبا اکثر کارهای روزره خود را با استفاده از همین سیستم ها به خصوص سیستم تجارت الکترونیک  که در فضای اینترنت موجود است ، انجام می دهیم . به خصوص  یکی از مهمترین سیستم های الکترونیکی که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است خرید و فروش آنلاین است که با استفاده از فروشگاه های اینترنتی انجام می پذیرد.

اما با گسترش استفاده از سیستم های هوشمند در زمینه ی تجارت الکترونیکی فضا برای پیشرفت طراحی سایت به خصوص طراحی سایت های شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی فراهم شد.چرا که این دو نوع وب سایت تاثیر زیادی در روند امور زندگی دارد .در زیر به بررسی مزایای طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی می پردازم

مزیت طراحی سایت فروشگاهی برای تجارت الکترونیکی از دو منظر قابل بررسی می باشد

1-مالک فروشگاه اینترنتی : فروشگاه اینترنتی در وحله اول باعث افزایش دامنه مشتریان می شود که این خود افزایش فروش را به همراه دارد ، همچنین فوشگاه اینترنتی موجب مکانیزه شدن مراحل فروش می شود که هر آنچه از فروشگاه خارج می شود دقیقا ثبت شده است .

2-خریدار : مهمترین مزیت فروشگاه اینترنتی برای خریدار راحتی خرید کالای مورد نیاز بدون صرف وقت و زمان اضافی از پشت میز کامپیوتر خود است . و در وحله دوم موجب کاهش ترافیک و مصرف انرژی نیز می شود.

مزیت طراحی سایت شرکتی

1-صاحبان شرکت : یک مزیت وب سایت شرکتی برای شرکت ها ، کاهش حجم وسیع مراجعه کننده ها است که موجب می شود کارکنان شرکت به راحتی تمام امور را بدون دغدغه انجام دهند. و مزیت مهمتر معرفی شرکت در فضای بزرگ اینترنت می باشد.

2-مشتری : مزیت مهم طراحی سایت شرکتی برای یک مشتری می تواند این باشد که بدون اینکه برای مراجعه به شرکت زمان و هزینه اضافی صرف کند از طریق وب سایت کار های خود را پیگیری نماید .

اما سوال مهم در اینجا این است که  تاثیر تجارت الکترونیک در اقتصاد آینده چیست ؟

همان طور در دو مورد بالا ذکر کردیم  تجارت الکترونیک موجب صرفه جویی در وقت و هزینه ، کاهش ترافیک و مصرف انرژی می شود که هر کدام از این موارد در جای خود کمک بزرگی برای رشد اقتصاد در آینده خواهد شد. ولی تاثیر تجارت الکترونیک بر اقتصاد به این چند مورد خلاصه نمی شود.توجه داشته باشید که سهم خرید الکترونیک در چند سال اخیراز کل سهم تجارت دنیا بسیار ناچیز بوده است این در حالی است که این رقم امروزه در کشورهای در حال توسعه 3.2 درصد وبرای کشورهای پیشرفته چیزی در حدود 8.5 درصد است که این رقم برای انگلستان 32 درصد است .

که بر اساس پیش بینی که انجام گرفته است تا چند سال آینده تجارت الکترونیک سهم خود را در سهم کل تجارت در جهان تا 50 درصد افزایش خواهد داد. که این آمار چیزی است که به وضوح در سیستم الکترونیکی هر کشور دیده می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها