کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

برد خودروهای الکتریکی چقدر است؟

کدخبر:۱۲۸۶۱جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹:۳۳۲۸۵۳ بازدید

مهم‌ترین مانع برای کنار گذاشتن خودروهای بنزین‌سوز و استفاده از خودروهای الکتریکی، «قیمت» نیست؛ بلکه نگرانی در زمینه «مسافت» ...

مهم‌ترین مانع برای کنار گذاشتن خودروهای بنزین‌سوز و استفاده از خودروهای الکتریکی، «قیمت» نیست؛ بلکه نگرانی در زمینه «مسافت» است. این نگرانی وجود دارد که ممکن است یک خودروی الکتریکی با استفاده از نیروی باتری، شما را در وسط راه متوقف کند.

برخی از این دلواپسی‌ها ناشی از ابهامات موجود در کارآیی وسایل نقلیه الکتریکی است. سیستم‌های کنونی تخمین بازه مسافت، درحال‌حاضر چندان قابل‌اعتماد نیستند؛ چراکه براساس داده‌های محدود عمل می‌کنند. برای غلبه بر این مشکل، مهندسان در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، الگوریتمی را توسعه داده‌اند که در محاسبه دامنه مسافت خودروهای الکتریکی ۲۰ درصد دقیق‌تر است. این سیستم از عادت‌های رانندگی، شرایط جوی، مسیر و عمر و شرایط باتری استفاده می‌کند. حالا آنها امیدوارند که با استفاده از این سیستم در خودروهای الکتریکی، رانندگان اطلاعات بیشتری از خودروهایشان در اختیار داشته باشند و بنابراین تعداد این نوع خودروها باز هم بیشتر شود. تعداد خودروهای الکتریکی ثبت‌شده در ایالات متحده حدود ۲۰۰هزار دستگاه است که یک‌سوم آنها در کالیفرنیا هستند. یک راننده در امریکا معمولا در روز مسیری را به اندازه ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر) طی می‌کند و خودروهای الکتریکی مانند «نیسان لیف» با یک بار شارژ کامل، می‌توانند ۲ بار این مسیر را حرکت کنند. در همین حال، بازه مسافت ۲۶۵ مایلی (۴۲۶ کیلومتری) در تسلا مدل S یک استاندارد طلایی در این صنعت است.

حرکت در بزرگراه

در یک خودرو الکتریکی، هرچه سرعت بیشتر باشد، انرژی موردنیاز بیشتر خواهد بود. دامنه مسافت در بزرگراه برای این نوع خودروها حدود ۲۰ درصد کمتر از دامنه مسافت در شهر است که این موضوع به‌طور کامل برخلاف خودروهای بنزینی است. در شرایط جوی زمستانی و هوای سرد، باتری‌ها جریان ضعیف‌تری را ایجاد می‌کنند. مطابق گزارش انجمن اتومبیل امریکا (AAA)، دامنه مسافت یک خودرو الکتریکی در دمای ۲۰ درجه فارنهایت (۷- درجه سانتیگراد) حدود ۶۰ درصد نسبت به دمای ۷۵ درجه فارنهایت (۲۴ درجه سانتیگراد) کمتر  است.

ترافیک شهری

توقف و حرکت در خودروهای بنزینی به معنای هدر دادن سوخت است. این در حالی است که خودروهای الکتریکی برای ایستادن و راه‌افتادن، انرژی بسیار کمی استفاده می‌کنند و در برخی موارد با سیستم احیای باتری در ترمزها، مقداری انرژی را نیز به‌دست می‌آورند. رانندگی در شهر می‌تواند دامنه مسافت خودروهای الکتریکی را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. با گذشتن از عمر باتری، ظرفیت آن نیز کاهش می‌یابد. برای خودروهای الکتریکی که استفاده زیادی از آنها می‌شود، دامنه مسافت به سرعت افت می‌کند. به‌عنوان مثال یک تاکسی در نیویورک را در نظر بگیرید که متوسط حرکت آن ۵ برابر یک خودرو معمولی در امریکاست.

مسیرهای کوهستانی

خودروهای با موتور احتراق داخلی از گرمای موتور برای گرم کردن کابین در یک روز سرد استفاده می‌کنند. ولی هر نوع گرمایی در یک خودرو الکتریکی و همین‌طور انرژی موردنیاز برای وسایلی چون سیستم صوتی و سیستم راهبری، همه از باتری می‌آید و همین موضوع دامنه مسافت را کاهش می‌دهد. خودروهای الکتریکی نیز مانند خودروهای بنزینی، در یک سطح صاف عملکرد بهینه‌ای دارند و راه‌های خاکی و مسیرهای کوهستانی و شیب‌دار از دامنه مسافت آنها کم می‌کند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

علی: 1394/3/2908:56:35،
119
25
ولی به هر حال باعث کاهش الودگی و کاهش بیماری ها می شود
مجید تیزه: 1394/3/2913:20:51،
50
31
طرح خوبیه دم طراحاشون گرم
بفکر محیط زیست هم هستند
خدا کنه تو ایران هم بیان وبا قیمت مناسب عرضه بشن
حسن: 1394/3/3008:16:35،
25
20
تو همون مسير ايران باطريشو عوض مي كنن و باطري چيني ميزارن -
hamed: 1394/3/3010:17:41،
19
16
به نظر من بهترین راه توسعه وتحقیق در مورد سوختهای پاک و جایگزین هست مثل هیدروژن. خود تولید برق برای شارژ این ماشینها تولید آلودگی میکنه
هیچکس: 1394/3/2909:24:21،
58
23
واسه شهر خوبن بشرطی که باتریشون زود خراب نشه
حامد : 1394/3/2909:29:32،
46
34
آینده بسیار درخشانی رو من متصور هستم زندگی مردم از نظر تکنولوزی روز به روز در حال بهتر شدن بشر دیگه مشکل انرزی نداره و در آینده انرژی الکتریکی جایگذین تمام انرژیها خواهد شد چون الان ما میتونیم از نفت و زغال سنگ و باد و خورشید و انرژی هسته ای و حتی امواج دریا و راه رفتن مردم و.... انرژی الکتریسته تولید کنیم فقط میمونه مشکل ماده که اون هم تا 50 سال آینده حل میشه منظورم تولید دستگاهی که بتونه به راحتی مواد رو به هم تبدیل بکنه مثلا از یک طرف خاک بریزه از اون طرف آرد بیرون بیاد !
هوش از سر آدم میپره وقتی پیشرفت بشرو میبینه در این 50 سال گذشته خدا 100 سال آینده چی میشه ؟!!! کاش بودیمو میدیدیم !
استاد همه چيز دان : 1394/3/2915:47:54،
36
35
فيلم تخيلي زياد ميبيني؟ اين دستگاهي كه تو ميگي بايد بتونه نوترون و ها و پروتون ها رو در درون اتم تغيير بده اگه روزي علم به اين جايگاه برسه ديگه نيازي نيست كه اصلا سوخت داشته باشه چون باتكنولوژي خيلي از اين پاين تر هم ميشه به انرژي پاك و بي پايان رسيد كه الان دارن رو اون كار ميكنن گداخت هسته است و با اين انرژي هسته اي امروز تفاوت بسياري داره
عماد: 1394/3/2911:07:54،
52
25
مدل کوچیکتراین خودروها اگه بیادتوی ایران وباقیمت موتورسیکلت عرضه بشه من حتمن واسه استفاده شهری میخرم....
سامان: 1394/3/2913:51:50،
34
30
لطف مي كني
من: 1394/3/2923:50:31،
18
18
بزرگترین عیب خودروهای برقی باطریشونه. اول از همه ظرفیت کمی دارند, یعنی نهایتا برای 100 - 150 کیلومتر حرکت شارژ مفید دارند. اگر در ترافیک سنگین تابستانی با کولر روشن بیفتید که برد آن کمتر هم خواهد شد.
دومین مشکل هم مدت طولانی شارژ آنهاست. حداقل زمان شارژ برای طی 150 کیلومتر معادل 1.5 تا 2 ساعت است. البته میشه با شارژ سریع ظرف نیم ساعت هم شارژ کرد باطری هارو, اما عمر باطری ها به طرز قابل توجهی کم میشه.
نهایتا هم اینکه عمر مفید باطری هاشون در صورت استفاده صحیح حدود 5 ساله که بعد از این مدت هزینه سنگین تعویض باطری در حدود 5 هزار دلار خواهند داشت.
در کل این خودروها برای زمان حال توجیهی ندارند, و بیشتر برای آزمایش و خطا و پیشرفت تکنولوژیک توسعه داده و ساخته می شوند. شاید ظرف چند دهه آینده و با ابداع باطری های جدیدتر, بتوان این خودرو ها را اقتصادی کرد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل
آژانش مسافرتی سارویه تور

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - مهر 96
شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو منتشر شد - مهر 96
در محدوده 190 میلیون تومان در بازار ایران; کیا کانزا یا هیوندای گرنجور؟
پیش‌فروش ویژه هایما S5 توربوشارژ اتوماتیک برای اولین بار در ایران/ شهریور و مهر 96
ارزانترین شاسی‌بلند ولوو با نام Xc40 به ایران خواهد آمد + قیمت
قیمت جدید مزدا3 تیپ 4 از سوی گروه بهمن اعلام شد/ مهر 96
رونمایی از کراس‌اوور جدید ایران‌خودرو با قیمت 75 میلیون تومان/ تصاویر
قیمت جدید محصولات هیوندای شرکت کرمان موتور اعلام گردید - مهر 96
واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی آزاد شد؟
شرایط جدید فروش نقدی و اقساطی خودروهای شاسی‌بلند شرکت ایران خودرو – مهر 96
اولین دستگاه از پژو 3008 وارد ایران شد + تصاویر
تصاویری از خودروی جدید هایما S5 توربو; آغاز فروش از 2 مهرماه
خودروی جدید پژو 2008 با چه قیمتی در بازار به فروش می‌رسد؟
جزئیات پیش نویس دستورالعمل جدید واردات خودرو/ افزایش 30 تا 100 درصدی تعرفه واردات خودرو
قیمت کارخانه ای پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس بنزینی افزایش یافت - مهر 96
آسایشگاه خیریه
40 نما
تورآنتالیا
قاصدک
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار