کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدیدترین کالاهای وارداتی از ترکیه اعلام شد


کد خبر : ۱۲۸۵۹جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱:۱۸۳۶۶۸ بازدید

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: طی پنج ماه اول سال 2015 فندق، طلا و جواهر بیشترین میزان افزایش واردات از ترکیه را ..

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: طی پنج ماه اول سال 2015 فندق، طلا و جواهر بیشترین میزان افزایش واردات از ترکیه را داشته‌اند. همچنین در این دوره زمانی در بخش شیلات و دام، واردات ایران از ترکیه افت محسوسی داشته است.

سیدجلال ابراهیمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بیشترین میزان واردات ایران از ترکیه در پنج ماه ابتدایی سال 2015 به طلا و جواهرات با 400 میلیون دلار اختصاص دارد که نسبت به سال قبل روند افزایشی پیدا کرده است.

وی افزود: در این مدت واردات صنایع نساجی از ترکیه کاهش داشته و به یک میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده است.

به گفته ابراهیمی بیشترین افزایش کالای وارداتی ایران از ترکیه متعلق به فندق با 300 درصد افزایش بوده و رقمی برابر هفت میلیون دلار است.

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: در بخش صنایع کاشی و سرامیک با 13 درصد کاهش، 23 میلیون دلار واردات از ترکیه انجام شده است. همچنین میزان واردات فلزات آهنی و غیر آهنی از ترکیه در این مدت 756 میلیون دلار بوده که کاهش 4.4 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این دوره زمانی واردات شیلات و دام از ترکیه افت 78 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 2014 داشته است و به رقم پنج میلیون و 700 هزار دلار رسیده است. واردات میوه و سبزیجات از ترکیه به ایران نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 75 درصد کاهش داشته است.

ابراهیمی یادآور شد: به طور کلی صادرات پنج ماه اول سال 2015 ترکیه به کشورهای مختلف 61 میلیارد و 296 میلیون دلار بوده است که در این دوره زمانی، ایران هشتمین و آلمان اولین مقصد صادراتی ترکیه بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها