کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا گوگل می‌خواهد بلک‌بری را بخرد؟


کد خبر : ۱۲۷۸دوشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰:۱۹۳۱۵۳ بازدید

رویترز خبر داده که گوگل یکی از شرکت‌هایی است که نسبت به خرید کل شرکت بلک‌بری یا حداقل بخشی از آن علاقه نشان داده است. شرکت‌های دیگری چون سیسکو و SAP هم در این زمره‌اند.
چرا گوگل می‌خواهد بلک‌بری را بخرد؟چرا گوگل می‌خواهد بلک‌بری را بخرد؟

البته اینکه گوگل کل این شرکت را خریداری کند چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، اینکه مثلا بین ۵ تا ۷ میلیارد دلار برای یک شرکت در حال مرگ دیگر پرداخت کند. هنوز 5/12 میلیارد دلاری که گوگل برای خرید موتورولا پرداخت را از خاطر نبرده‌ایم و البته اینکه تا کنون چیز قابل ذکری از این خرید نصیب گوگل نشده است. با این حال پرداخت ۲ میلیارد دلار برای کل حقوق انحصاری ثبت شده (Patents) به همراه سرویس محبوب و مشهور BBM معقول به نظر می‌رسد. 

گفته می‌شود که بلک بری بهترین حقوق انحصاری ثبت شده  (Patents) در عرصه موبایل را در اختیار دارند، برخی معتقدند که آنها از حقوق انحصاری موتورولا به مراتب بهتر هستند و حتی گفته می‌شود از حقوق انحصاری نوکیا نیز. بلک‌بری همچنین حقوق انحصاری یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های رمز‌نگاری elliptic curve cryptography را نیز در اختیار دارد که حتی NSA  هم لایسنسی از آن را خریداری کرده که نشان دهنده اهمیت آن است. 

چنین حقوق نرم‌افزاری به خصوص در عرصه آینده امنیت وب بسیار مهم است و از این جهت شرکتی چون گوگل علاقه‌مندی شدیدی به داشتن آنها دارد. از طرف دیگر گوگل به سرویس BBM  که یک سرویس امن ارسال SMS مخصوص گوشی‌های بلک‌بری هست هم می‌تواند نگاه خریدارانه‌ای داشته باشد. BBM هم اکنون ۸۰ میلیون کاربر فعال دارد و احتمالا افزودن آنها به کاربران Hangouts گوگل می‌تواند بسیار برای گوگل جذاب باشد. به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا گوگل به بلک‌بری  خواهد رسید یا نه.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها