کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام رسمي نرخ‌هاي بهاري در بازارمسكن تهران


کد خبر : ۱۲۷۶دوشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰:۳۱۳۵۴۷ بازدید

اجازه راحتي كه شهرداري‌تهران بابت تخريب و نوسازي به مالكان ساختمان‌هايي كه هنوز كلنگي نشده‌اند، مي‌دهد، هم نتوانست به تعديل قيمت زمين ختم شود طوری که در ماه‌های اخیر انفجار قيمت زمين و ملك‌كلنگي حادث شده است.
اعلام رسمي نرخ‌هاي بهاري در بازارمسكن تهراناعلام رسمي نرخ‌هاي بهاري در بازارمسكن تهران

دنیای اقتصاد : با عرضه اين ساختمان‌ها به بازار ساخت‌وساز، انتظار مي‌رفت چالش كمبود زمين آماده‌ساخت و در نتيجه رشد قيمت زمين، برطرف شود اما به رغم تسهيلات قيدشده در طرح تفصيلي بابت طبقات اضافي و سطح‌اشغال زيادتر از وضع فعلي ساختمان‌هاي آماده تخريب، هم‌اكنون رشد شديد ارزش‌افزوده زمين اين ساختمان‌ها در مقايسه با خود ساختمان اتفاق افتاده است طوري كه در بهار امسال در حالي كه آپارتمان‌هاي سطح شهر تهران با قيمتي معادل 67 درصد بيشتر از بهار سال قبل، خريد و فروش شدند، زمين ساختمان‌هاي مسكوني 160 درصد رشد قيمت پيدا كردند.مركز آمار ايران روز گذشته، ميانگين قيمت انواع املاكي را كه در بهار امسال در شهر تهران معامله شده است اعلام كرد. طبق اين گزارش، همان‌طور كه پيش‌تر «دنياي‌اقتصاد» نيز از نزولي‌شدن منحني رشد قيمت مسكن در ماه‌هاي ابتداي سال92 خبر داده بود، متوسط قيمت هر مترمربع آپارتمان مسكوني در تهران طي فصل‌ بهار 67 درصد افزايش پيدا كرده كه اين نرخ‌رشد در مقايسه با نرخ رشد 73 درصدي زمستان سال گذشته، حكايت از شيب‌منفي منحني نرخ رشد قيمت مسكن در سه ماه اول سال جاري دارد. 

منحني نوسان نرخ رشد قيمت مسكن در دو سال منتهي به پايان سال91، همواره صعودي بوده طوري كه در هر فصل، نرخ رشد نقطه‌به‌نقطه در مقايسه با نرخ فصل قبل از آن، چند درصدي افزايش پيدا مي‌كرد. در 4 فصل سال گذشته، ميانگين قيمت مسكن به ترتيب 31 درصد ، 32 درصد، 53 درصد و 73 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزايش پيدا كرد. با اين حال در بهار امسال ميانگين قيمت مسكن در تهران از مترمربعي 9/3 ميليون تومان زمستان سال گذشته و 3 ميليون تومان متوسط سال 91، به متري 2/4 ميليون تومان رسيد.  اما در مقابل، بازار زمين در بهار امسال با انفجار قيمتي روبه‌رو شده است. مركز آمار روز گذشته از افزايش 160 درصدي قيمت زمين مسكوني و ساختمان كلنگي در بهار92 خبر داد طوري كه ميانگين قيمت زمين در اين فصل به متري 5 ميليون و 830 هزار تومان رسيد. کارشناسان پیامد اين افزايش قيمت را تخريب‌هاي گسترده ساختمان‌هايي كه مالكان‌شان با هدف تبديل به احسن‌كردن آپارتمان موجود و زيادشدن مساحت واحد جديد، آن را در اختيار بسازوبفروش قرار مي‌دهند عنوان می‌کنند.
 

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها