کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا یارانه خردادماه 94 هنوز واریز نشده است ؟


کد خبر : ۱۲۶۵۳شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵:۱۵۶۵۹۳۳ بازدید

یارانه خردادماه 94 نیز با تاخیر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و گویا باید خانواده‌ها به این تاخیرها عادت کنند.

یارانه خردادماه 94 نیز با تاخیر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و گویا باید خانواده‌ها به این تاخیرها عادت کنند.

به گزارش وطن‌امروز، دولت به طور میانگین بیست‌ودوم هر ماه اقدام به واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار می‌کرد اما از ماه گذشته تاخیر 48 ساعته‌ای برای واریز یارانه نقدی به وجود آمد تا بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها داغ شود.

برخی‌ها شناسایی پردرآمدها و حذف گروهی از مردم را علت تاخیرها می‌دانند و اعتقاد دارند به وجود آمدن لیست جدید احتیاج به زمان بیشتر از یک ماه دارد. از طرف دیگر دولت در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیقی انجام نمی‌دهد و مشخص نیست چرا یارانه نقدی ماهانه با تاخیر واریز می‌شود؟ همچنین دولت به بسیاری از ابهامات مانند تعداد حذف‌شدگان یارانه نقدی و اینکه با چه معیاری آنها حذف شده‌اند پاسخ نمی‌دهد و ایجاد چنین فضای پرابهامی در قبال یارانه نقدی خواسته مسؤولان است. بیست و دوم هر ماه طبق سنوات گذشته زمان پرداخت یارانه بوده و با توجه به اینکه ماه گذشته نیز با 2 روز تاخیر به حساب سرپرستان واریز شد به نظر می‌رسد یارانه خردادماه نیز فردا یعنی بیست و چهارم واریز شود.

طبق روال سنوات گذشته یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی بیست و دوم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد که دیروز نیز موعد پرداخت یارانه خردادماه بود اما یارانه نقدی تا پایان روز گذشته واریز نشد. با توجه به بایکوت خبری درباره یارانه نقدی توسط مسؤولان، طبیعی است که آنها تماس خبرنگاران را بی‌پاسخ بگذارند و هیچ مسؤولی روز گذشته حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشد.  ماه گذشته نیز یارانه نقدی با 2 روز تاخیر، 24 اردیبهشت‌ماه به حساب خانوارها واریز شد. دولت طبق تبصره 20 قانون بودجه موظف به شناسایی اقشار پردرآمد و حذف یارانه 6 میلیون نفر بوده و اینکه یارانه نقدی را به خانوارهای نیازمند واقعی پرداخت کند. پیش از این نیز مسؤولان عنوان کردند همه درآمد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صرف پرداخت یارانه نقدی می‌شود و دولت برای جبران آن با کسری منابع 6 تا 7 هزار میلیارد تومانی روبه‌رو است.


سازمان هدفمندی اطلاعیه‌ای صادر نکرد

اما در این میان به نظر می رسد تاخیر در واریز تنها مختص اردیبهشت ماه نبوده و به ماه خرداد نیز انتقال یافته است چراکه طبق سنوات گذشته امروز مهلت واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار بود که هنوز سازمان هدفمندی اطلاعیه ای در این خصوص صادر نکرد است.

بر این اساس؛ پرداخت یارانه نقدی همواره یکی از دغدغه ها و چالش های پیش روی دولت یازدهم بوده است. به گونه ای که با توسل به شیوه های مختلف سعی در هدفمند کردن واقعی آن دارد تا از این طریق کسری حاصل از پرداخت این چنینی یارانه را جبران کند، که در این راستا طبق تبصره 20 قانون بودجه دولت مجوز حذف حدود 6 میلیون نفر را دارد که تلاش های مسئولان نیز در همین راستا بوده تا هرچه سریع تر یارانه تنها به حساب خانوارهای نیازمند واریز شود.


لغو ناگهانی پخش برنامه «مناظره» با محوریت حذف یارانه نقدی

پخش برنامه تلویزیونی مناظره با موضوع حذف یارانه نقدی که قرار بود روز گذشته روی آنتن برود بنا به دلایل نامعلومی لغو شد! برنامه مناظره که قرار بود با حضور مسؤولان، صاحبنظران و به بررسی «حذف یارانه ثروتمندان» بپردازد بنا به دلایلی که اعلام نشده لغو شد. در روز چهارشنبه در متن خبر برگزاری مناظره با موضوع یارانه نقدی آمده بود: «برنامه مناظره به تهیه‌کنندگی علیرضا اسکندری روز جمعه 22 خرداد ماه ساعت 17 روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. موضوع بحث هفتاد و سومین برنامه این بود که دولت یازدهم با وجود تاکید بر کسری منابع برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، همچنان اقدام موثری برای شناسایی پردرآمدها انجام نداده است و برای جبران این کسری، ساده‌ترین راه را در سال‌های 93 و 94 انتخاب کرد.

از سوی دیگر دولت یازدهم در آذر ماه 93، با اصلاح کتاب تعرفه‌های نسبی، بخش قابل توجهی از منابع این قانون را به طرح تحول نظام سلامت سرازیر کرد که با وجود تاکید بر کسری بودجه، این اقدام امری نامعقول به نظر می‌رسد. دولت برای تامین منابع باید علاوه بر شناسایی پر درآمدها، از اتلاف سایر منابع موجود نیز جلوگیری کند.» همچنین سوال نظرسنجی برنامه نیز بدین ترتیب اعلام شده بود: «به نظر شما دولت برای شناسایی افراد پردرآمد ازکدام راه استفاده کند؟

1- حساب‌های بانکی 2 - املاک و مستغلات 3- سفر‌های خارجی 4 - تسهیلات کلان بانکی 5- همه موارد؛ علاقه‌مندان به مشارکت در برنامه می‌توانند پاسخ خود را به شماره پیامک 3000013 ارسال کنند».

متن بالا را تقریبا همه خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری دولت روز چهارشنبه منتشر کرده بودند اما دیروز مخاطبان برنامه مناظره در کمال ناباوری مشاهده کردند که به جای پخش برنامه «مناظره» تکرار برنامه‌های هفته گذشته «امشب» با اجرای علی‌ضیا در حال پخش است! در زمینه لغو برنامه مناظره هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی انجام نشد اما شنیده شده فشارها به مسؤولان صدا و سیما و دست‌اندرکاران این برنامه موجب لغو ناگهانی برنامه شده است. این فشارهای بیرون از سازمان، مخالف سرسخت هرگونه اطلاع‌رسانی و اظهارنظر درباره یارانه نقدی و حذف یارانه است.  گفتنی است سخنگوی دولت بارها و بارها مخالفت خود را با هرگونه رسانه‌ای کردن حذف یارانه نقدی پردرآمدها اعلام کرده و مسؤولان دولتی نیز رغبتی به اطلاع‌رسانی در این مورد ندارند.

مهلت ثبت اعتراض به حذف یارانه تغییر کرد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین اطلاعیه خود از تمدید مهلت تعیین‌شده تا پایان خردادماه خبر داد و اعلام کرد که افراد حذف شده از جمع یارانه‌بگیران می‌توانند در صورت تمایل تا زمان تعیین شده برای اعلام اعتراض خود به سامانه مربوطه مراجعه کنند. در حالی که پیش‌تر قرار بود سامانه اعلام اعتراض به حذف یارانه به مدت یک ماه فعال باشد و متقاضیان به آن مراجعه کنند در ادامه، این مهلت به 15 روز و اکنون به 26 روز تغییر کرده است. بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که از پنجم خردادماه سامانه yaraneh10.ir راه‌اندازی شده و متقاضیان می‌توانندتا پایان خردادماه اعتراض خود را نسبت به حذف یارانه ثبت کنند.

87ixdqdyx3y4xhsyucft.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها